Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@00:09:07 GMT

واکنش صنعت خودرو به سخنان دیروز همتی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۱۰۳۲

دبیرانجمن خودروسازان با انتقادات تند نسبت به سخنان رئیس کل بانک مرکزی در خصوص صنعت خودرو گفت:اگر این صنعت بخوابد آیا بانک مرکزی توان تامین ۱۵ میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان امروز در نشست خبری مشترک خودروسازان و قطعه سازان با انتقادات تند نسبت به سخنان روز گذشته عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در خصوص صنعت خودرو گفت: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که صنعت خودرو هر روز با افزایش قیمت مواجه است و این سخنان جای تاسف دارد چرا که خودروسازان همیشه سرکوب مالی شده اند و از محل فروش خودرو همیشه زیان داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در شرایطی است که اگر این صنعت متوقف شود سالیانه باید ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار برای واردات خودرو، ارز از سوی بانک مرکزی تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: آقای همتی باید پاسخ دهد که اگر این ارز از کشور بابت واردات خودرو خارج شود آیا باز هم می‌تواند بانک مرکزی را به نحو کنونی اداره کند؟

دبیرانجمن خودروسازان گفت: متاسفانه در ۶ ماهه اول امسال ۳۵ درصد کاهش تولید خودرو را شاهد بودیم که به تصمیمات اشتباه شورای رقابت در گذشته بر می‌گردد و این در حالی است که سال قبل ستاد هماهنگی اقتصادی سران سه قوه موضوع تعیین قیمت خودرو را به ستاد تنظیم بازار محول کردند و این ستاد نیز اگر چه پذیرفته که خودروسازان محصولات تولیدی خود را با زیان به فروش می‌رسانند، اما تا مدت‌ها افزایش قیمت خودرو از سوی وزارت صنعت اعلام نمی‌شد.

نعمت بخش گفت: با سرکوب مالی صنعت خودرو، هر یک از خودروسازان ۸ هزار میلیارد تومان زیان کرده اند و اگر امسال نیز به همین روال پیش برویم هر یک از خودروسازان ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکار خواهند شد.

وی اظهار داشت: پایین بودن کیفیت خودرو نیز به دلیل سرکوب مالی صنعت خودرو است در حالی که اگر ما سرکوب مالی نمی‌شدیم می‌توانستیم در کیفیت سرمایه گذاری کنیم.

دبیرانجمن خودروسازان تصریح کرد: دولت اجازه دهد تعرفه خودرو کاهش یابد و به ۲۵ درصد برسد، ولی خودروسازان را هم از قیمت گذاری معاف کند.

بانک مرکزی در راس ادارات فشل کشور است!

همچنین داوود میرخانی رشتی، مشاور انجمن خودروسازان نیز با طرح انتقادات تند نسبت به رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در راس ادارات فشل است و اکنون باید پاسخ دهد که چرا نرخ تورم را کنترل نمی‌کند یا نقدینگی هدایت نشده است؛ پس این بانک نیز در انجام ماموریت‌های خود نیز فشل است؛ البته خود بانک مرکزی این حالت را دارد که باعث شده خودروسازان نیز فشل باشند.

وی افزود: سخنان رئیس کل بانک مرکزی کاملا عوام گرایانه بود و با اینکه می‌داند که شیوه قیمتگذاری شورای رقابت اصولی بوده چنین اظهارنظری را در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران داشته است.

میرخانی رشتی معتقد است که سودی که به جیب خودروسازان نمی‌رود، به جیب دلالان سرازیر می‌شود؛ بنابراین سیاست‌های دولت سودی را برای خودروسازان و قطعه سازان باقی نمی‌گذارد که آنرا صرف سرمایه گذاری مجدد نمایند.

وی اظهار داشت: هفت هزار استخدامی به خودروسازان تحمیل شده است که با نامه نمایندگان مجلس بوده است؛ بنابراین اکنون با مازاد نیروی انسانی مواجه هستند و بهره وری آن‌ها کاهش یافته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهدی ترابی قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده تابناک همتی صنعت خودرو مهدی ترابی قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی توضیح داد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

او افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خود مالکی قراردادها درحال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

شهردار تهران تصریح کرد: درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودروی برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

کد خبر 849097 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خودروی برقی علیرضا زاکانی شهردارى تهران تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی