Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@12:46:08 GMT

جذب سرمایه‌های مردمی در بانک اسلامی اتیوپی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۵۶۹۷

جذب سرمایه‌های مردمی در بانک اسلامی اتیوپی

به گزارش ايكنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی، بانک زمزم که نخستین مؤسسه بانکی اسلامی شناخته شده در اتیوپی است، ماه‌ها پس از فروش سهام خود توانست بیش از 600 میلیون بیر(واحد پول اتیوپی) از سرمایه‌های مردم را جمع کند و هم اکنون سرمایه آن معادل 1.2 میلیارد بیر شده است.

این بانک در ماه می پس از اعلام عمومی «آبی(ابی) احمد»، نخست‌وزیر مسیحی اتیوپی، مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت و راه را برای عملیاتی‌کردن یک پروژه بانکی تمام عیار اسلامی در این کشور هموار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه مؤسسات در بخش‌های بانکی اتیوپی از سال 2011 میلادی خدمات بانکی بدون ربا را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند، اما تاکنون هیچ بانکی اجازه ایجاد یک بانک کاملاً اسلامی را نداشته است.

اتیوپی در حال حاضر 16 بانک خصوصی و دو بانک دولتی دارد. طبق گزارش دولت در سال 2018، کل سرمایه این بانکها 10 درصد افزایش یافته و به 85.8 میلیارد دلار رسیده است. در همین زمان، این بانک‌ها موفق به اعطای  298.2 میلیارد بیر در قالب وام شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری قرآن اتیوپی سرمایه سهام زمزم جذب قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟

آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

پیش از این هم مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود: در حال حاضر هر بانکی که دسته چک الکترونیکی به مشتری خود می‌دهد و آن مشتری، برگه چک الکترونیکی را صادر می‌کند و به ذی نفع می‌دهد، اگر ذی نفع یا گیرنده چک از طریق ابز‌ارهای الکترونیکی همان بانک اقدام کند، می‌تواند وصول چک را به صورت کاملا غیر حضوری انجام دهد.

چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف می‌شود

او تاکید کرد: اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند و همچنین تمام بانک‌ها در حال حاضر مجهز به سیستم پذیرش چک الکترونیک هستند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف و چک الکترونیکی جایگزین می‌شود.

همچنین این مقام مسئول اظهار کرد: چک‌های الکترونیک فعلا در بانک صادر کننده قابل پذیرش است، اما به تدریج با پیاده سازی کامل فرآیندها، امسال در سایر بانک‌ها نیز چک‌های الکترونیک نقد پذیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت