Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: در نیمه اول امسال ٢٥٠ واحد که عمده آن‌ها یا فاقد سیستم تصفیه پساب بودند و یا مشکلاتی درخصوص فاضلاب تولیدی داشتند و موجب آلودگی آب می‌شدند، در سطح شهرستان ری پایش شدند که از این تعداد حدود ٢٠٠ واحد اخطار قانونی محیط زیست شهرستان دریافت کردند.

به گزارش ایسنا زهره عبادتی با اعلام این خبر گفت: متصدی یک واحد کارواش در بخش کهریزک شهرستان ری به دلیل دفع غیربهداشتی فاضلاب و آلودگی آب‌های زیر زمینی و با توجه به شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری به مرجع قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، ازسوی مرجع قضایی به جریمه نقدی بدل از شش ماه حبس تعزیزی محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بازدید از واحدهای آلاینده آب و تولید پساب، یکی از برنامه‌های پایشی این اداره است، اظهارکرد: واحدهای کارواش به دلیل حجم زیاد فاضلاب تولیدی و استفاده از مواد شوینده، ازجمله واحدهای آلاینده آب و نیازمند تدابیر و استفاده از شیوه‌ها و سیستم‌های کنترل آلایندگی قبل از شروع به کارهستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری افزود: ارائه خوداظهاری مستمر از فعالیت برای این واحدها الزامی است و در صورت کوتاهی در این خصوص، اقدامات قانونی از سوی اداره حفاظت محیط زیست صورت  خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران وی در پایان اظهارکرد: از بین واحدهایی که اخطار دریافت کردند بعضی به مراجع قضایی معرفی شدند و پرونده آن‌ها درحال رسیدگی است، برخی آلایندگی واحد خود را برطرف کرده‌اند و تعدادی هم برنامه زمان‌بندی جهت رفع آلایندگی به محیط زیست ارائه داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست استان تهران واحد آلاینده صدور اخطاریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک