Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@23:41:23 GMT

سند راهبردی محیط زیست خراسان جنوبی تدوین می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۹۱۸۲

سند راهبردی محیط زیست خراسان جنوبی تدوین می شود

پورعیسی با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست باید تبدیل به گفتمان و فرهنگ شود، گفت: تدوین سند راهبردی در حوزه محیط زیست تا پایان دولت در خراسان‌جنوبی را با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید پورعیسی» امروز ( 29 مهر) در نشست با سمن‌های فعال حوزه محیط زیست با اشاره به دغدغه‌مندی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای حمایت از سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: توسعه پایدار با حفاظت از محیط زیست رابطه تنگاتنگی دارد اما متاسفانه در ایران تخریب محیط زیست در ابعاد مختلف وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌ جنوبی با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست و مسائل زیست محیطی باید تبدیل به گفتمان و فرهنگ شود، گفت: تدوین سند راهبردی در حوزه محیط زیست تا پایان دولت در خراسان‌جنوبی را با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می شود.

 

پورعیسی با بیان اینکه باید کشت‌های جایگزین متناسب با طبیعت را برای حفاظت از محیط زیست در خراسان جنوبی احصاء کنیم، افزود: باید در کمیته برنامه‌ریزی هر شهرستان یک سمن فعال از آن شهرستان و در شورای برنامه‌ریزی استان یک سمن به نمایندگی از همه سمن‌ها وجود داشته باشد.

 

وی بر لزوم شناسایی سمن‌های فعال در حوزه‌های مختلف و نحوه کمک به آنان تاکید کرد و ادامه داد: شبکه‌سازی در حوزه سمن‌های محیط زیست در خراسان‌جنوبی مورد توجه و مدنظر است و نشست هر سه ماه یک بار با سمن‌های محیط زیست در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌ جنوبی از سمن‌ها درخواست کرد از ورود به مسائل حاشیه‌ای فاصله بگیرند و گفت: باید فرهنگ سازی شود که مردم به جای شکارهای غیرمجاز و آسیب به حیات وحش، در روزهای تعطیل و زمان مناسب به دیدن حیات وحش رفته و از آن لذت ببرند.

 

وی برای همکاری با سمن‌ها از جمله در زمینه اختصاص مکان (سالن‌های همایش سازمان مدیریت و برنامه ریزی) برای برنامه‌ها و تأمین هزینه‌های مربوط به دعوت از یک استاد مدعو در موضوعات فرهنگی و آموزشی اعلام آمادگی کرد.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین نماز جمعه حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه مسجد منطقه آزاد اروند سند راهبردی محیط زیست رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی سمن های محیط زیستی گفتمان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ عبدالرحمن زحمتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.
معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.
روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.
وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

به علت نبود آگاهی ،بسیاری از نوزادان وحوش از چرخه طبیعت خارج می‌شوند
معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.
لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.
در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه پستانداران زیست می‌کنند.

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک