Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:57:49 GMT

پخش سریال «ملاصدرا» حسن فتحی از تلویزیون

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۹۴۳۰

پخش سریال «ملاصدرا» حسن فتحی از تلویزیون

مجموعه تلویزیونی «روشن‌تر از خاموشی» به کارگردانی حسن فتحی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مجموعه تلویزیونی «روشن‌تر از خاموشی» در ۳۵ قسمت به تهیه‌کنندگی حسن بشکوفه از اول آبان ماه روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.
این مجموعه که از محتوایی تاریخی، علمی بهره می‌برد، به زندگی فیلسوف نام آور اسلام، ملاصدرا می‌پردازد و ضمن بیان شرایط سیاسی و فرهنگی آن دوران، به دیدگاه‌های فلسفی وی پرداخته و در واقع به بهانه پرداختن به شخصیت ملاصدرا، نقبی به دربار صفویه و روابط ایران با کشورهایی که قصد تهاجم به آن را داشتند، زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سریال ضمن روایت داستان زندگی ملاصدرا از زمان تولد در شیراز و علم آموزی در محضر میرداماد، تا زمان فوت وی در راه برگشت از سفر حج در شهر بصره، به برخی از مهمترین وقایع دوره صفوی همچون: روی کار آمدن شاه عباس، بخشهای مختلف حکومت وی، حضور مستشاران خارجی در ایران، جنگ او با ازبک ها و عثمانی ها و... نیز می پردازد.
حسین یاری در نقش ملاصدرا، کتایون ریاحی در نقش همسر ملاصدرا، محمود پاک نیت در نقش شاه عباس، علی نصیریان در نقش میرداماد و بهاره رهنما، محمد علی کشاورز، فریماه فرجامی، جمشید مشایخی، فخری خوروش، ژاله علو، علی سلیمانی، محمود عزیزی، رسول نجفیان و عنایت بخشی برخی از نقش‌های این سریال را ایفا می‌کنند.
هم‌اکنون سریال تاریخی «امیرکبیر» از شبکه چهار سیما در حال پخش است که آخرین قسمت از این مجموعه ۳۰ آبان ماه ساعت ۱۲ بامداد روی آنتن می رود. از اول آبان ماه هر شب سریال «روشن‌تر از خاموشی» از پخش و روز بعد ساعت ۱۸ بازپخش می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد

برنامه تلویزیونی «امتداد» قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی بپردازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه تلویزیونی «امتداد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی انصاری پس از پشت سر گذاشتن مراحل تولید و پس‌تولید آماده پخش شده است و به زودی روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

این برنامه گفت‌وگومحور به سردبیری سیدعرفان حسینی قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی در گفت‌وگو با میهمانان بپردازد.

ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون

هدف کلی از ساخت «امتداد»، علاوه بر به تصویر کشیدن طرح‌ها و اندیشه‌هایی که جهان امروز را ساخته‌اند، انتقال این گزاره به مخاطب است که «مؤلفه‌های زندگی و سبک زندگی به شکل باری به هر جهت و خود به خودی به وجود نمی‌آیند و منشأ آنها، وادی فکر و اندیشه است.»

برنامه تلویزیونی «امتداد» به میزبانی رامین پورمند در 26 قسمت 55 دقیقه‌ای و در مرکز سیمرغ تولید شده است و به زودی میهمان مخاطبان خود در شبکه چهار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • مجموعه های تلویزیونی جدید رسانه ملی
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت
  • ماجرای ادعای هک شدن شبکه ۲ تلویزیون چه بود؟
  • سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل علی مشهدی تا نمایش توان علمی کشور
  • واکنش شبانه به ادعای هک شدن شبکه ۲ تلویزیون