Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در این نشست دبیر خانه کارگر اراک با طرح این سوال که چرا باید اورهال صنایع استان توسط شرکت های بومی انجام گیرد، گفت: با ثبت شرکت تعاونی ها می توان این امور را خود کارگران صنایع سپرد.

علی غیاثی خواستار ایجاد شرایطی برای واگذاری سهام صنایع به کارگران شد و افزود: امنیت شغلی و تولید، از نظر کارگران بیشتر از حقوق اهمیت دارد و باید برای رونق کار در صنایع تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست دبیر خانه کارگر ساوه تصریح کرد: مشکلات هپکو و آذرآب به مصیبت عظمی تبدیل شده و برای رفع آن باید عرق ملی داشت، اما نباید در این بین سایر مشکلات صنعت استان در سیه قرار گیرد.

میرزایی گفت: جای تاسف است که پس از گذشت ۶ سال از عمر دولت وزرای کار هنوز به ساوه که در شعاع ۱۰۰ کیلومتری تهران قرار دارد سفر نکرده اند. لازم است که وزیر کار به وعده خود مبنی بر سفر به ساوه عمل کرده و مشکلات صنعتی و کارگری این شهرستان را نیز رصد و حل کند.

وی با بیان اینکه با تدبیر مجموعه مدیریتی استان و شهرستان مشکلات کارگری و صنایع ساوه به مانند اراک به تجمعات کشیده نشد، افزود: گذران زندگی کارگر با حداقل حقوق ممکن نیست و همین مشکلات باعث شده است که فرزندان این قشر با وجود شایستگی ترک تحصیل کنند، وارد دانشگاه نشوند، ازدواج نکنند و در واقع این مشکلات کیان خانواده کارگران را دچار چالش کرده است.

به گزارش ایسنا، رییس شورای کار شرکت ایرالکو نیز با اشاره به مشکلات این واحد صنعتی گفت: از سال ۱۳۸۶ میلیون ها دلار سرمایه کشور برای ساخت آندسازی انبار شده اما با وجود آلودگی واحد آندسازی فعلی شرکت، اراده ای برای ساخت این واحد نیست.

فرهاد تقوایی با بیان اینکه ۳۰ هزار تن تولید شرکت در کارخانه انبار شده و برای پرداخت حقوق باید تسهیلات دریافت کنیم چراکه در حوزه فروش مشکلاتی وجود دارد، گفت: ایرالکو در لبه پرتگاه قرار گرفته است و باید قبل از اینکه به وضعیتی مشابه هپکو و آذرآب دچار شود به آن رسیدگی کرد.

در این جلسه علی زند رییس کانون شوراهای کارگری استان مرکزی نیز خواستار تقویت تشکل های کارگری، برخورد با کارفرمایانی که زیر بار ضوابط و اختیارات شوراها نمی روند، پررنگ شدن نقش وزارت صمت در استان مرکزی، رسیدگی به قرارداد شرکت های پیمانکاری، حضور نمایندگان کارگری در هیات تجدیدنظر سازمان تامین اجتماعی، رفع مشکلات مشاغل سخت و زیان آور و عدم توقیف حساب های شرکت ها توسط سازمان تامین اجتماعی شد.

در این جلسه نماینده شورای کار شرکت پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند با بیان اینکه هزینه‌ای که سازمان خصوصی‌سازی به کشور تحمیل کرد، جنگ هشت ساله تحمیل نکرد، گفت: پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند در حال حاضر کارکرد بسیار خوبی دارد، اما طی چند سال اخیر زمزمه‌هایی از خصوصی‌سازی آن به گوش می‌رسد.

مهدی محمودی تصریح کرد: بارها به صورت مکتوب مخالفت با این اقدام اعلام شده است، اما ظاهرا دولتی‌ها به این مخالفت‌ها گوش نمی‌دهند و خواستار خصوصی شدن پالایشگاه شازند هستند، نباید اجازه داد چنین مجموعه‌ خوبی خصوصی و وارد اعتراضات احتمالی شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در طرح طبقه بندی مشاغل که وزارت نفت و وزیر این طرح را اجرایی نکرده و در واقع نیروهای قراردادی را جزو زیرمجموعه خود نمی‌دانند، افزود: یکی از مسائل موجود در سه شرکت بزرگ شازند حضور پیمانکاران غیربومی است و لازم است وزارت کار ترتیبی اتخاذ کند که کار به شرکت‌های تعاونی بومی سپرده شود و حتی اگر تصمیم بر خصوصی سازی است سهام شرکت به پرسنل واگذار شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کارگران وزیر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: توضیحات بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

۱۰ درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است ۵ درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

کد خبر: 1228308 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند