Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود خوانساری : چنانچه  قرار باشد کسری بودجه را بار دیگر با استفاده از اوراق مشارکت و بانک مرکزی تامین کنیم، سه یا چهار سال دیگر، وضعیت سال ۹۷ یعنی کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارز را تجربه خواهیم کرد.

به گفته مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ، قرار بود که وزارت امور اقتصادی و دارایی در پایان شهریور گزارشی از شاخص حقوق مالکیت و رقابت پذیری ارائه دهد، اما این گزارش تاکنون  به اتاق تهران نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوانساری درباره پیش بینی وضعیت تورم نیز گفت: پیش بینی شده در سال ۹۸ با تورم ۳۸ درصدی، تورم ۲۹ درصدی در سال ۹۹ و همچنین تورم ۲۲.۷ درصدی در سال ۱۴۰۰ روبرو شویم، نتیجه همه این موضوعات احتمال رو به رو شدن با رکود و تورم  برای امسال و سال آینده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد که اگر این پیش‌بینی‌ها درست باشد، یعنی دولت امسال با کسری بالایی رو به رو است.

وی تصریح کرد: برای تامین این کسری‌ها، دولت دو راه افزایش درآمد مالیاتی و توزیع اوراق مشارکت را در پیش گرفته است. سابقه افزایش درآمد مالیاتی  نشان می دهد که فشار روی بنگاه‌ها و شرکت‌های شناسنامه دار است. 

خوانساری همچنین درباره اوراق مشارکت گفت: عرضه اوراق مشارکت هم  بدهی از امسال به سال بعد منتقل می‌شود که افزایش تورم را در پی خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌ها، دو راه حل وجود دارد، نخست افزایش صادرات غیرنفتی که باید تلاش کنیم مشکلات صادرکنندگان را برطرف و از این محل به تولید کمک کنیم و راه دوم  افزایش تقاضا در داخل کشور است که بخشی از یارانه‌ها به شکل نقدی به مردم پرداخت می‌شود، می‌تواند تقاضا را در داخل تحریک کند تا قدرت خرید کاهش یافته، جبران شود.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Fs2 برچسب ها: دولت ، یارانه ، اتاق بازرگانی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دولت یارانه اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام محسنی مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه ۹ هزار و ۴۷۱ حلقه لاستیک یارانه‌ای به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

محسنی گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جریمه برای برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از انبار لاستیک فروشی، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6096945

دیگر خبرها

  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟