Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقردر غرب آسیا از برگزاری رزمایشی بزرگ با مشارکت چندین کشور در خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ و خلیج عدن خبر داد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «رزمایش بین‌المللی دریایی ۲۰۱۹» با حضور ۵۰ کشور و هفت سازمان بین‌المللی از دوشنبه به میزبانی فرماندهی مرکزی نیرو‌های دریایی آمریکا و ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا حاضر در منطقه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» این ششمین مرتبه از برگزاری این رزمایش است که آخرین بار آن در سال ۲۰۱۷ برگزار شد. این رزمایش در چهار مرحله از جمله کارآموزی، آموزش کارکنان، همندیشی‌ها، تمرینات ناوگان دریایی و استقرار مجدد نیرو‌ها برگزار می‌شود.

این در حالی است که نیروی دریایی آمریکا حاضر در خلیج فارس چندی قبل نیز یک عملیات مشترک دریایی با مشارکت انگلیس و فرانسه در آب‌های ساحلی بحرین انجام داد. سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در منطقه در آن برهه از عملیات مین‌روبی برای آنچه که تامین تردد کشتی‌ها در خلیج فارس توصیف کرد، خبر داده بود.

به نوشته یونایتدپرس، فرماندهی مرکزی نیرو‌های دریایی آمریکا در این زمینه گفت که این رزمایش در خلیج فارس، دریای عمان، خلیج عدن و دریای سرخ انجام خواهد شد و شامل عملیات هوایی، دریایی، مقابله با مین‌های سطحی و زیرسطحی و تمرین محافظت از بنادر با وسایل زیرسطحی بدون سرنشین خواهد شد.

این منبع خبری نوشت که این رزمایش بزرگ دریایی ۱۲ نوامبر (سه شنبه ۲۱ آبان) به پایان می‌رسد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران چندی قبل در زمینه حضور نظامی آمریکا در منطقه گفت، حضور آمریکایی‌ها و دیگران در منطقه خلیج فارس نمایشی است تا کشور‌های عربی منطقه را به بدوشند.

«امیر دریادار حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دنیا و منطقه از خلیج‌فارس بهره‌مند است و امن بودن آن بسیار مهم و ضروری است، تصریح کرد: «نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دست در دست هم بسیار مستحکم و منسجم برای برقراری امنیت در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز آماده هستند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رزمایش آمریکا در خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج کوتاه در دریای خزر

هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر امروز جمعه ۷ اردیبهشت با موج کوتاه همراه است.

سرعت وزش باد امروز در نزدیک سواحل استان تا ۶ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

ارتفاع موج هم در این مدت تا ۰۵ متر برآورد می‌شود.

بزرگترین دریاچه جهان در این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود