Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از تأیید رأی محکومیت سه متخلف محیط زیست ضارب دو تن از محیط بانان منطقه حفاظت شده سبزکوه توسط دیوان عالی کشور خبر داد.

او افزود: در جریان تخلفی که در منطقه حفاظت شده سبزکوه صورت گرفته بود، سه متخلف دستگیر و پس از طی مراحل رسیدگی قضایی، در نهایت هر سه متهم را از بابت جرم ضرب و جرح عمدی مأموران حفاظت محیط زیست با سلاح شکاری، به پرداخت دیه و تحمل حبس محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی اضافه کرد: از بابت جنبه عمومی جرم هر یک از متخلفان به تحمل یک سال حبس تعزیری، از بابت تمرد نسبت به مأموران یگان حفاظت به سه سال حبس تعزیری، از بابت جرم شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده به شش ماه حبس تعزیری و از بابت حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز به شش ماه حبس تعزیری محکوم و سلاح و مهمات مکشوفه نیز به نفع دولت ضبط شد.

او ادامه داد: در مجموع بیش از هشت سال حبس و پرداخت دو میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال دیه شامل این متخلفان شده است.

احمدی گفت: حکم صادر شده پس از فرجام خواهی متخلفان در شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور، این رأی تأیید و قطعی شد.

او افزود: تیراندازی متخلفان در این درگیری‌ها منجر به اصابت گلوله ساچمه و مصدوم شدن دو تن محیط بان از ناحیه پا شد.

منطقه حفاظت شده سبزکوه با وسعت ۵۶ هزار و ۳۰۸ هکتار در شهرستان‌های بروجن، لردگان و کیار، و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

ضاربان محیط بانان چهارمحال و بختیاری محکوم شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست دیوان عالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه

سعید یوسف‌پور اظهار داشت: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در حین گشت و کنترل در منطقۀ حفاظت‌شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی برای دومین بار در سال ۱۴۰۳ شد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حمایت شده، حفاظت‌شده و همچنین با ارزش به شمار می‌رود، افزود: گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

یوسف پور اضافه کرد: در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید

مشاهده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری + فیلم

وی گفت: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

یوسف پور بیان داشت: منطقه حفاظت‌شدۀ سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و شش منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱۵ درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان