Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «محمدجاسم الجویبراوی» روز یکشنبه تصریح کرد که ادعاهای روزنامه «فیگارو» فرانسه و دیگر رسانه های غربی در خصوص دستگیری زم در داخل خاک عراق صحت ندارد.

اخبار سیاسی- وی اضافه کرد که هیچ گزارشی دال بر ورود این شخص به داخل خاک عراق وجود ندارد و این ادعاها کاملا نادرست است.

پیش تر مقامات عراقی، وزارت داخله دولت اقلیم کردستان عراق و حتی دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالی عراق در نجف اشرف که برخی مدعی شده بودند زم قصد دیدار با ایشان را داشته است، ادعای حضور زم در عراق (و سپس دستگیری آن از سوی عراق و تحویل آن به ایران) را تکذیب کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه در ۲۲  مهرماه ۱۳۹۸ دستگیری روح‌الله زم مسؤول سایت و کانال آمدنیوز که در حدود سه سال فعالیت به  ارائه اخبار و تحلیل‌های دروغ، ساخت خبرهای جعلی و تشویق و تحریک به اعتراض‌های خیابانی و اعمال خشونت می‌پرداخت را اعلام کرد. 

روزنامه فیگارو برخی رسانه های غربی به دنبال این موفقیت امنیتی - اطلاعاتی ایران، کوشیدند که پای عراق را به این موضوع باز کنند. 

پیشتر رییس کمیسیون امنیت شورای استان نجف در ۲۶ مهرماه ادعاهای مطرح شده در خصوص دستگیری روح الله زم در این شهر و تحویل آن به مقامات ایرانی را نادرست خواند و آن را تکذیب کرده بود. 

"جواد الغزالی"  گفته بود که آنچه برخی رسانه های خارجی درخصوص انجام عملیات دستگیری روح الله زم در نجف و تحویل او به مقامات ایرانی منتشر شده کرده اند، صحت ندارد. 

وی گفت: در پی انتشار چنین خبری در  رسانه های خارجی و برخی شبکه های اجتماعی داخلی، موضوع را از طریق نهادهای امنیتی نجف پیگیری کردیم و مشخص شد که چنین امری واقعیت ندارد و هیچ فردی با تابعیت ایرانی بازداشت نشده است. 

یک مقام مسوول در دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی نیز در ۲۴ مهرماه هر گونه ارتباط فردی موسوم به روح الله زم با ایشان و یا دفتر مرجعیت عالی عراق را بی اساس دانست.

وی گفت: ادعای منتشر شده در بعضی از رسانه ها مبنی بر حضور روح الله زم در دفتر حضرت آیت الله سیستانی و دیدار معظم له با وی کاملاً دروغ و بی اساس است.

وی تاکید کرد: نامبرده هیچگاه ارتباطی مستقیم و یا غیر مستقیم با این دفتر نداشته و کسی درخواست ملاقات برای او ننموده و از آمدن و یا نیامدنش به عراق نیز هیچگونه اطلاعی نداریم.

وزارت داخله اقلیم کردستان عراق نیز در ۲۵ مهرماه شایعات منتشر شده در خصوص دستگیری فرد موسوم به روح الله زم در شهر اربیل را نادرست خواند و تکذیب کرد و از رسانه ها خواست که در نشر اخبار دقت کرده و از انتشار شایعات خودداری کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق رسانه های غربی عراق فرانسه روح الله زم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا

ساده انگاری مداخله‌گرایی غرب و در راس آن آمریکا در نظام بین الملل، یکی از دستورالعمل‌هایی است که از سوی جریان‌های رسمی و پنهان قدرت در واشنگتن و اتحادیه اروپا دنبال می‌شود. - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- خبرگزاری فرانسه در تازه‌ترین گزارش خود، سفر آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا به ریاض را به مثابه سفری در راستای ایجاد قدرت بازدارندگی منطقه‌ای و جلوگیری از وقوع تهدیدات مستمر در غرب آسیا دانسته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، اخیراً خواستار  استقرار دفاع «یکپارچه» از کشورهای عربی خلیج فارس در برابر جمهوری اسلامی ایران شده  و آن را معطوف به واکنش قاطعانه و غیرتمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قبال تجاوز صهیونیستها به حریم دیپلماتیک ایران در دمشق صورت داده است.

نکته دیگر اینکه بلینکن از کشورهای عربی منطقه خواسته است تا دراین خصوص، هم افزایی با رژیم اشغالگر قدس را نیز در دستورکار قرار داده و به روند رسمیت بخشی به رژیم قاتل و کودک کش صهیونیستی سرعت ببخشند.

بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران توان بازدارندگی خود را به رخ همه بازیگرانی کشیده که در پازل دشمنان امنیت منطقه بازی می کنند.با این حال در انعکاس سفر بلینکن به ریاض و متعاقبا امان ( پایتخت اردن) سوالاتی وجود دارد که نه تنها خبرگزاری فرانسه، بلکه دیگر رسانه های غربی نیز نسبت به پاسخ‌دهی به آنها عاجز هستند:

-کلیت حضور یک مقام از آن سوی اقیانوس آرام برای تعیین تکلیف در خصوص امنیت منطقه غرب آسیا چه منطقی به لحاظ حقوقی، راهبردی و عقلانی دارد؟

- آمریکا به عنوان اصلی‌ترین حامی رژیم کودک کش و جعلی صهیونستی، چه نقشی در خلق بحرانهای مزمن منطقه‌ای و تعمیم آن به سرتاسر حوزه جغرافیایی جهان اسلام ایفا نموده است؟

- قرائت آمریکا از مفهوم بازدارندگی، تا چه اندازه ای با ایجاد ثبات و امنیت در نظام بین الملل قرابت دارد و حضور آمریکا در مناطق مخالف جهان چگونه منجر به خلق گره های کور راهبردی در آن حوزه های جغرافیایی شده است؟

- ترس از عملیات موفقیت آمیز وعده صادق و شکست سنگین مشترک رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در این آوردگاه، چه تاثیری بر تشدید سردرگمی استراتژیک و تاکتیکی غرب در منطقه غرب آسیا داشته است؟

بهتراست خبرگزاری فرانسه به جای قهرمان سازی از قاتلی به نام بلینکن که دولت متبوعش از یک سو مقابل هرگونه توقف نسل کشی در غزه ایستاده و از سوی دیگر به سرکوب وقیحانه دانشجویان منتقد جنایات صهیونیستها در دانشگاههای آمریکا می پردازد، پاسخگوی سوالات شفاف فوق باشد.

بدیهی است که یکی از مهمترین کارویژه‌ها و وظایف رسانه‌های غربی، جلوگیری از طرح این پرسشهای هدفمند، آن هم به واسطه تهیه و تنظیم گزارشهایی تکراری و نخ نما (مانند گزارش اخر خبرگزاری فرانسه) است.

ساده انگاری مداخله‌گرایی غرب و در راس آن آمریکا در نظام بین الملل، یکی از دستورالعمل‌هایی است که از سوی جریان‌های رسمی و پنهان قدرت در واشنگتن و اتحادیه اروپا دنبال می‌شود.

این در حالیست که جنگ غزه و تحولات آن، این استراتژی خطرناک را بیش از پیش در معرض دید و قضاوت افکار عمومی دنیا قرار داه است.بخش اعظمی از خیزشهای عمیق صورت گرفته در کشورهای غربی علیه حکمرانان آنها، ناظر بر همین حقیقت مطلق است.حقیقی که احتمالا رسانه های غربی دیگر فرصت چندانی برای درک آن نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • اگر نتیجه نگرفتیم فوتبال خوبی ارائه کردیم
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی