Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام آقاخانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: امسال همزمان با هفته تربیت بدنی با هدف ترویج ورزش در میان نوجوانان و جوانان ساکن روستاها طبق برنامه ۵۰ خانه ورزش روستایی در این استان راه اندازی می‌شود.

به گفته وی ، از این تعداد هشت روستا در اردبیل، ۶ روستا در شهرستان پارس آباد ، چهار روستا در مشگین شهر ، ۶ روستا در خلخال ، پنج روستا در گرمی ، چهار روستا در بیله سوار ، چهار روستا در سرعین ، چهار روستا در نمین ، چهار روستا در کوثر، و پنج روستا در شهرستان نیر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خانه ورزش روستایی با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار در استان راه اندازی می شود، بیان کرد: این خانه ها با وسائلی ورزشی مانند میز و راکت تنیس روی میز ، فوتبال دستی ، دارت ، صفحه شطرنج و تشک تاتامی تجهیز می‌شوند.

 او با اشاره به اینکه آئین اعزام کاروان تجهیز خانه‌های ورزش روستایی استان اردبیل با تاکید بر ترویج فرهنگ ورزشی و تحقق مطالبات ورزشکاران در روستاها انجام می گیرد، اضافه کرد: روز چهارشنبه اول آبان ماه کاروان تجهیزات خانه‌های ورزش روستایی با اجرای نمادین بازی های بومی و محلی برای آقایان و بانوان از سالن رضازاده به روستاها اعزام می‌شوند.

آقاخانی تجهیز و فعال کردن خانه‌های ورزش روستایی را یکی از الویت های اداره کل ورزش و جوانان اردبیل ذکر کرد و گفت: این خانه‌های روستایی در نقاط مختلف استان با بهره مندی از فضای مازاد و بدون استفاده اداری سازمان، ارگان‌ها و نهادها فعال می‌شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: این خانه‌ها به تجهیزات روز مجهز می شوند تا اهالی روستا، جوانان و بانوان روستایی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت ترویج و مشارکت روستاییان در ورزش اظهار داشت: ایجاد فضای مناسب ورزشی در روستاها و حاشیه شهرها باعث کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی می‌شود.

وی توسعه زیرساخت‌های ورزشی در تمامی شهرستان ها و روستاهای استان را ضروری دانست و بیان کرد: برای توسعه ورزش و ایجاد نشاط در جامعه باید زیر ساخت‌های ورزشی را در تمام نقاط استان ایجاد کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی از دیگر اولویت‌های متولیان ورزش استان است.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خانه ورزش روستایی اردبیل ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلامت در خصوص وجود تعارض و افزایش روز افزون مقررات مهاجم بر کسب و کارهای ورزشی‌ بویژه باشگاه داران گفت: در حالی که تورم بانک مرکزی بر اساس آمار رسمی بیش از ۵۰ درصد تعیین شده و بسیاری‌ از کارفرمایان و بویژه کارفرمایان دولتی، اجاره بهای اماکن ورزشی خود را با پنجاه درصد افزایش بها همراه کرده اند، از آن طرف نرخ افزایش تعرفه خدمات ورزشی تنها ۲۰ درصد تعیین شده و این امر زمینه افزایش فشار بر باشگاه داران بخش خصوصی را افزایش داده است.

سلامت در ادامه افزود: در صورتی که همگان بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی بر افزایش تورم پنجاه درصدی تاکید دارند، دلیل تاکید متولیان حوزه ورزش بر افزایش ۲۰ درصدی تعرفه که با نظارت سازمان نعزیرات حکومتی نیز همراه است چیست؟

رئیس کمیته باشگاه های فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: خروجی نهایی این وضعیت گرانتر شدن خدمات ورزشی باشگاه ها و کسب و کارهای ورزشی است و در حالی که انتظار می رود بخش های دولتی نسبت به کاهش هزینه های ورزش به عنوان عامل مهمی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اقدام کنند، هر روزه شاهد تصویب یک مقررات جدید برای گران شدن ورزش هستیم.

سلامت در پایان افزود: موضوع و چالش امروز جامعه باشگاه داران افزایش تعرفه نیست، ما معتقدیم باید هزینه باشگاه داران با محوریت ارایه سوبسیدهایی کاهش یابد، نه اینکه هر روز شاهد تحمیل یک هزینه جدید به این صنعت پیشگام پیشگیری و سلامت باشیم.

کد خبر 6092283

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم