Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری دوشنبه شب در حاشیه جلسه با تشکل های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی در اراک، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکلات واحدهای تولیدی استان به اصلاح بخشی از قوانین و مقررات مانند توجه به تبصره یک و دو قانون کار یا وصول مطالبات جامعه کارفرمایی و... باز می گردد.

وی ادامه داد: برای واحدهایی که امروز دچار مشکل هستند، مقرر شد برای اصلاح بعضی از قوانین اقدام کنیم و برای هیات سه نفره روسای قوا که برای هماهنگی امور اقتصادی از سوی نظام معظم رهبری منصوب شدند، ارسال شود تا در بعضی از موارد ضروری اقدام لازم انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی بیان کرد: اصلاح قانون شوراهای کارگری با جدیت در دست اقدام است و امیدواریم به تصویب مجلس برسد.

شریعتمداری افزود: در جلسه امروز جامعه کارگری استان بر نحوه واگذاری ها در شرکت های بزرگ مانند هپکو و آذر آب اعتراضاتی داشتند که این قبیل مسایل پیش تر در شوای کارگری مطرح شده بوده که در مورد هپکو با بازگشت به سازمان خصوصی سازی قرار شد تصمیم جدیدی اتخاذ شود.

وی گفت: در ارتباط با شرکت آذرآب فعلا یکی از بانک های عامل دولتی مدیریت سهام آن را بر عهده دارد که از حیث جایگاه محکم است اما برای بهبود بخشیدن و ایجاد ثبات در مالکیت و اتصال آن به یک مجموعه صنعتی بزرگ که بتواند یک شرکت صنعت ساز مانند آذر آب را در اختیار بگیرد، اقدامات خوبی صورت پذیرفته و این پیشنهادات در جلسه هیات دولت و شورای واگذاری مطرح و بر اساس آن تصمیم های لازم اتخاذ می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در مورد حقوق معوق کارگران، شرایط در هپکو بهتر شده و باید با قراردادهای مجدد این شرکت راه بیفتد. سال ۹۷ توسط وزارت راه و شهرسازی قراردادی را با هم منعقد کردیم تا از محل منابع بودجه عمومی برای تولید ۲۴۰۰ دستگاه راهسازی با شرکت راهداری برای شرکت هپکو قراردادی تنظیم شود و این شرکت متعهد شود تا با این میزان تولید حرکتی را در این بخش ایجاد کند و این موضوع را پیگیری می کنیم.

شریعتمداری اظهار کرد: تثبیت هر کدام از این موارد در مراجع قانونی نیاز به تصمیم گیری دارد و در مورد واگذاری، شورای گذاری و سازمان خصوصی سازی متولی امر است و باید در مورد تعیین مالکیت اقدام کند. در مورد قرارداد، سازمان برنامه و بودجه از محل مشارکت منابع آن را تامین کند و به‌ عنوان وزیر تعاون صد در صد منابع را در اختیار استاندار قرار می دهم و وعده کردم گوش شنوا و چشم بینا برای جامعه کارگری استان مرکزی باشم و حل مشکلات این بخش را از مسئولان ذی ربط پیگیری می کنم.

کد خبر 4752717

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد شریعتمداری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغال اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف شیراز موکب مرز شلمچه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر

علیرضا حسینی گفت: میزهای خدمت در ۱۲ شهرستان استان مرکزی و در واحدهای بزرگ و متوسط، صنعتی، تولیدی و خدماتی و همچنین مصلی‌های نماز جمعه، پاسخگوی سئوالات مختلف جامعه کار و کارگر استان مرکزی است و مشکلات مطرح شده این قشر را از این طریق به شکل ویژه بررسی می‌شود.

وی، با یادآوری نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید؛ با مشارکت مردم»، گفت: این شعار مهم بیانگر اهمیت توجه به تولید ملی و نقش حیاتی مشارکت همگانی مردم در این فرمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تامین اجتماعی این استان در راستای ارج نهادن و قدردانی از نیروهای کار، کارگران و بیمه شدگان در عرصه تولید، اقدامات مختلفی را در هفته کار و کارگر سرلوحه کار خود قرار داده است.

حسینی اظهار کرد: برگزاری نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی با حضور نمایندگان کارگر، کارفرما و بازنشستگان با محوریت بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه کارگری، تبیین و تشریح دستاوردها و اقدامات سازمان در حوزه‌های بیمه‌ای و تقدیر از کارگران نمونه در چند واحد صنعتی استان، بخشی از این برنامه‌ها است.

وی عنوان کرد: نشست با کارگران، ارسال پیام تبیرک به کانون‌ها و تشکل‌های کارگری و برگزاری مسابقه سراسری ویژه کارگران، از دیگر برنامه‌های تدارک شده هفته کار و کارگر در استان مرکزی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: تامین اجتماعی ارتباط مستقیم با تولید دارد و خود را موظف می‌داند که در کنار ارکان تولید، کارگران و کارفرمایان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان