Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،دانشمندان ژاپنی به تازگی اعلام کرده اند اولین ماه نورد رباتیک آن‌ها به نام یااوکی Yaoki ساخت شرکت Dymon مستقر در توکیو درسال ۲۰۲۱ به سوی کره ماه ارسال خواهد شد.
ارسال این ماه نورد به وسیله شرکتی واقع در پیستبورگ به نام Astrobotic انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان این شرکت امیدوار هستند با تحقق پیش بینی‌ها بتوانند در جولای سال ۲۰۲۱ ماموریتی برای ارسال چندین ماه نورد به کره ماه در همکاری و نظارت با ناسا انجام دهند. ناسا بخشی از بودجه و فناوری‌های لازم برای راه اندازی و ساخت سفینه فضایی و موشک آن را در این طرح تامین می‌کند.  
این بخشی از برنامه ناسا مشهور به CLPS است که با استفاده از آن ناسا درنظر دارد بودجه‌های جانبی برای اجرای ماموریت آرتمیس و ارسال سفینه فضایی سرنشین داربه کره ماه را در سال ۲۰۲۴ اجرایی کند. بیشتر بخوانید: سوتی ترامپ در گفتگو با فضانوردان زن
پس از ارسال انسان‌ها به کره ماه درسال ۲۰۲۴، کارشناسان ناسا امیدوار هستند با شروع خانه سازی و ایجاد پایگاه دائم بتوانند زمینه زندگی انسان‌ها برسطح کره ماه درسال ۲۰۲۸ را امکان پذیر کنند.   در مرحله اول دانشمندان در نظر دارند تجهیزات و ابزار‌های علمی را به کره ماه منتقل کنند، همچنین زمینه تامین آب و رشد گیاهان را فراهم کنند تا پس از آن انسان‌ها را برای زندگی دائم به کره ماه منتقل کنند.  
این شرکت از نوعی سفینه فضایی به نام Peregrine استفاده خواهد کرد که همراه با موشک خود به فضا پرتاب می‌شود و می‌تواند انواع تجهیزات علمی از جمله دو ماه نورد متعلق به کشور انگلستان و ژاپن را به کره ماه انتقال دهد. ماه نورد انگلیسی walking rover نام دارد.
در صورت موفقیت این ماموریت، آن نخستین ماموریت یک فضاپیمای خصوصی برای ارسال محموله به دیگر سیاره‌ها خواهد بود.  
کارشناسان اعلام کرده اند از ماه نورد یااوکی برای کشف اسرار سطح کره ماه استفاده خواهند کرد. این ماه نورد تاکنون بیش از ۱۰۰ آزمایش مختلف را با موفقیت پشت سر گذاشته است و کارشناسان امیدوار هستند با ادامه توسعه آن بتوانند در سال ۲۰۲۱ آن را به سوی کره ماه ارسال کنند.
مهندسان شرکت Dymon اعلام کرده اند در صورت موفقیت ارسال ماه نورد یااوکی به کره ماه، قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰۰ ماه نورد از این دسته به کره ماه ارسال کنند.
تا به امروز تنها سه کشور، اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا و چین موفق به نشاندن ماه نورد بر سطح قمر کره زمین شده اند و سایر تلاش‌ها از جمله ماه نورد چاندرایان ۲ کشور هند به شکست انجامیده است.     منبع: space
انتهای پیام/   یااوکی؛ ماه نورد تمام رباتیک ژاپنی‌ها در راه سفر به کره ماه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره ژاپنی عامل خوشبختی گزینه سابق ایران

به گزارش "ورزش سه"، در سومین بازی از رقابت بین تیم‌های ترنتینو و میلانو برای کسب رتبه سوم سوپرلیگای ایتالیا، این تیم میلانو با سرمربی‌گری روبرتو پیاتزا بود که مقتدرانه و با نتیجه سه بر صفر ترنتینو را شکست داد و حالا تنها یک برد دیگر تا رتبه سومی فاصله داشته باشد.

میلانو در این دیدار ست‌های بازی را با نتایج 25 بر 22، 25 بر 23 و 25 بر 14 پیروز شد تا سری رقابت بین دو تیم را دو بر یک به سود خود کند.

یوکی ایشیکاوا، ستاره ژاپنی میلانو، در این دیدار خوش درخشید و هجده امتیاز برای تیم کسب کرد. در تیم ترنتینو نیز کمیل ریچیلیکی و ماگالینی هر کدام ده امتیاز کسب کردند.

میلانو حالا با این برد تنها یک پیروزی دیگر تا کسب رتبه ارزشمند سومی فاصله دارد، آنها با کسب این رتبه می‌توانند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.

دیگر خبرها

  • عکس‌| عملکرد عالی علیرضا فغانی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • (عکس) سلفی ستاره ایرانی با بلاگر مشهور ژاپنی
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • ستاره ژاپنی عامل خوشبختی گزینه سابق ایران
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • پایان‌ راز آلود قسمت ۱۰ سریال شوگون؛ فصل دوم حماسه پرطرفدار ژاپنی در راه است؟
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد