Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص سهام از مدار نزول خارج شد، سهام آسیایی با ابهامات جدید برگزیت دچار نوسان شد، نفت ارزان در سایه ضعف رشد اقتصادی، روسیه سقف کاهش تولید خود در ماه سپتامبر را رعایت نکرد، بازار طلا در انتظار شفافیت بیشتر در مورد برگزیت و مذاکرات آمریکا و چین، قیمت خانه در شمال تهران کاهش یافت و فراخوان ۹۲۸ هزار تویوتا در آمریکا را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص سهام از مدار نزول خارج شد؟!

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۷۸۶ واحدی معادل ۰.۲۶ درصد به رقم ۳۰۲ هزار و ۱۷۷ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۲۶ واحدی به رقم ۳ هزار و ۷۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۱ واحدی معادل ۰.۲۶ درصد به رقم ۸۱ هزار و ۲۱۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۶۶۸ واحدی معادل ۲.۰۳ درصد، عدد ۸۰ هزار و ۴۲۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۱۱۶ واحدی معادل ۲.۰۳ درصد به رقم ۵۳ هزار و ۸۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۶ واحد کاهش معادل ۰.۰۱ درصد را رقم زد و به سطح ۳۴۲ هزار و ۳۱۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۶۵ درصد به رقم ۲۲۰ هزار و ۲۴۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۲۳۹ واحد کاهش معادل ۰.۳۶ درصد همراه بود و عدد ۶۱۱ هزار و ۷۰۹ واحد را به نمایش گذاشت.

سهام آسیایی با ابهامات جدید برگزیت دچار نوسان شد

روز دوشنبه، به دنبال تحولات برگزیت در اواخر هفته گذشته که باعث شد ابهامات جدیدی در مورد خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به وجود بیاید، سهام آسیایی دچار نوسان شد. برنامه نخست‌وزیر انگلیس، بوریس جانسون، برای  برگزیت با رای گروهی از نمایندگان پارلمان به تاخیر در تاریخ خروج از اتحادیه اروپا، خنثی شد. این اقدام باعث شد تا بوریس جانسون از اتحادیه اروپا درخواست کند تا مهلت خروج انگلیس از این اتحادیه، که در حال حاضر ۳۱ اکتبر است، را به تعویق بیاندازند، اما رهبران اروپا می‌توانند این خواسته را رد کنند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲۸ درصد رشد کرد. نیکی ژاپن ۰.۲۵ درصد بالا رفت. شاخص‌های کامپوزیت شانگهای و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ تغریبا بدون تغییر به کار خود پایان دادند و به ترتیب ۰.۰۵ درصد و ۰.۰۲ درصد رشد کردند. ای‌اس‌اکس استرالیا هم با رشد جزئی ۰.۰۴ درصدی همراه شد. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۰ درصد رشد کرد. شاخص سی‌ان‌بی‌سی از ۱۰۰ شرکت برتر آسیا اقیانوسیه ۰.۲۵ درصد رشد کرد. در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان از سطح ۹۷.۴۰۰ واحد تا ۹۷.۳۴۳ واحد افت کرد. در برابر ین ژاپن، دلار توانست از سطح ۱۰۸.۲۸ واحد، نرخ برابری خود را تا ۱۰۸.۵۰ واحد، تقویت کند.

نفت ارزان در سایه ضعف رشد اقتصادی

پیش‌بینی پایین آمدن سرعت رشد اقتصادی در آینده باعث شده تا قیمت نفت روز دوشنبه هم با کاهش بیش از یک درصدی معاملات خود را آغاز کند.

قیمت نفت که در هفته گذشته حدود ۱.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد،‌ دیروز نیز با باز شدن بازارهای بین المللی با کاهش قیمت همراه بود. بر این اساس نفت برنت در هر بشکه ۶۹ سنت ارزان شد و ۵۸ دلارو ۷۳ سنت قیمت خورد. نفت شاخص آمریکا نیز کاهشی ۴۵ سنتی را در هر بشکه تجربه کرد و ۵۳ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه معامله شد. استمرار نگرانی‌ها درباره دورنمای اقتصاد جهانی و تأثیر آن بر تقاضای نفت و همچنین تخطی دوباره روسیه از سهمیه تولید خود در توافق جهانی کاهش تولید نفت سبب شد قیمت نفت امروز کاهش یابد. در شرایط ضعف آمارهای اقتصادی، بازارهای کالا مانند نفت همچنان با چالش روبه‌رو هستند انتظار می‌رود در ۵ سال آینده، اقتصاد جهان تحت فشار درگیری‌هایی که تجارت بین الملل را متوقف کرده و بی ثباتی را بالا برده، با سرعت پایین تری رشد کند.

روسیه سقف کاهش تولید خود در ماه سپتامبر را رعایت نکرد

رویترز: روسیه در ماه سپتامبر بیش از چیزی که انتظار می‌رفت، به علت افزایش تولید میعانات گازی در راستای آماده شدن این کشور برای ماه زمستان، نفت بیشتری تولید کرده است. تولید نفت روسیه در ماه سپتامبر به نسبت ماه آگوست به 11.25 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است اما همچنان بالای سقف تحت توافق با اوپک برای کاهش تولید قرار دارد. این کشور در ماه آگوست 11.29 میلیون بشکه نفت تولید کرده است. بر اساس توافق با اوپک، مسکو باید به نسبت سطح تولید ماه اکتبر 2018، روزانه 228 هزار بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهد. الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه گفته است این کاهش در ماه سپتامبر به روزانه 200 هزار بشکه رسیده است. وی خاطرنشان کرد مسکو می‌کوشد تا به تمامی تعهدات خود در این ماه به طور کامل پایبند باشد. خبرگزاری تاس به نقل از نوآک نوست: «در میان عوامل دیگر، ما تعهدات ویژه‌ای داریم تا با تولید میعانات گازی دوره زمستان را مدیریت کنیم.» تولید میعانات گازی به عنوان نفت بسیار سبک، در مجموع آمار تولید نفت روسیه محاسبه می‌شود.

بازار طلا در انتظار شفافیت بیشتر در مورد برگزیت و مذاکرات آمریکا و چین

قیمت طلا در معاملات دیروز افزایش یافت اما در بازه محدودی نوسان کرد زیرا تاجران در انتظار شفافیت بیشتر در مورد برگزیت و روابط تجاری آمریکا و چین هستند. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.28 دلار افزایش 1491.33 دلار فروخته شد.

قیمت خانه در شمال تهران کاهش یافت

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که شهریورماه قیمت مسکن در شمال تهران ۱۱ درصد نسبت به مردادماه کاهش داشته است، گفت: معاملات در مهرماه حدود ۲۰ درصد نسبت به شهریورماه افزایش داشته است. مصطفی‌قلی خسروی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: بعد از تیرماه امسال قیمت خانه در شمال تهران هر ماه به طور مرتب کاهش داشته و هم‌اکنون به سطح اسفندماه سال قبل برگشته اما در کل شهر این اتفاق رخ نداده است. وی گفت: اسفندماه ۹۷ میانگین قیمت آپارتمان در منطقه یک، متری ۲۴ میلیون تومان بود که در ماه‌های پس از آن افزایش پیدا کرد و حتی در تیرماه امسال به متری ۳۰ میلیون تومان رسید اما هم‌اکنون مجددا متوسط قیمت در این منطقه ۲۴ میلیون تومان شده است. قلی‌خسروی اظهار داشت: این مساله نشان می‌دهد که تقاضای سرمایه‌گذاری از بازار مسکن خارج شده اما نمی‌توانیم به طور قطعی انتظار داشته باشیم که قیمت مسکن در سایر مناطق شهر تهران به یکباره همانند منطقه یک ۲۵ درصد کاهش پیدا کند؛ چرا که رفتار بازار در شمال پایتخت با جنوب متفاوت است.

عرضه گوشت‌ لاکچری و ماساژ دیده، کیلویی یک میلیون تومان

هر از گاهی عرضه گوشت های لاکچری در فضاهای اینترنتی و برخی فروشگاه های شمال شهر با قیمت های عجیب و غریب سر و صدا به پا می کند که هر یک از مسئولان واکنشی نسبت به این موضوع دارند.

اگرچه برخی مسئولان بر این باورند که عرضه گوشت های لاکچری با قیمت های گزاف در برخی مغازه های شمال شهر تنها نوعی عوام فریبی است که برخی قشرهای خاص اقدام به خرید آن در بازار می کنند و به طور کامل منکر پرورش دام با شرایط خاص در واحدهای دامداری هستند، اما برخی عرضه کنندگان معتقدند دام با گرفتن ماساژ عضلانی، گوشتی با بافت لطیف و ساختاری مناسب در اختیار آنها قرار می‌دهد؛ که این امر باعث افزایش قیمت تا کیلویی یک میلیون تومان می شود.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور درباره اینکه آیا عرضه گوشت لاکچری صحت دارد، اظهار کرد: گوشت لاکچری همان گوشت ویل است که هم اکنون در برخی مناطق شمال شهر عرضه می‌شود. وی عرضه گوشت لاکچری با نرخ‌های فعلی را اجحاف در حق مصرف کنندگان دانست و گفت: گوساله‌های ویل یا به اصطلاح لاکچری تنها باید شیر مصرف کنند تا خوراک آن‌ها حاوی آهن نباشد، اما عرضه با نرخ‌های یک میلیون تومان به بالا اجحاف در حق مصرف کننده است که تنها عده‌ای خاص قدرت خرید آن را دارند. مقدسی ادامه داد: اگر چه در شرایط فعلی تنها عده‌ای خاص اقدام به خرید گوشت‌های به اصطلاح لاکچری در بازار می‌کنند، اما بدانند گوشت‌های توزیعی به هیچ عنوان گوشت ویل نیست. رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه شرایط پرورش دام‌های لاکچری با دیگر دام‌ها متفاوت است، تصریح کرد: البته شرایط پرورش این دام‌ها به حدی سخت است که با اذعان فروشندگان این گوشت‌ها تفاوت معناداری دارد. /باشگاه خبرنگاران جوان

امکان حذف یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه فعلا وجود ندارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امکان حذف کامل یارانه سه دهک پردرآمد جامعه تا کنون وجود نداشته است و نیاز به زمان بیشتری دارد تا با اطلاعات دقیق تری این کار صورت گیرد. نوبخت افزود: ما به کسانی که مستحق دریافت یارانه هستند، اما به خاطر ابهامی یارانه آن‌ها قطع می‌شود حساسیم. وی گفت: دولت ترجیح می‌دهد به کسی که مشکوک به پردرآمدی است یارانه بدهد، ولی یارانه کسی بی جهت قطع نشود.

کاهش تقاضای اسکناس در بازار ارز

در معاملات روز دوشنبه، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ ۱۱۲۵۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۱۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان ارزان تر شد. همچنین هر اسکناس یورو در بازار به نرخ ۱۲۵۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. برخی فعالان نیز عنوان می‌کنند، افت قیمت دلار در روز دوشنبه ناشی از کاهش تقاضای اسکناس در بازار و تضعیف فعالیت‌های نوسان‌گیران است. به باور عده‌ای پس از خروج تقاضای زوار اربعین طبیعی است که کمی از فشار بر قیمت کاسته شود.این در حالی است که گروهی نیز افت قیمت حواله درهم را عامل کاهش بهای دلار در بازار داخلی دانسته‌اند.

فراخوان ۹۲۸ هزار تویوتا در آمریکا

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی تویوتا‌موتور اعلام کرد قصد دارد تعداد ۹۲۸ هزار دستگاه از انواع مدل‌های خود را در ایالات‌متحده آمریکا فراخوان دهد.بنابر اعلام این شرکت، این آخرین فاز از فراخوان‌های مربوط به نقص ایمنی در کیسه‌های هوای تاکاتا خواهد بود. این کیسه‌های هوا که به‌دلیل ریسک پرتاب اجسام ریز فلزی به داخل کابین و خطر مرگ برای سرنشینان، طی چندسال گذشته موجب اعلام فراخوان‌های پی‌در‌پی توسط انواع خودروسازان شده است.در آخرین مرحله از فراخوان خودروهای تویوتا مجهز به کیسه‌های هوای تاکاتا، نام مدل‌هایی نظیر کرولا، سینا، رانر، تاندرا، یاریس، لکسوس آی‌اس، ایی‌اس و جی‌ایکس به چشم می‌خورد. آغاز این فراخوان از ابتدای ماه دسامبر و پیش از زمانی است که پیش‌تر از سوی سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا اعلام شده بود. همچنین نمایندگی‌های تویوتا در سراسر ایالات‌متحده موظف شده‌اند تا بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای و براساس مدل و سال ساخت خودرو، کیسه‌های هوا را با نوع سالم آن تعویض کنند.   حذف دلار در اوراق قرضه خارجی روسیه   آنتون سیلوآنوف، وزیر اقتصاد روسیه، اعلام کرد که این کشور می‌خواهد طی سال آینده اوراق قرضه "یوروباند" را با ارزهایی مانند یوآن و یورو و بدون استفاده از دلار منتشر کند. وی در حاشیه اجلاس صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در پاسخ به سؤالی در مورد تاثیر تحریم‌های آمریکا بر بازار بدهی دولتی روسیه گفت که مسکو طی سال‌های اخیر به سمت عرضه اوراق قرضه به یوآن چین رفته و ما البته می‌توانیم این اوراق را به یورو هم منتشر کنیم. این وزیر روس ادامه داد اگرچه سرمایه‌گذاران به یورو کمتر هستند اما مسکو هیچ مشکلی با تحریم‌های دلاری در فروش اوراق قرضه ندارد و قصد ندارد اوراق قرضه با ارز مبنای دلار منتشر کند.   توقف تولید دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ به کجا رسید؟   سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه نظر معاونت امور صنایع وزارت صمت درباره توقف تولید دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ چیست، تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توانم در این زمینه نظر قطعی بدهم، چراکه بحث زنجیره تامین و پاس کردن استانداردها برای ما اهمیت دارد و تا زمانی که بتوانیم استانداردهای ۶۳‌ گانه که در حال حاضر رعایت می‌شود و بخش الزامی استانداردهای آتی را پاس کنیم، بحث تولید ادامه خواهد داشت، اما قطعا اگر خودرویی نتواند استانداردهای حاکم را رعایت کند، تصمیمات لازم درباره آن‌ها اتخاذ خواهد شد. به گفته این مقام مسئول در صورتی که توقف تولید خودرویی قطعی شود، برنامه زمان‌بندی ارائه می‌شود و بر اساس این برنامه، زنجیره تامین برای جایگزین کردن آن خودرو تجهیز خواهد شد. به نقل از ایسنا؛ صادقی نیارکی خاطرنشان کرد که بعد از تصمیم‌گیری قطعی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.   وزیر اقتصاد: ایران خودرو واگذار می‌شود   فرهاد دژپسند درباره ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه گفت: ادغام بانک‌های نظامی با بانک سپه بر اساس توافقات صورت گرفته و بر اساس جدول زمان بندی انجام خواهد شد. وزیر اقتصاد همچنین درباره واگذاری شرکت ایران خودرو به بخش خصوصی، عنوان کرد: انشاالله این کار صورت خواهد گرفت. وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با وزیر صمت امضا کردیم این کار باید انجام شود تا رفته رفته مراحل طی شود تا واگذاری سهام دولت در خودروسازی صورت گیرد. دژپسند در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که گفته می‌شود برخی‌ها ارز حاصل از صادرات را بازنگردانده‌اند چه راهکاری برای بازستانی این ارزها دارید و آیا با قوه قضائیه در این زمینه رایزنی داشته‌اید،‌ اظهار داشت: معرفی کسانی که ارز حاصل ز صادرات را به خزانه بازنگردانده‌اند به قوه قضائیه، باید از سوی بانک مرکزی اعلام شود. وی در گفت‌وگو با ایلنا، تاکید کرد: قرار شد یک رایزنی با کمک اتاق بازرگانی صورت گیرد تا ارزها باز گردانده شود و مشکل حل شود.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهدی ترابی قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده گوشت لاکچری رشد اقتصادی قیمت نفت قیمت دلار شاخص کل بورس مهدی ترابی قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت

درحالی قیمت ارز در بازار با کاهش چشم‌گیر همراه شده و هم اکنون دلار به کانال ۶۱ هزار تومانی بازگشته اما برخی کانال‌های تلگرامی درحال دست و پا زدن برای حفظ دلار در کانال های بالاتر هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ادامه سیرنزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت‌ دلار، طلا و انواع سکه نسبت به هفته‌های قبل با کاهش محسوس همراه شود. تا جایی که قیمت دلار که هفته قبل در کانال 64 هزار تومان در نوسان بود امروز به کانال 61 هزار تومان بازگشته است. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال 41 میلیون و هر گرم طلای 18 عیار نیز به 3.4 میلیون کاهش یافته است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/08

 

نکته مهم بازار هم اینجاست که در عین ریزش قیمت‌ها ولی خریداری در بازار طلا، ارز و سکه وجود ندارد و همه چشم انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

بازاری ها می گویند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد و به همین دلیل هم الان دیگر مردم و بازاری‌ها ریسک خرید را نمی پذیرند و ترجیح می دهند سرمایه خود را نقد نگه دارند تا در قیمت‌های پایین تر خرید انجام دهند.

بازگشت آرامش در منطقه و فروکش کردن خبرهای منفی سیاسی بعد از قدرت‌نمایی نظامی ایران در منطقه باعث شد تا هیجان منفی از بازار تخلیه شود و در ادامه نیز گفته می شود بازارساز عرضه ارز را در امارات و بازار افزایش داده و همین امر به ادامه روند کاهشی قیمت‌ها کمک کرده است.

البته قیمت‌ انواع ارز درحالی در بازار کاهش یافته و فروشنده ها بدون خریدار مانده اند که کانال‌های تلگرامی درحال دست و پا زدن برای حفظ قیمت دلار در کانال‌های بالاتر هستند.

دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت 61 هزار و 400 تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال 60 هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز 61 هزار و 300 تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت 66 هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.

با این حال، کانال‌های تلگرامی دلار را در کانال 62-63 هزار تومان قیمت گذاری کرده و تلاش می کنند تا جلوی ریزش قیمت ها را بگیرند. این البته اولین بار نیست که کانال‌های تلگرامی با عضوهای چند میلیونی قیمت دلار را 2-3 هزار تومان بالاتر از کف بازار اعلام می کنند. تجربه فعالیت این کانا‌ل ها نشان میدهد که هر زمان بازار صعودی یا نزولی بوده قیمت‌های ارز این کانال ها چند هزار تومانی با واقعیت بازار تفاوت داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان