Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش نشریه بلومبرگ، نامه اعتراض آمیز نمایندگان کنگره آمریکا در حالی منتشر می شود که شرکت اپل در هفته های گذشته بنا به درخواست دولت چین اپلیکیشنی را که تظاهرکنندگان هنگ‌کنگ برای ردیابی حرکت پلیس در  مقابله با معترضان استفاده می‌کنند، از اپل استور حذف کرد.

شرکت اپل گفته است که استفاده این اپلیکیشن که  ( HKmap.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

live) نام دارد، جان ماموران اجرای قانون و شهروندان را به خطر انداخته است.

این اپلیکیشن پیش از این هم در اپل استور (فروشگاه اپل) موجود بود اما اپل آن را حذف کرد.

نامه اعتراضی نمایندگان کنگره آمریکا که در اقدامی نادر هم از طرف نمایندگان حزب دموکرات و جمهوری خواه به امضاء رسید، اعلام می کند که شرکت اپل باید تمرکز خود را از تلاش برای حفظ دسترسی به بازار پرسود چین تغییر دهد و بر سر ارزش ها بایستد و وفادار بماند.

شرکت اپل تا کنون هیچ پاسخی به نامه نمایندگان کنگره نداده است.

براساس نامه اعتراضی نمایندگان کنگره، شرکت اپل تنها برنامه  (HKmap.live) را سانسور نکرده است بلکه این شرکت با درخواست پکن تا کنون بیش از دو هزار و ۲۰۰ برنامه را حذف کرده است.

این نخستین باری نیست که شرکت اپل در برابر اعتراضات دولت چین تن به عقب‌نشینی می‌دهد. دو سال پیش نیز، شرکت اپل شماری از اپلیکیشن‌های وی‌پی‌ان را از اپ‌استور حذف کرده بود.

کاربران با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانستند ، سانسور اینترنتی را دور زده و به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند. حتی شرکت اپل به علت اعتراض دولت چین دسترسی به اپلیکیشن روزنامه "نیویورک تایمز" در اپ‌استور را در این کشور مسدود کرد.

چین پس از آمریکا بزرگترین بازار فروش کالاهای ساخت شرکت اپل است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا چین اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باخت بد استقلال در یک دیدار دوستانه برابر تیمی از اسلامشهر!

تیم فوتبال استقلال در دیداری دوستانه مقابل آریو اسلامشهر قرار گرفت و با یک گل شکست خورد.
 
تیم فوتبال استقلال عصر امروز در یک بازی دوستانه مقابل آریو اسلامشهر، یکی از تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول آزادگان قرار گرفت و در نهایت با یک گل شکست خورد.
 
جواد نکونام، سرمربی استقلال در این مسابقه از بازیکنان نیمکت‌نشین و جوان استفاده کرد. این مسابقه از ساعت ۱۶ در کمپ زنده‌یاد ناصر حجازی و بنا به تصمیم کادر فنی استقلال پشت در‌های بسته و بدون حضور تماشاگر برگزار شد.
 
وحید بیاتلو که هدایت آریو اسلامشهر را برعهده دارد، پیش از شروع بازی با نکونام و اعضای کادرفنی استقلال خوش‌وبش کرد. احمد فیض کریم‌لو، بازیکن سال‌های دور استقلال که یکی از اعضای کادر فنی آریو محسوب می‌شود نیز مورد استقبال آبی‌پوشان تهرانی قرار گرفت.

tags # استقلال سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • باخت بد استقلال در یک دیدار دوستانه برابر تیمی از اسلامشهر!
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • کارلتو تسلیم شد: بالاخره نوبت به خرید جنجالی رسید
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک