Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@07:14:06 GMT

◄ دومینوی مرگبار تصادفات رانندگی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۸۳۳۶

تین نیوز فروغ فاریابی* :

در اکثر مواقع در عناوین خبری با موضوعاتی همچون این موارد که مردم برای سفرهای برون‌شهری با خودروی شخصی سفر می‌کنند، تردد سواری در جاده‌ها بسیار زیاد و جاده‌ها تبدیل به خیابان‌های شهری شده‌اند، مواجه هستیم.

از سوی دیگر تیراژ خودروهای داخلی در بین خودروهای مصرفی مردم بالاست و از همه بیشتر پراید و در سوی دیگر قضیه در تصادف‌ها، سواری‌ها بیشترین درصد را دارند و از همه بیشتر پراید!

بر این اساس پلیس دستور توقف تولید پراید را می‌دهد و این در حالی است که پراید خودرویی ارزان و برای اکثریت مردم دست‌یافتنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درعین‌حال متقاضی سفر با حمل‌ونقل عمومی سال‌به‌سال کمتر شده و شرکت‌های مسافربری ضرر می‌کنند و برای جبران ضرر اتوبوس‌ها را می‌فروشند و شیرازه شرکت‌ها به هم می‌ریزد.

دراین‌بین شرکت‌ها یا مالکان اتوبوس به کارهای خلاف مثل قاچاق کالا یا حمل کالا بیش‌ازحد متعارف یک وسیله مسافربر رو می‌آورند و برای نوسازی و ارتقای کیفیت خدمات هم بی‌انگیزه می‌شوند.

همچنین کسی برای توسعه خدمات و رقابت در این جهت ترغیب نمی‌شود و ترمینال‌ها هم به روز نمی‌شوند و متعاقب آن مسافران خدمات خوبی دریافت نمی‌کنند و به دنبال راه‌های بی‌دردسرتر برای سفر هستند و به فکر خرید خودروی شخصی مثلا پراید می‌افتند.

از طرفی سوخت هم که ارزان است و هزینه یک باک بنزین کمتر از هزینه بلیت چهار نفر سرنشین می‌شود پس مشتری خودروهای داخلی زیاد می‌شود و از همه بیشتر پراید!

در این اثنا کارخانه تولیدکننده خودرو می‌بیند تقاضا برای خرید خودرو زیاد است همچنان تولید می‌کند و انگیزه‌ای برای ارتقای کیفیت ندارد چون برای همین محصول تا مدت‌ها پیش‌فروش کرده است و بازاریابی و جلب نظر مشتری لازم نیست و...بازهم تردد سواری در جاده‌ها بسیار زیاد شده و جاده‌ها تبدیل به خیابان‌های شهری شده‌اند.

فهرست بالا می‌تواند طولانی‌تر بشود و یا تقدم و تأخر جملاتش تغییر کند.

این دور این باطل از کجا شروع شده و تا کی ادامه خواهد یافت؟

درهرحال تا زمانی‌که هزینه سفرهای شخصی کمتر از سفر با حمل‌ونقل عمومی است هم تصادفات زیادی خواهیم داشت و هم حمل‌ونقل عمومی معیوب و بی‌کیفیت. یک نفر باید این دور تسلسل مرگ‌آور را قطع کند.

کارشناس حمل‌و‌نقل جاده‌ای*

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تصادف سوانح جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز

عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روز‌های ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز