Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا تمایل دارد ۲۰۰ سرباز آمریکایی را در شمال شرق سوریه نگه دارد.

به نوشته این رونامه، هدف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پس این اقدام ادامه جنگ با داعش در کنار ممانعت از نزدیک شدن نظام سوریه و روسیه به منطقه دربرگیرنده چاه‌ها و میادین نفتی است.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت، دونالد ترامپ تمایل دارد گروه کوچکی از سربازان آمریکایی را در شرق سوریه به بهانه مقابله با داعش نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیویور تایمز به نقل از این مقام مسؤول نوشت: ترامپ از یک هفته پیش در فکر نگه داشتن ۲۰۰ نیروی کماندو در شمال شرق سوریه است.

به گفته این مسؤول، نیروهای آمریکایی در صورت ماندن بر طول مرزهای مشترک سوریه و عراق متمرکز خواهند بود و طبق توافق رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و مایک پنس معاون ترامپ در ۱۷ اکتبر در خارج از منطقه امن شمال سوریه فعالیت خواهند داشت.

طبق این گزارش، با موافقت ترامپ درباره باقی ماندن صدها نظامی در شرق سوریه می‌توان گفت حالت دومی در سوریه از ابتدای سال به وجود خواهد آمد آن هم زمانی که ترامپ فرمان ویژه خود درباره خروج تمام نیروهای آمریکایی از سوریه را لغو می‌کند.

به نوشته این روزنامه، هدف اصلی از این کار ممانعت از بازگشت داعش به سوریه و عراق و مهم‌تر از آن برای آمریکا ارائه کمک لازم به کردهای سوریه برای حفظ کنترل بر میادین نفتی شرق این کشور است.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه تاکید کرد، انتظار می‌رود ۱۰۰۰ سرباز ترکیه از شمال سوریه به غرب عراق منتقل شوند.

یک مسؤول آمریکایی نیز اشاره کرد، نیروهای آمریکایی که به غرب عراق می‌روند بر دفاع از عراق و مبارزه با داعش متمرکز خواهند شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق

منابع خبری از حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، میدان گازی کورمور اقلیم کردستان مورد حمله قرار گرفت.

یک مسئول امنیتی در میدان گازی کورمور اعلام کرد که این میدان گازی بدون در پی داشتن تلفات جانی، مورد حمله قرار گرفت.

مسئول امنیتی ضمن تاکید بر تداوم تولید بدون وقفه میدان گازی کورمور، اعلام کرد خسارت وارده در پی این حمله، مادی و جزئی است.

همچنین رمک رمضان فرماندار منطقه چمچمال گفت این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

کورمور یکی از روستاهای توابع منطقه «قادر کرم» در استان سلیمانیه اقلیم کردستان است و این میدان گازی یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی به ویژه گاز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم