Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران در جلسه کمیته نما که با حضور اساتید دانشگاه و اعضای این کمیته برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: ضوابط خاص و عام نما باید به عنوان یک الزام مورد توجه و ملاک عمل سازندگان مسکن قرار گیرد.

وی افزود: به منظور ایجاد الگوی بصری برای طراحان نما و سازندگان، آلبوم تصویری از نما‌های مورد تأیید تهیه و بر روی پرتال منطقه منتشر خواهد شد تا با این اقدام ضمن شفافیت، فرآیند کار برای مجریان طرح‌های نما کوتاه‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزود: نما‌های شهری باید متناسب با هویت محلی و منطقه‌ای طراحی و ساخته شود و سبک ایرانی – اسلامی متناسب با مفهوم خانه‌های ایرانی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

پایداری مهم‌ترین ویژگی نماهای ساختمانی مناسب

این مقام مسئول پایداری نما را در ارتباط مستقیم با ایمنی شهر دانست و گفت: وضعیت پایداری نما مهمترین ویژگی آن است و باید برای پایدارسازی نما مباحث ایمنی در آن رعایت شود و نقشه سازه نما‌ها با بررسی جزئیات فنی به همراه ریز محاسبات به عنوان پیوست طرح‌های ارسالی کمیته نما ارسال شود.

بیشتر بخوانید: نمای ساختمان به هویت شهری گره خورده است

شهردار منطقه یک با تأکید بر اینکه کمیته نما مسئولیت آموزش کارشناسان شهرسازی و حتی شهرداران نواحی در موضوع نما را عهده دار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نما‌هایی با الگو‌ها، طرح‌ها و تزئینات غیر بومی و غیر ایرانی و مبتنی بر تقلید از آموزه‌ها و انگاره‌های معماری برون مرزی بدون هیچگونه خلاقیتی در شهر تهران رواج یافته است کارشناسان کمیته نما وظیفه رصد نما‌ها طبق اصول اعلامی و انطباق نما‌های اجرا شده یا تأیید شده را بر عهده دارد تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی بدون شکست آرسنال در ورزشگاه وایت هارت لین (25 آوریل، 2004) / فیلم

20 سال پیش در چنین روزی، آرسنال در مصاف با تاتنهام در ورزشگاه وایت هارت لین، با کسب نتیجه 2-2 قهرمان لیگ برتر انگلیس شد. گفتنی است که آرسنال در 4 بازی بعدی خود نیز هیچ شکستی را متحمل نشد و در نهایت به عنوان تنها قهرمان بدون شکست لیگ برتر انگلیس نام گرفت و موفق به کسب جام طلایی لیگ برتر انگلیس شد. تاکنون هیچ تیمی موفق به کسب این جام نشده است.

دانلود (22.7MB)

دیگر خبرها

  • قهرمانی بدون شکست آرسنال در ورزشگاه وایت هارت لین (25 آوریل، 2004) / فیلم
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • خوشحالی ستاره سیتی: همه باید از ما بترسند
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • رکورد جذاب: سرمربی اورتون به آنچلوتی رسید
  • بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود