Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@07:29:10 GMT

اختیارات مدیران استانی دچار ضعف عمده است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۶۴۵۵

اختیارات مدیران استانی دچار ضعف عمده است

استاندار مرکزی با بیان اینکه ضعف عمده ای در اختیارات مدیران استانی وجود دارد، خواستار افزایش اختیارات مدیران استانی شد.

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در نشست تشکل های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بارها در سازمان خصوصی سازی و بانک کشاورزی جلسه تشکیل شد و گفتیم که مراقب هپکو و آذرآب باشید و اتفاقات را پیش بینی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مدیران زیر مجموعه وزارت کار در استان در زمره مدیران خوب قرار دارند و لازم است اختیارات آنها افزایش یابد. افزایش اختیارات، فکر، تعامل، دلسوزی و ... را به همراه دارد، اما زمانی که مدیران استان نتوانند ساده ترین کار را انجام دهند مسلما همین مشکلات ادامه می یابد.

آقازاده با بیان اینکه تصمیم داشتم که امروز وزیر کار بازدیدی از شرکت آذرآب داشته باشد، گفت: امیدوارم در آینده ای نزدیک آذرآب به شرایط مطلوب برسد و این بازدید در شرایط نشاط و تولید شرکت انجام گیرد.

استاندار مرکزی افزود: واقعیت این است که میانگین جمعیت کارگری استان مرکزی از میانگین کشور بالاتر، اما میزان درآمد سرانه استان از میانگین کشور پایین‌تر است به همین دلیل این استان نیازمند توجه ویژه از سوی تهران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افزایش اختیارات استانی استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کمپلکس مولکولی به کمک بیماران دچار سوختگی می‌آید

محققان نشان دادند که نوعی نانوذرات هیبریدی که آنها ساخته‌اند می‌تواند به بخش آسیب دیده در روده کمک کند تا زودتر التیام یابند. آسیب به سد روده شرایط افراد دچار سوختگی را بدتر می‌کند که این کمپلکس مولکولی به آنها کمک می‌کند تا این سد ترمیم شود.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران چینی نانوذراتی ساختند که می‌تواند مشکلات ناشی از سوختگی به‌ویژه در بخش روده را درمان کند. در این مطالعه نانوذرات سیکلودکسترین کونژوگه شده با لومینل (LCD)، نتایج امیدوارکننده‌ای برای صدمات شدید سوختگی ارائه داد.

سوختگی شدید می‌تواند باعث ایجاد مشکلات اساسی، از جمله آسیب عمیق در بافت و افزایش خطر ابتلا به شرایط کشنده مانند سپسیس و نارسایی اندام شود. نگرانی عمده اختلال در سد روده است که منجر به التهاب و مشکلات سیستمیک می‌شود. شکسته شدن سد روده، به پاتوژن‌ها اجازه می‌دهد تا به روده حمله کنند که این موضوع وضعیت بیمار را بدتر می‌کند. با توجه به محدودیت‌ها و عوارض جانبی درمان‌های فعلی، نیاز به روش‌های درمانی جدید و مؤثرتر وجود دارد.

محققان دانشگاه پزشکی ارتش در چین از یک روش درمانی نوآورانه مبتنی بر نانوذرات رونمایی کردند که به طور قابل توجهی به افراد آسیب‌دیده در اثر سوختگی که در آنها سد روده شکسته شده، کمک می‌کند.

این نانوذرات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در آن لومینل به سیکلودکسترین متصل است. این کمپلکس مولکولی، ساختاری را ایجاد می‌کند که به صورت مستقیم سد روده را هدف قرار می‌دهد. پس از تجویز، این نانوذرات LCD با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، دو عامل اصلی که باعث افزایش آسیب به روده در اثر سوختگی می‌شوند، بیمار را یاری می‌دهند.

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که استفاده از این نانوذرات علائمی نظیر کاهش وزن و ناهنجاری‌های مربوط به نفوذپذیری روده را کاهش می‌دهند.

کاربرد موفقیت‌آمیز نانوذرات LCD در درمان اختلال در سد روده، امید به رفع طیف گسترده‌ای از شرایط التهابی و اکسیداتیو ناشی از استرس را افزایش می‌دهد. این درمان نوآورانه می‌تواند مراقبت از بیماران دچار سوختگی شدید را متحول کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برای تامین پایدار آب شرب در مناطق درگیر سیل‌
  • ارزش افزوده صادرات استان مرکزی دو برابر میانگین کشور است
  • ضرورت تأمین پایدار آب شرب در مناطق درگیر سیل
  • کرایه تاکسی در قزوین ۴۱ درصد گران شد
  • با ۴۷ درصد میزان مشارکت از میانگین استانی بالاتر بودیم
  • افزایش سهم میراث‌فرهنگی کرمان از اعتبارات استانی 
  • اختصاص ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل برای جابجایی مسافرین نوروزی در استان مرکزی
  • امروز صنعت دارو در ایران مبتلا به بحران شده/ سیستم انقباضی بانک مرکزی در تخصیص منابع به تولید ایراد دارد/ خیلی از شرکت‌های دارویی در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند
  • یک کمپلکس مولکولی به کمک بیماران دچار سوختگی می‌آید
  • دیدار مسئولین با مردم غرب استان برگزار شد