Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@07:50:20 GMT

خروج شبه نظامیان کرد از منطقه امن

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۴۴۵۲

خروج شبه نظامیان کرد از منطقه امن

کم‌تر از 24 ساعت بعد از اینکه «رجب طیب اردوغان» در مراسمی در «قیصریه» کردها را تهدید کرد: «اگر در پایان آتش‎بس 5 روزه عقب نشینی نکنند، سرهای آنها را در هم می‎کوبیم»، یک مقام عالیرتبه نیروهای سوریه دموکراتیک از عقب نشینی این گروه خبر داد. بنفشه غلامی

به‌گزارش سایت شبکه خبری «الجزیره»، «ردار خلیل»، این مقام عالیرتبه نیروهای سوریه دموکراتیک، شنبه شب با اعلام موافقت این گروه برای عقب نشینی از منطقه امن مورد نظر رئیس‎جمهوری ترکیه که شامل عمق 30 کیلومتری درون خاک سوریه می‎شود، خبر داد، اگر مشکل خاصی بروز نکند، نیروهای این گروه از صبح یکشنبه (دیروز) عقب نشینی را از شهر مرزی «رأس العین» شروع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال خروج کامل نیروهای شبه نظامی کرد از منطقه امن مورد نظر ترکیه، می‎تواند تا پایان وقت سه‎شنبه که مهلت آتش‎بس به پایان می‎رسد، ادامه یابد.
شبه نظامیان کرد در حالی با عقب نشینی تا عمق 30 کیلومتری مرز سوریه موافقت کرده‎اند، که می‎گویند، ترکیه به آتش بس پایبند نبوده ‎است. این اتهامی است که ترکیه نیز متوجه کردها کرده و مدعی کشته شدن یک نظامی خود در «تل ابیض» به‌دست نیروهای کرد شده است. به‌گزارش «میدل ایست آنلاین»، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‎ای با اعلام کشته شدن این نیروی نظامی خود پذیرفت که نیروهای ارتش ترکیه نیز در واکنش اقدام به تیراندازی‎ کردند. مرگ این نظامی در حالی رخ داد که پیشتر روز شنبه «مظلوم عبدی» یک مقام کرد سوری ترکیه را متهم به نقض آتش بس کرده و مدعی شده‎ بود، آنکارا قصد دارد کردها را به چالش کشیده و سپس آنها را مسئول نقض آتش‎بس معرفی کند. در همین ارتباط دیروز ایسنا به نقل از روزنامه «عربی 21» گزارش داد، در پی کشته شدن نظامی ترکیه، همان‎طور که بیانیه وزارت دفاع این کشور نیز حاکی است، درگیری‎هایی بین دو طرف بروز می‎کند که منجر به کشته یا زخمی شدن شماری از نیروهای کرد سوری شد. بنا بر این گزارش حکمت حبیب، نایب رئیس هیأت اجرایی نیروهای سوریه دموکراتیک به رادیو سوای امریکا گفته‎ است: در اثر حملات ترکیه ۲۰ نفر از جمله ۱۶ نیروی سوریه دموکراتیک کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. وی تأکید کرده، در حملات جنگنده‌های ترکیه علیه غیرنظامیان مناطق مختلف رأس العین نیز دست‌کم ۲۰ نفر کشته شدند.
این در حالی است که صبح دیروز «مولود چاووش‎اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه با تکرار تهدید‎های اردوغان گفت: «بعد از پایان آتش‎بس 5 روزه نمی‎خواهیم هیچ کرد مسلحی را تا 30 کیلومتری مرز خود ببینیم.» وی با تبصره‎ای افزوده بود، در مورد کردهایی که در منبج و کوبانی (که ارتش روسیه و سوریه نیز در آنها مستقر شده‎اند)، با مسکو مذاکره خواهند کرد. به این ترتیب به زعم ناظران منطقه‎ای تصور می‎شود، با خروج نیروهای مسلح کرد از منطقه امن خواسته‌های ترکیه برای ایجاد این منطقه برآورده شده و عملیات «چشمه صلح» به پایان برسد. اما پرسش جدی در این مرحله این است که آیا ترکیه بعد از ایجاد منطقه امن از آن خارج خواهد شد یا تبدیل به نیرویی اشغالگر در شمال سوریه می‎شود؟
دیروز همچنین «مارک اسپر»، وزیر دفاع امریکا به‌طور رسمی از عقب نشینی نظامیان کشور خود از سوریه به عراق خبر داد و گفت: طی چند هفته آتی تقریباً همه یک هزار نظامی امریکایی که در شمال سوریه مستقر بودند، به مناطق غربی عراق منتقل می‎شوند. 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه

ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعلام کرد که ۲ نظامی این رژیم در مرکز غزه کشته شدند.

به گزارش مشرق از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۲ افسر ارتش روز گذشته در مرکز نوار غزه کشته شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، ۲ نظامی کشته شده گروهبان عیدو اویو ۲۸ ساله از نیروهای یگان پشتیبانی زرهی و گروهبان ذخیره کلکادین مهیری ۳۷ ساله از نیروهای تیپ کرملی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون به کشته شدن ۶۰۸ نظامی خود از آغاز جنگ در غزه و ۲۶۳ نظامی از آغاز حمله زمینی به این باریکه اعتراف کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته‌های نظامی خود را اعلام می‌کند.

این اقدام به علت شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر در سطح داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌گیرد.

همچنین آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند هم با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

آمار و نام نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی در جنگ غزه براساس دستور العمل این رژیم و پس از صدور اجازه ویژه منتشر می‌شود و نام‌های اعلامی، ملاک آمار واقعی کشته شده‌ها نیست.

دیگر خبرها

  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند