Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@14:13:44 GMT

سلطه دلار بر بازارهای جهانی ادامه خواهد یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۵۴۶۳

خرداد؛ تحقیقات بانک " یو بی اسگ سوئیس نشان می‌دهد تا ۲۵ سال آینده دلار کماکان ارز غالب جهانی باقی خواهد ماند.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در تحقیقات جدید بانک یو بی اس سوئیس از ترکیب ذخایر ارزی‌ بانک‌های مرکزی جهان و پیش‌بینی روند بازار ارز در سال‌های آینده پیش‌بینی شده است که تا ۲۵ سال اینده نیز دلار آمریکا کماکان نخستین ارز جهانی باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذخایر ارزی بانک های مرکزی شامل ارزهایی است که بانک های مرکزی بر حسب ارزهای مختلف برای اموری نظیر بازپرداخت بدهی‌های خود، تقویت ارزش پول ملی و کاهش تبعات شوک‌های ارزی نگهداری می‌کنند.
در حال حاضر بین ۶۰ تا ۶۵ درصد ذخایر ارزی جهان به شکل دلار نگهداری می‌شود. انتظار می‌رود سهم یورو و یوان از ذخایر ارز یجهاین به تدریج تقویت شود اما آن ها احتمالا نخواهند توانست طی ۲۵ سال آینده جایگزین دلار شوند. در حال حاضر ۲۰ درصد ذخایر ارزی جهان بر حسب یورو و دو درصد نیز بر حسب یوان نگهداری می شوند.
در حال حاضر ۶.۷۹ تریلیون دلار از ذخایر ارزی جهانی را دلار تشکیل می‌دهد که در مقایسه با پایان سه ماهه دوم سال، از نظر ارزشی ۵۰ میلیارد دلار و از نظر درصدی ۰.۲۵ درصد کاهش یافته است.
ماسیمیلیانو کاستلی، مشاور ارزی در بانک یو بی اس گفت: شاید سهم دلار از ذخایر ارزی رو به کاهش باشد اما این روند کاهشی بسیار آهسته خواهد بود. فکر می‌کنم در ۲۵ سال آینده سه ارز پر قدرت باقی خواهد ماند: دلار، یورو و یوان چین. فکر می‌کنم سهم دلار به ۵۰ درصد کاهش یابد اما یورو و یوان با ۲۵ درصد و ۱۰ درصد نخواهند توانست جای آن را بگیرند.
این بانک سوئیسی پیش بینی کرده است که دلار کماکان یک ارز امن باقی بماند و انتخاب اول معامله گران در زمان بحران‌های مالی باقی بماند. جنگ تجاری آمریکا و چین تاثیری مستقیمی بر کاهش تمایل نگهداری یوان توسط بانک های مرکزی دیگر داشته است.
به گفته کاستلی دولت و بانک مرکزی چین باید اقدامات بیشتری به ویژه در حوزه بازارهای اوراق قرضه برای افزایش تمایل سرمایه گذاران به نگهداری از یوان انجام دهند. برچسب ها: دلار ، بازارهای جهانی ، بانک یو بی اس سوئیس

منبع: خرداد

کلیدواژه: دلار بازارهای جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.

تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد