Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید احمدی، فرزند لطفعلی و شهربانو، بیست و پنجم آبان ۱۳۳۸ در شهرستان گرمسار در خانواده‌ای پایبند به احکام اسلامی متولد شد.

این شهید والامقام، با پشتکار و مشقت‌های فراوان تحصیلات خود را تا پایان متوسطه ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد.

شهید احمدی در مهربانی و خوش‌قلبی شهره و الگویی برای هم سن و سالانش بود، اهل مطالعه بود و قرآن را با صوت زیبا تلاوت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهید بزرگوار دفاع از خاک وطن را وظیفه‌ای واجب بر دوش خود می دانست، از این رو اولین بار از طرف ارتش لشکر۲۱تیپ یک گردان ۱۳۱ گروهان سه وارد میدان نبرد حق علیه باطل شد و در بخش‌های مختلف پابه پای دیگر رزمندگان شجاعانه به دفاع از خاک وطن پرداخت.

شهید احمدی، پس از ۱۲ ماه و چند روز نقش آفرینی در دفاع از خاک وطن سرانجام در دوازدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در منطقه خرمشهر، در عملیات بیت المقدس، در اثر اصابت ترکش  به  دوستان شهیدش پیوست.

وی در وصیت نامه خود آورده است: همواره سخن حق بر زبانتان جاری باشد و عمل نیکو انجام دهید؛ تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) پشتیبان انقلاب باشید تا انقلاب جهانی شود.

 پیکر مطهر  شهید احمدی، در گلزار شهدای زادگاهش در گرمسار به خاک سپرده شده است.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان ایثار و شهادت شهدا جنگ تحمیلی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ۲ شهید البرزی شناسایی شد

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: پیکر شهیدان دوران دفاع مقدس «محمدرضا غضبان احمدی» و «جهانگیر بیات» شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، امیرحسین دانش‌کهن امروز _سه‌شنبه دهم اردیبهشت_ با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا اظهار کرد: پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس «محمدرضا غضبان احمدی» و «جهانگیر بیات» پس از سال ها دوری از وطن، تفحص، شناسایی و با همکاری امور ایثارگران سپاه و متولیان امر، مراتب شناسایی پیکر مطهر به خانواده معظم شهید اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: پیکر شهید «محمدرضا غضبان احمدی» روز جمعه چهاردهم اردیبهشت پس از اقامه نماز جمعه مهرشهر از مصلی مهرشهر تشییع و در گلزار شهدای امام زاده طاهر (ع) به خاک سپرده خواهد شد و شهید «جهانگیر بیات» روز شنبه پانزدهم اردیبهشت مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از ساعت ۱۰:۰۰ از میدان نماز ماهدشت تشییع و در گلزار شهدای بی بی سکینه به خاک سپرده خواهد شد.

شهید «جهانگیر بیات» متولد یکم مهرماه سال ۱۳۴۲، بیست و یکم بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در فکه و شهید «محمدرضا غضبان احمدی» متولد چهارم اردیبهشت سال ۱۳۴۳، یکم مهر سال ۱۳۵۹ در عملیات تک دشمن در جاده خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل‌آمدند و سال‌ها پیکر مطهرشان جاویدالاثر بود.

کد خبر 749344

دیگر خبرها

  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • هویت ۲ شهید البرزی شناسایی شد
  • هویت دو شهید البرزی شناسایی شد
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند