Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامی و طباطبایی با انصراف از مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی، مدال احتمالی طلا و جوایز نقدی را از دست دادند تا مدال انسانیت را بر گردن آویزند.

به گزارش مشرق، آرین غلامی، شطرنج‌بازی است که حالا بیشتر از او می‌شنویم. غلامی همان شطرنج بازی است که در پایان مسابقات بین‌المللی ریلتون سوئد ضمن عبور از ریتینگ زنده 2500 موفق به کسب اولین نورم استاد بزرگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما نقطه عطف عملکردش در سوئد، در بخش بلیتز بود که با 6 پیروزی به نایب قهرمانی رسید.

آرین که متولد سال 1380 است، در دور هفتم به حریفی از رژیم اشغالگر قدس برخورد، اما حاضر به مسابقه با او نشد تا از سکوی اولی باز ماند. انصراف از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی آرین را از پاداش دلاری چشمگیر دور کرد، اما شطرنج‌باز ایرانی دفاع از مردم مظلوم فلسطین را به قهرمانی ترجیح داد.

او پس از این اقدام جوانمردانه‌اش مورد تمجید مسئولان لشگری و کشوری قرار گرفت و به دیدار مقام معظم رهبری هم رفت. حضرت آقا در این جلسه دقایقی با آرین غلامی صحبت کرده و بابت اقدام ارزشمندش از او تمجید کرد. همچنین سردار قاسم سلیمانی هم دیداری با این ورزشکار داشت. 

آرین غلامی درخصوص دیدار با سردار سلیمانی اظهار داشت: "با مردی دیدار کردم که در دنیا خیلی دوستش دارند. پشت‌وپناه مستضعفان و محرومین دنیا، یار واقعی رهبر، یک ایرانی شجاع و با صلابت است. مهربانی‌اش آنقدر زیاد بود که نمی‌توانم شرحش دهم. او بارها به من گفت که کارت خیلی بزرگ بود و کار بزرگی کردی؛ دل همه را شاد کردی، من خیلی از کارت خوشحال شدم. او بارها صورتم را بوسید و من هم فرصت کردم یک قهرمان بزرگ کشورم را ببوسم."

در این دیدار سردار سلیمانی انگشتر خود را هم به یادگار به آرین داد، اما این پایان اقدامات جوانمردانه غلامیِ جوان نبود. رقابت‌های شطرنج قهرمانی جوانان جهان به میزبانی هند در حال برگزاری است که در این رقابت ها 189 شطرنج‌باز دختر و پسر حاضر هستند و پیکارها تا سوم آبان ادامه دارد. در دور چهارم این رقابت‌ها آرین غلامی مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی حاضر نشد.

این اقدام تحسین برانگیز از سوی جنبش تحریم رژیم صهیونیستی مورد تحسین قرار گرفت و این حرکت ورزشکار ایرانی را دستاوردی بزرگ عنوان کرد. روز بعد محمدامین طباطبایی، نماینده شطرنج ایران در دور ششم حاضر به رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی نشد تا موج اقدامات جوانمردانه شطرنج‌بازان جوان ایران ادامه داشته باشد.

محمدامین طباطبایی که از رقابت با حریف صهیونیست خودداری کرد

غلامی و طباطبایی با انصراف از مبارزه با نماینده رژیم غاصب صهیونیستی، مدال احتمالی طلا و جوایز نقدی را از دست دادند تا مدال انسانیت را بر گردن آویزند. این تنها نمونه‌ای از جوانان معتقد ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین است. پیش از این بار‌ها و بار‌ها دلاور مردان ورزش ایران زمین قید مدال‌های دنیوی و دلار‌های بی‌شمار را زدند تا حرف ملت مظلوم فلسطین را به گوش جهان برسانند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن شطرنج آرین غلامی رژیم صهیونیستی محمدامین طباطبایی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس اسکواش بازان ایران برای تصاحب یک طلا و ۳ برنز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون اسکواش، در روز پایانی مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور نمایندگان ایران در رده‌های سنی مختلف به مصاف رقبای خود می‌روند. در فینال کمتر از ۱۹ سال محمد چنگانیان به مصاف قادر گل از کویت می‌رود، در دیگر بازی امروز و در رده سنی کمتر از ۱۳ سال امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز رو در روی محمد مأمون‌خان پاکستانی صف‌آرایی می‌کند و باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از ۱۷ سال باید برای کسب مقام سومی این رقابت‌ها عبدالله علی از کشور کویت را پشت سربگذارد.

در دیگر رقابت امروز و در رده سنی ۱۹ سال، سید مبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف عبدالرحمان المغربی از کشور کویت خواهد رفت. مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم اردیبهشت به میزبانی قطر آغاز شده و امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد. در این مسابقات نمایندگانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سریلانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.

کد خبر 6088533 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • شانس اسکواش بازان ایران برای تصاحب یک طلا و ۳ برنز
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ مدال طلا بر گردن اسدیان
  • مدال طلا بر گردن هلیا اسدیان