Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@08:41:05 GMT

حذف دلار در اوراق قرضه خارجی روسیه

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۹۶۶۰

به گزارش فارس، داوود میرخانی رشتی در یک نشست خبری در واکنش به صحبت های روز گذشته رییس کل بانک مرکزی مبنی بر فشل بودن صنعت خودرو اظهار داشت: مگر بانک مرکزی فشل نیست که حالا صنعت خودرو را فشل می داند؟

مشاور انجمن خودروسازان با بیان اینکه بانک مرکزی نتوانست نرخ تورم، نقدینگی و نرخ ارز را کنترل کند، افزود: بانک مرکزی باعث شد که خودروسازان به این روز بیفتند؛ اگر خودروسازی فشل است اول باید بانک مرکزی فشل بودنش را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرخانی ادامه داد: حرف های همتی رییس کل بانک مرکزی بسیار عوام فریبانه بود.

* هر کدام از خودروسازان امسال 5 هزار میلیارد تومان زیان ثبت کردند

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان نیز در این نشست با بیان اینکه سال گذشته هر کدام از شرکتهای بزرگ خودروساز ۷ تا ۸ هزار میلیارد زیان داشته‌اند، گفت: طی 6 ماهه امسال نیز هر کدام از این شرکت‌ها 4 تا 5 هزار میلیارد تومان زیان دیده‌اند.

وی افزود: آقای همتی باید پاسخ دهد که اگر تولید خودرو در کشور متوقف شود قادر به تامین 12 تا 15 میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو خواهد بود یا خیر.

* جایگزین جدیدی برای پراید و پژو 405 مطرح نیست

نعمت بخش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیراً صحبت‌هایی در مورد مشخص شدن خودروی جایگزین پراید مطرح شده، آیا شما از این جایگزین خبر دارید؟ گفت: سایپا در حال طراحی اتاق جدید روی پلت‌فرم ایکس200 است و ایران خودرو نیز بیشتر روی پژو پارس مانور می‌دهد ولی فعلاً جایگزین جدیدی برای پراید و پژو 405 در کار نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی جام جهانی والیبال حسین فریدون حذف دلار اوراق قرضه خارجی روسیه پیاده روی اربعین قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟

آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

پیش از این هم مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود: در حال حاضر هر بانکی که دسته چک الکترونیکی به مشتری خود می‌دهد و آن مشتری، برگه چک الکترونیکی را صادر می‌کند و به ذی نفع می‌دهد، اگر ذی نفع یا گیرنده چک از طریق ابز‌ارهای الکترونیکی همان بانک اقدام کند، می‌تواند وصول چک را به صورت کاملا غیر حضوری انجام دهد.

چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف می‌شود

او تاکید کرد: اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند و همچنین تمام بانک‌ها در حال حاضر مجهز به سیستم پذیرش چک الکترونیک هستند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف و چک الکترونیکی جایگزین می‌شود.

همچنین این مقام مسئول اظهار کرد: چک‌های الکترونیک فعلا در بانک صادر کننده قابل پذیرش است، اما به تدریج با پیاده سازی کامل فرآیندها، امسال در سایر بانک‌ها نیز چک‌های الکترونیک نقد پذیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار