Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@05:04:36 GMT

فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی کاشان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۴۵۳۵

فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی کاشان

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان از فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی این سازمان خبر داد و گفت: به علت گرانی بهای اتوبوس‌های نو، امکان جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده وجود ندارد.

محمدرضا متشکره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشان از تکمیل و تجهیز ۶۰ دستگاه اتوبوس شهری به سیستم تهویه خبر داد و اظهار کرد: تعداد اتوبوس‌های مجهز به این سیستم تا پایان سال جاری به بیش از ۹۵ دستگاه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش از این ۱۵ دستگاه از اتوبوس‌های شرکت‌های طرف قرارداد با سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری به سیستم تهویه مجهز شده بود، افزود:  به تازگی ۲۰ دستگاه نیز با اعتبارات سازمان این سازمان به سیستم تهویه مجهز شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان از جابجایی سالانه بیش از ۹ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل درون‌شهری کاشان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به فعالیت ۱۴۵ دستگاه اتوبوس در ۱۶ خط شهری ۱۳۰ ناوبر نیز مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

متشکره گفت: فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی با عمر متوسط ۱۴ سال، قیمت بالای اتوبوس، افزایش هزینه‌های نگهداری و کاهش تقاضای سفر درون‌شهری از عمده‌ترین مشکلات اتوبوسرانی کاشان است.

متشکره اضافه کرد: کاشان نخستین شهر کشور است که از مهر سال ۸۷ به استفاده کارت بلیط الکترنیک و بهره‌مندی از فناوری جدید روی آورد تا ضمن سهولت در پرداخت‌ها توسط مسافران به استقرار دولت الکترنیک و خروج پول از سامانه حمل و نقل کمک کند.

کد خبر 393907

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری کاشان مدیریت شهری شهرداری شهرهاي ايران کلانشهر حقوق شهروندی شهروند ناوگان اتوبوسرانی خودروي فرسوده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، حاجی رسول سالاری، رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جمع خبرنگاران گفت: طی فروردین ماه سال جاری ۸۹ هزار و ۳۶۶ مسافر در استان در قالب ۱۳ هزار و ۳۲۰ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل خراسان جنوبی افزود: بیشترین سهم جابه‌جایی مسافر از مبدا شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین سهم جابجایی نیز مربوط به شهرستان درمیان بوده است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.

سالاری با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۴۴۲ راننده در بخش مسافر استان فعال هستند تصریح کرد: ۳۱۰ دستگاه سواری کرایه، ۲۰۸ دستگاه مینی‌بوس و ۲۹۰ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافران از مبدا ۱۶ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تاکید کرد: با همکاری پلیس راه استان و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، طرح کنترل نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به منظور رعایت ایمنی و حقوق مسافران در این مدت انجام شده است.

وی تصریح کرد: این امکان برای مسافران فراهم شده تا علاوه بر تأمین بلیط از طریق دفاتر فروش بلیط سطح شهر، از طریق وب سایت‌های فروش آنلاین به نشانی www.payaneha.com و www.payaneha.ir نیز اقدام کنند.

وی عنوان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفر در استان خواهد بود.

کد خبر 6086128

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد