Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@23:49:44 GMT

گروه «راویان عطش» 17 تعزیه در مناطق مختلف اجرا کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۳۸۶۹

گروه «راویان عطش» 17 تعزیه در مناطق مختلف اجرا کرد

هادی صندوق‌ساز، سرپرست گروه تعزیه‌خوانی راویان عطش در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: گروه تعزیه‌خوانان راویان عطش از سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرد و می‌توان گفت نخستین گروهی در شهرستان یزد است که تعزیه را از سبک سنتی و قدیمی یزد به سبک نسخه‌های تهران (ملی) اجرا کرده و توانسته است طرفداران زیادی را در شهرستان یزد و اطراف به این سبک آشنا و علاقه‌مند گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «راویان عطش» از گروه‌های تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد است که در اجرا از تعزیه‌نامه‌های سيدمصطفی كاشانی (مير عزا) و آثار زنده‌یاد دکتر جابر عناصری استفاده می‌کند.

صندوقساز افزود: این گروه امسال در ماه‌های محرم و صفر، 17 تعزیه در مناطق مختلف استان اجرا کرده و از ابتدای فعالیت خود در سال 1393 تاکنون بیش از 55 اجرا داشته است.

وی بیان کرد: همچنین به مناسبت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان، مجالس تعزیه شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و شهادت حضرت علی اکبر(ع)، با استقبال پرشور عزاداران حسینی و قشرهای مختلف مردم در کنار مسجد و مؤسسه خیریه حضرت رقیه(س) آزادشهر یزد اجرا ‌شد.

سرپرست گروه تعزیه‌خوانان راویان عطش  یادآور شد: در اجرای این هنر آئینی و نمایشی 20 تعزیه‌خوان و عوامل بومی استان همکاری داشتند.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد تعزیه خوانی ماه محرم ماه صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسمی که ۲۰۰ راوی کاروان‌های راهیان نور حضور داشتند، از ۱۰ راوی و فعال تبلیغی روحانی با اهدای تندیس عبای خاکی قدردانی شد.

این راویان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک و سیره شهدا به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام شدند و روایتگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در بازدید کاروان‌های دانش آموزی و دانشجویی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس برعهده داشتند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • مراقب نیش ها باشید!
  • ۴۰۰برنامه هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود