Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه ای با اشاره به اینکه حمله به نفتکش ایرانی یک عمل تروریستی قلمداد می‌ شود خواستار آن شد تا کارشناسان سازمان ملل در تحقیقات مربوط به حمله تروریستی به نفتکش خود که در دریای سرخ رخ داد، مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد خواستار آن شد تا کارشناسان این سازمان در تحقیقات مربوط به حمله تروریستی به نفتکش خود که در دریای سرخ رخ داد، مشارکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نامه، جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد حمله به نفتکش ایرانی که در تاریخ ۱۹ مهرماه امسال رخ داد با دخالت عوامل دولتی انجام شده و یک عمل تروریستی قلمداد می‌شود.

 

ایران با تاکید بر اینکه تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است، از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم خواسته است تا کارشناسان این سازمان را برای مشارکت در این فرایند تحقیق به کار گیرد.

 

جمعه ۱۹ مهرماه نفت‌کش ایرانی سابیتی هدف حمله راکتی قرار گرفت. به گفته مقامات وزارت امور خارجه سابیتی از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفتکش از شرق دریای سرخ، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده است. آسیب این نفت‌کش کنترل‌شده و خیلی زود به سواحل کشور بازگشت، اما تحقیق در این زمینه همچنان ادامه دارد.

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در ۲۳ مهرماه، درباره حمله به نفتکش ایرانی SABITI در نزدیکی بندر جده عربستان، اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافتی حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده، البته بررسی‌ها در حال انجام است، اما تا زمانی که به نتایج متقن در این باره دست نیابیم، دولتی را متهم نخواهیم کرد.

 

وی افزود: حمله به نفتکش ایرانی اقدامی پیچیده بوده که حامی دولتی داشته و اقدامی دولتی بوده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ نماز جمعه حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نفتکش SABITI نفتکش ایرانی نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد

رئیس‌جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: خون مطهر این شهدا موجب عزت و سربلندی جبهه مقاومت و ذلت و زبونی این رژیم جنایتکار در منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سایت ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ پس از بازگشت از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، از محلات جنوب غرب شهر تهران بازدید کرد و در منزل شهید مدافع حرم علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق حضور یافت و با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگویی صمیمانه داشت.

وی با بیان اینکه این شهدای عزیز در حال انجام مأموریت بزرگ حفظ امنیت کشور و منطقه به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسیده‌اند، افزود: خون مطهر این شهدا موجب عزت و سربلندی جبهه مقاومت و ذلت و زبونی این رژیم جنایتکار در منطقه شد.

رئیس جمهور به پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به این جنایت رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: به طور قطع آثار و برکات خون این شهدای عزیز در نهایت منجر به نابودی کامل این رژیم خبیث و جنایتکار خواهد شد.

کد خبر 747952

دیگر خبرها

  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • راه حل فلسطین همان فرمول «‌دو دولتی» است
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد