Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  احسان قمری سرپرست دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه مشوق‌های صادراتی به عنوان یک راهکار اساسی از اوایل دهه ۸۰ شمسی در کشور نهادینه شد، اظهار کرد: بخش دولتی و خصوصی در مورد ضرورت پرداخت مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان اجماع دارند و آن را حائز اهمیت می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد : نگرش علمی و کارشناسی در خصوص نحوه تخصیص مشوق‌ها به صادرکنندگان و همچنین استفاده از تجارب سایر کشور‌های در حال توسعه گام‌های مثبتی در راستای هدفمند ساختن پرداخت مشوق‌های صادراتی است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت بیان کرد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت هدفمند از صادرات کالا‌ها و خدمات واجد ارزش افزوده به عنوان نقشه راه توسعه صادرات کشورو در جهت نیل به اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه است.

قمری ضمن اشاره به ظرفیت‌های صادراتی ایران و نیازمندی‌های بازار‌های کشور‌ها همسایه اظهار داشت: تخصیص بودجه کافی و لازم در خصوص پرداخت مشوق‌های صادراتی باید در دستور کار برنامه‌های سازمان توسعه و تجارت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:ضرورت مدیریت کارآمد و اقتصادی در مصرف بهینه آب/متوسط رشد سالیانه صنایع غذایی ۳.۵ درصد است

وی ادامه داد: تمهیدات اندیشیده شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ در خصوص پرداخت مشوق‌های صادراتی و همچنین مفاد بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی (ابلاغی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی) در شرایط کنونی لازم است.

این مقام مسئول گفت: تعداد بنگاه‌های تولیدی صادراتی که در سال ۱۳۹۷ از مشوق‌های صادراتی استفاده کرده‌اند بیش از ۹۰۰ شرکت است.

قمری در پایان گفت: ارتقای سطح آگاهی جامعه تجاری ایران به ویژه صادرکنندگان با بازار‌های هدف در راستای رشد صادرات کشور از جمله بر نامه‌های راهبردی سازمان توسعه تجارت ایران است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: پیش بینی می شود در نمایشگاه توانمدی های صادراتی ایران امسال بیش از یک میلیارد دلار قرار داد تجاری منجر به صادرات امضا شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارس خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت: روز جمعه هفتم اردیبهست دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مختلف  در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.

وی افزود: 80 کشور در نمایشگاه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که 40 کشور با مقامات عالی رتبه در کنار فعالان اقتصادی در این نمایشگاه شرکت دارند. 

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: در این نمایشگاه 25 کشور اروپایی نیز حضور خواهند یافت که 12 کشور از اروپای شرقی هستند.رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار بازرگان خارجی از این نمایشگاه بازدید کنند.وی گفت: عربستان نیز به همراه هیئتی عالی رتبه با حضور یکی از معاون زیر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

 وی بیان داشت : در نمایشگاه سال گذشته در نتیجه قراردادهای تجار ایرانی و خارجی در این نمایشگاه در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار صادرات تحقق یافت که در سال جاری با توجه به حجم گسترده تجار در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک میلیارد دلار صادرات را منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود