Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین عادلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره دلایل و عوامل ایجاد ثبات نسبی در شرایط اقتصادی به ویژه بازار ارز اظهار داشت: مجموعه اقداماتی که بانک مرکزی و دولت انجام دادند باعث ایجاد ثبات فعلی در شرایط اقتصادی شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی بانک مرکزی و دولت ایجاد ثبات اقتصادی است بنابراین سیاست‌های هماهنگ در دولت به طور قطع آثار مثبتی در بازار ارز گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اسبق بانک مرکزی با اشاره به تهدید رکود در شرایط حاضر گفت: در عین حال به این ثبات در یک محیط رکود اقتصادی باید با احتیاط نگاه کرد چراکه در محیط رکود اقتصادی، تقاضا برای هر فعالیتی کاهش پیدا می‌کند از جمله تقاضا برای جابه‌جایی سرمایه.

عادلی افزود: علاوه بر آن کشور در محیط تحریم قرار دارد به هر حال تجارت خارجی ما دچار محدودیت‌هایی است بنابراین اقدامات دولت به همراه شرایط فعلی، دست به دست داده و اقتصاد را در یک محدوده آرام قرار داده است.

رییس اسبق بانک مرکزی همچنین درباره اجرای سیاست ادغام بانک‌ها اظهار داشت: سیاست ادغام بانک‌ها راهبرد درستی است اما طبیعتا به دلیل اینکه بانک‌های کوچک‌تر که ساختار مالی مناسبی ندارند مشمول ادغام قرار می‌گیرند وقتی وارد یک بانک بزرگ‌تر می‌شوند، بانک پذیرنده تحت فشار مالی قرار می‌گیرد، در نتیجه قبل از ادغام باید به درستی این بانک‌ها را از نظر دارایی‌های مالی و منقول و غیرمنقول مورد ارزیابی‌های مجدد قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه در بانک‌ها باید تجدید ساختار مناسبی انجام شود و بعد از آن مشمول ادغام قرار بگیرند، ادامه داد: سیاست ادغام را نباید با عجله انجام داد بلکه باید برای آن باید مراحلی تعیین کرد و به صورت مرحله‌بندی و فازبندی ادغام بانک‌ها به اجرا برسد.  

عادلی افزود: اگر ادغام بانک‌ها در دو یا سه مرحله انجام شود فشاری که به بانک پذیرنده خواهد آمد کمتر خواهد بود.

رییس اسبق بانک مرکزی با اشاره به نحوه و روش ادغام بانک‌ها در دنیا گفت: در دنیا از آنجایی که اکثر بانک‌ها خصوصی هستند معمولا بانک‌هایی در یکدیگر ادغام می‌شوند که در یک سطح نسبتا یکسانی قرار دارند اما در ایران علت ادغام این است که موسسات اعتباری یا بانکی دچار مشکلات مالی فراوانی هستند و توانمندی مالی خود را از دست دادند و می‌خواهند این بانک‌ها را وارد یک بانک بزرگ‌تر کنند تا ساختار جدید به وجود بیاورند بنابراین ادغام در ایران با سایر کشورها متفاوت است و قابل مقایسه نیستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بانک مرکزی نرخ ارز ثبات ارزی ثبات اقتصادی ادغام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید

امتداد -دومین مرحله از قرعه کشی جوایز جشنواره پذیرنده ملی دوشنبه 17 اردیبهشت برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، ۱۰ جایزه یک میلیارد تومانی ویژه دارندگان دستگاه های کارتخوان ملی و ۹۵ جایزه ۱۰میلیون تومانی ویژه دارندگان کارت های بانکی در جستجوی نفرات خوش شانس جشنواره پذیرنده ملی خواهند بود.  

پذیرندگان ملی و دارندگان کارت های بانکی می توانند شانس خود را برای بدست آوردن جوایز جشنواره پذیرنده ملی محک بزنند شاید در مرحله بعدی جایزه از آن شما شد . 

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه  ساعت۱۰ صبح در مراسم قرعه کشی دومین مرحله جوایز پذیرنده ملی به صورت زنده از طریق صفحه رسمی شرکت پرداخت الکترونیک سداد منتظر شما هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند