Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضوانجمن پسته ایران گفت: پسته یکی از محصولات کشاورزی ارزآور ایران است که سالانه از محل صادرات این محصول بیش از یک میلیارددلار ارز وارد کشورمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان امروز 29 مهرماه به مناسبت روزملی صادرات اعضای انجمن کارآفرینان شهرستان رفسنجان نشستی با جمعی از صادرکنندگان این شهرستان در محل هتل جهانگردی رفسنجان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در این نشست بابک فارسی، رئیس انجمن کارآفرینان شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه این شهرستان چندین دهه است که به امر مقدس کشاورزی فعالیت دارد گفت: در این راستا نیز بخشی از این محصول به کشورهای خارج صادر می شود.

 

وی بیان کرد: همچنین در کنار حفظ کشاورزی و صادرات محصول پسته بخش صنعت نیز در این شهرستان شکل گرفته و تعدادی واحد صنعتی راه اندازی شده و محصولاتی از جمله کاشی و سرامیک، مس و ... به خارج صادر می شود.

 

*** یک میلیارد دلار ارزآوری پسته

 

عضو انجمن پسته ایران هم در این نشست بیان کرد: بیش از 450 هزار هکتار باغ پسته در  بیش از 17 استانِ کشور وجود دارد و سالانه 80 درصد این محصول به کشورهای خارجی صادر می شود و بیش از یک میلیارد دلار ارز از ناحیه صادرات محصول پسته به کشور وارد می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان از ناحیه صادرات مس به کشور وارد می شود، تصریح کرد: صادرات مس بیشتر از صادرات محصول پسته است و بهتر است پسته به صورت فله صادر نشود و پس از فرآوری شدن صادر شود.

 

 

سید محمود ابطحی با اشاره به اینکه صادرات یک کیلوگرم پسته معادل 15 کیلوگرم گندم است، خاطرنشان کرد: کشاورزان بهتر می سنجند که با توجه به شرایط آب و هوایی و منابع آب موجود کدام محصول بهره وری بیشتر دارد و آن را می کارند.

 

 وی گفت: در صادرات پسته 3 درصد سود است و باید برای رونق این محصول تدابیری اندیشید.

*** شغل پایدار نسخه شفابخش رهایی از رکود است

حمیدرضا ایرانمنش، عضو انجمن کارآفرینی رفسنجان هم با اشاره به اینکه رفسنجان بزرگترین جنگل دست کاشت ( 80 هزار باغ پسته ) در کشور را دارد بیان کرد: محورهای کارآفرینی در این زمینه هم از جمله کاشت، داشت و برداشت، حمل و نقل، صادرات و ... در رفسنجان فراهم شده است اما باید این اشتغال ها پایدار باشد.

 

 

وی با اشاره به اینکه شغل پایدار نسخه شفا بخش برای رونق بخشی و خروج از رکود است، تصریح کرد: رفسنجان علاوه بر کشاورزی، بیشترین معادن فلزی و غیر فلزی را دارد به عبارتی رفسنجلن بهشت معادن است و برای ایجاد رونق در بخش های صنعت وکشاورزی انجمن کارآفرینان رفسنجان شکل گرفت و توسعه فرهنگ کارآفرینی گام اول این انجمن است.

 

 

ایرانمنش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سالانه متوسط صادرات پسته و محصولات صنعتی از جمله کاشی و سرامیک و 0مس و ... را داریم و امید که شاهد اوج صادرات در این بخش ها و نیز ضاهد صادرات صنایع دستی و صنایع فرش باشیم تا رفسنجان به جایگاه اصلی و واقعی خود برسد.

*** تردیلای رفسنجان تنها محصول غذایی بدون مواد تراریخته در ایران

فریبا مرتضوی، تولید کننده چیپس تردیلا در رفسنجان هم بیان کرد: در این چیپس به جای استفاده از سیب زمینی از ماده اولیه ذرت استفاده می شود که این ذرت بدون تراریخته است و ماهیانه 50 تن ذرت از ارزوئیه تهیه و پس از خمیر در روغنی که آن هم بدون تراریخته و از سیرجان تهیه می شود سرخ و با برند تردیلا وارد بازار می شود.

 

 

مرتضوی افزود: علاوه بر تأمین نیاز کشور سالانه 50 تن چیپس تردیلا به کشورهای عراق، دبی، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

*** شرکت در نمایشگاه ها ومعرفی محصول به صادرات محصول کمک می کند

حسینی، نماینده کارخانه تولید کاشی وسرامیک فخار رفسنجان هم بیان کرد: اگر در نمایشگاه های مختلفی که هر ساله برگزار می شود شرکت ومحصول را معرفی کنیم  امکان صادرات محصول وجود دارد ومی توان گفت که با شرکت در نمایشگاه می توان 80 درصد جواب گرفت.

 

 

وی ادامه داد: نمی توان به دولت تکیه کرد گرچه دولت نیز هزاران میلیارد یارانه نقدی و غیرنقدی به صنایع پرداخت می کند باید بتوانیم با قیمت جهانی کالا را در بازار جهانی عرضه کنیم و سود داشته باشیم.

 

 

حسینی خاطرنشان کرد: ریسک صادرات کاشی و سرامیک کمتر از ریسک صادرات پسته است زیرا یک کانتینر پسته به مبلغ 2.5 میلیارد تومان ارزش دارد و ریسک آن برای صادرکننده بسیار بالا است.

*** تبلیغات هوشمندبرای رونق صادرات مفید است

 

محمدعلی مقدم، عضو هیئت علمی انجمن کارآفرینان رفسنجان هم در این نشست با اشاره به اینکه جای تبلیغاتِ برندینگ و بسته بندی محصولات خالی است بیان کرد: محصولاتی که تولید و بسته بندی می شوند با تبلیغات هوشمند می توان بخش عظیمی از این محصولات را صادر کرد.

 

 

وی ادامه داد: برای صادرات فرش نیز باید تبلیغات آن صورت گیرد.

 

 

مقدم که یکسالی است گروه توسعه کسب و کار رفسنجان را راه اندازی کرده است هدف از این گروه را بحث تبلیغات و صادرات محصولات عنوان کرد و افزود: دنیا به سمت تبلیغات پیش می رود و از تبلیغات می توان محصول را به خوبی به جهانیان عرضه کرد.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کربلا صادرات پسته رفسنجان پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد این کشور غافلگیر شد

کانادا با کاهش صادرات طلا در ماه مارس، با کسری تجاری غافلگیرکننده مواجه شد و این انتظارات را تقویت کرده است که بانک مرکزی کانادا دلایل بیشتری برای کاهش هزینه‌های استقراض در ماه ژوئن داشته باشد.

به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان داد که کانادا در ماه مارس کسری تجاری غیرمنتظره‌ای به میزان ۲.۲۸ میلیارد دلار کانادا (۱.۶۶ میلیارد دلار) ثبت کرد که بزرگترین کسری در ۹ ماه گذشته بود، زیرا صادرات سریع‌تر از واردات کاهش یافت.

اداره آمار کانادا اعلام کرد که کل صادرات در ماه مارس ۵.۳ درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش صادرات طلای خام از بالاترین رکورد در ماه فوریه بود، در حالی که واردات ۱.۲ درصد کاهش یافت که به دلیل تجهیزات الکترونیکی و سنگ‌های فلزی و مواد معدنی غیرفلزی بود.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز مازاد تجاری ۱.۵۰ میلیارد دلار کانادا را در ماه پیش‌بینی کرده بودند. داده‌ها نشان داد که اقتصاد کانادا پس از رشد کمتر از حد انتظار در فوریه، احتمالاً در ماه مارس متوقف شده است که نشانه‌ای از کاهش سرعت است که انتظارات را تقویت می‌کند که بانک کانادا دلیل بیشتری برای کاهش هزینه‌های استقراض در ژوئن داشته باشد.

بانک کانادا از جولای گذشته نرخ بهره را نزدیک به بالاترین حد در ۲۳ سال گذشته یعنی پنج درصد نگه داشته است، اما انتظار می‌رود که اولین کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره به دلیل کاهش تورم نزدیک شود.

کاهش صادرات در ماه مارس با کاهش در ۹ بخش از ۱۱ محصول صادراتی، به سریع‌ترین نرخ از فوریه ۲۰۲۳ رسیده است. صادرات محصولات معدنی فلزی و غیرفلزی که شامل زیرشاخه طلا می شود، در ماه مارس ۱۷.۴ درصد کاهش یافت. نفت خام پنجمین کاهش خود را در شش ماه گذشته به ثبت رساند و به کاهش صادرات محصولات انرژی در ماه مارس کمک کرد.

کاهش واردات نیز گسترده بود و هفت بخش از ۱۱ محصول کاهش را ثبت کردند. اداره آمار کانادا عنوان کرد که واردات تجهیزات و قطعات الکترونیکی و الکتریکی در ماه مارس ۸.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که سنگ‌های فلزی و مواد معدنی غیرفلزی با ۲۹.۲ درصد کاهش به ۱.۳ میلیارد دلار در ماه مارس رسید که پایین‌ترین میزان از سپتامبر ۲۰۲۱ است.

طبق گزارش رویترز، از نظر حجمی، کل صادرات در ماه مارس ۴.۷ درصد کاهش یافت، در حالی که کل واردات ۱.۲ درصد کاهش یافت.

دیگر خبرها

  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه