Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با همراهی مسئول و کارشناسان واحد بهداشت حرفه‌ای و واحد بهداشت محیط این مرکز از شرکت نان اکسین در مسیر جاده اهواز -اندیمشک بازدید نمود.

در این بازدید ضمن بررسی فرآیند خط تولید و روش تولید صنعتی نان بصورت بهداشتی از بخش‌های مختلف خط تولید از جمله؛ تولید نان حجیم و نیمه حجیم باگت، نان همبرگر و نان اسنک و پودر سوخاری بازدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی در این بازدید در جمع مدیرعامل و کارشناسان شرکت و تیم همراه گفت: کشور ما از لحاظ مصرف سرانه نان یکی از پر مصرف‌ترین کشور‌های جهان است و با توجه به افزایش تولید موادغذایی بی کیفیت و نامطلوب توسط تولید کنندگان و سوء استفاده از نیاز‌های تغذیه‌ای مردم، به نظر می‌آید که اشاعه فرهنگ صحیح مصرف مواد غذایی و معرفی مواد غذایی مفید و بهداشتی با ارزش تغذیه این مناسب می‌تواند در ارتقای سطح آگاهی مصرف کنندگان و به تبع آن افزایش سلامت جامعه روند مطلوبی را ایجاد نماید و منجر به توجه ویژه مردم و مسئولان به این مهم شود.

او در ادامه بیان کرد: نان‌هایی که به صورت سنتی از طریق کارگاه‌های نان فانتزی تولید و بسته بندی می‌شود و در فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه می‌گردد به دلیل بسته بندی آن‌ها به صورت گرم و استفاده نایلون از نظر بهداشتی غیر قابل مصرف هستند و امکان بروز بیماری‌های گوارشی را به همراه دارد.

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهواز با اشاره به اینکه وجود چنین صنایعی یک فرصت در استان محسوب می‌شود که هم می‌تواند سلامت مردم را تامین نماید و هم ایجاد اشتغال پایدار تضمین کند، اظهار داشت: مرکز بهداشت غرب اهواز این آمادگی را دارد که موضوع جمع آوری نان‌های سنتی غیر بهداشتی را در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان مطرح نماید، چراکه امنیت غذایی و ایمنی غذا از واژه‌های مهم و کاربردی است که امروزه در اسناد توسعه‌ای به آن پرداخته شده است و برای تامین امنیت غذایی در هر نظام اجتماعی باید سازمان‌ها و نهاد‌ها با هم همکاری داشته باشند.

شریفی در پایان تصریح کرد: امنیت غذایی به دسترسی همه افراد یک جامعه، در تمام ادوار عمر به غذای کافی و سالم برای داشتن زندگی سالم و فعال گفته می‌شود.

انتهای پیام/گ

نظارت بر مراحل تهیه تا عرضه نان در بازار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها

راضیه کشاورز ملکی با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضای مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی را از دلایل موثر در مصرف بالای دارو‌هایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند.

به گزارش ایلنا، به گفته وی، این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می‌باشد و هیچوقت نباید دارو‌های OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوز‌های بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده، استفاده کرد. اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد و اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه دارو‌های OTC ادامه پیدا کند، حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سلامت غذا و دارو همچنین توجه به فرهنگ‌سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدار‌ها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این دارو‌ها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید تصور کنند که این دارو‌ها خطرات و عوارض کمی دارند. مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز ملکی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو براساس دستورالعمل‌های روی برچسب، طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروسازی که در داروخانه حضور دارد، می‌باشد.

دیگر خبرها

  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند