Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:16:25 GMT

آرامکو تعویق عرضه سهام در بورس را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۳۸۵۰

آرامکو تعویق عرضه سهام در بورس را تایید کرد

به گزارش شبکه الجزیره، پس از تاخیر در عرضه اولیه عمومی سهام، شرکت آرامکو سعودی اعلام کرده است که زمان شروع اولین عرضه سهام در بورس به شرایط بازار بستگی دارد.

اگرچه شرکت آرامکو دلیل تعویق در عرضه اولیه عمومی سهام در بازار جهانی را به برنامه های اصلاحاتی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مربوط دانست اما کارشناسان اقتصادی بر این باورند که حملات پهپادی نیروهای انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان دلیل اصلی تاخیر در عرضه سهام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این ، جمعه گذشته ، شبکه فرانس ۲۴  اعلام کرد که  عرضه سهام بورس شرکت آرامکو که قرار بود از ماه نوامبر (آبان) آغاز به کار کند، با تاخیر فعالیت های شرکت به ماه های دسامبر و ژانویه (دی و بهمن) موکول شده است.

یک منبع خبری به فرانس ۲۴ گفت، در ماه های آینده قرار است شرکت نفتی آرامکو در سهام بورس به مقدار ۱.۵ تا دو هزار میلیارد دلار ارزش گذاری شود.

پیش از این «امین ناصر» مدیرعامل شرکت آرامکو اعلام کرد که ظرف چند هفته آینده شرکت نفتی جهان را وارد بازار بورس می کند؛ اتفاقی که بازارهای بین‌المللی بورس بی‌صبرانه انتظارش را می‌کشند، چرا که قرار بوده که این بزرگ‌ترین ورود یک شرکت به بازار بورس از نظر حجم سرمایه باشد.

اما حملاتی که به پالایشگاه‌های آرامکو صورت گرفته، عربستان را چه از نظر نظامی و چه از نظر اقتصادی تحت تأثیر قرار داده است.

این حملات زیان‌های اقتصادی عظیمی به بار آورده‌ و بر ارزش آرامکو به‌سرعت تأثیر گذاشته است. تحلیل‌گران پتروشیمی در لندن می‌گویند که سرمایه‌گذاران جهان از این پس ریسک سرمایه‌گذاری در این شرکت را بالاتر از گذشته می‌دانند و ارزش سهام آرامکو در شرایط فعلی با خطر ریزش شدید روبروست.

از نظر آن‌ها، حتی اگر اوضاع در این شرکت به‌سرعت به حال عادی بازگردد ارزش درازمدت این شرکت باید کاملا از نو ارزیابی شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان عربستان آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد

مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

وی توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کدها توضیح داد: این کدها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل