Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@22:01:42 GMT

واکنش بازار ارز به نتایج انتخابات کانادا

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۸۸۴۳

واکنش بازار ارز به نتایج انتخابات کانادا

پیروزی لیبرال‌ها باعث صعود دلار کانادا و عقب‌نشینی دلار آمریکا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نتایج اولیه انتخابات کانادا نشان می‌دهد که لیبرال‌ها به رهبری جاستین ترودو، نخست وزیر کنونی این کشور توانسته‌اند بیشترین کرسی‌های پارلمان را کسب کنند؛ هر چند که برای تشکیل دولت باید با یک حزب دیگر ائتلاف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این حزب ۱۵۶ کرسی از ۳۳۸ کرسی را به دست آورده و برای تشکیل دولت تنها نیاز به ۱۴ کرسی دیگر دارد. پیروزی ترودو اگر چه در مقایسه با انتخابات چهار سال پیش بسیار شکننده‌تر بود، اما با استقبال معامله‌گران بازار ارز مواجه شد.

در معاملات روز سه شنبه بازار‌های ارز، هر دلار آمریکا به ۱.۳۰۸۶ دلار کانادا عقب نشست که یکی از کمترین سطوح سه ماه اخیر محسوب می‌شود. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۶۳۱ دلار سنگاپور مبادله شد.

از سوی دیگر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با وجود الزام مجلس این کشور به درخواست تمدید مهلت خروج از اتحادیه اروپا گفته است که هنوز امکان ترک اتحادیه تا سی و یکم اکتبر وجود دارد. امیدواری‌ها به خروج از بن‌بست سه ساله برگزیت همان طور که انتظارش می‌رفت باعث تقویت ارزش پوند شد تا جایی که هر پوند با ثبت رقم ۱.۲۹۷۷ دلار به یکی از بالاترین سطوح خود در برابر اسکناس سبز طی پنج ماه اخیر رسید و بازدهی خود در برابر دلار از زمان شروع دور جدید مذاکرات برگزیت را به بالای پنج درصد رساند.

همچنین هر یورو به ۱.۱۱۵۳ دلار رسید تا جایگاه خود را در کانال ۱.۱۱ دلاری بیش از پیش تقویت کند.

نیک ویدال، مدیر معاملات ارزی موسسه " ایکس چین" گفت: فکر می‌کنم همه ما از این که مذاکرات برگزیت امیدوارکننده‌تر شده است دلگرم شده‌ایم. هر چیزی که به یک خروج سخت ختم نشود برای پوند و بازار‌های اروپایی خوب خواهد بود.

پیش‌تر بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور گفته بود انگلیس را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا در سی و یکم اکتبر خارج خواهد کرد. مجلس این کشور شدیدا با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف است و لایحه‌ای را در این خصوص برای الزام دولت به حصول توافق با اتحادیه اروپا پیش از ترک این اتحادیه تصویب کرده و به تایید ملکه رسانده است.

از سوی دیگر مواضع آمریکا و چین بر سر اختلافات تجاری به یکدیگر نزدیک‌تر شده است. معاون وزیر خارجه چین ضمن اذعان به پیشرفت‌های حاصل شده گفته است تا زمانی که دو طرف به یکدیگر احترام بگذارند، مساله غیرقابل حلی بین دو طرف وجود نخواهد داشت.

در معاملات بازار‌های ارزی جهانی، همچنین هر دلار به ۱۰۸.۶۰۳۳ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با کاهشی مجدد به ازای ۱.۴۵۴۲ دلار مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۰۳ درصد کاهش در مقایسه با روز قبل به سطح ۹۷.۰۱۲ واحد رسید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات کانادا بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای گسترش اینگونه فعالیت‌ها را به هدف متوقف کردن نسل‌کشی جمعی در غزه خواستار شد. 
  این بیانیه اقدام نیروهای پلیس آمریکا و آلمان در سرکوب اساتید و دانشجویان را محکوم کرد و گفت: گویا ما دربرابر دولت‌هایی استبدادی قرار گرفته‌ایم. 
  اتحادیه جهانی علمای مسلمان همچنین با محکوم کردن ادامه نسل کشی اهالی غزه، توقف این جنگ خونبار را خواستار شد و بر ضرورت دفاع از ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری در مقابل ارتش رژیم اشغالگر تأکیدکرد. 
  این بیانیه در پایان این سئوالات را مطرح کرد: سازمان‌های بین‌الملی یا کشورها چگونه می‌توانند از طرف‌های ذیربط بخواهند به قوانین جنگی پایبند بوده و یا به قوانین انسانی بین‌المللی احترام بگذارند، درحالیکه جنایتکاران همچنان از مجازات می‌گریزند؟ چگونه می‌توان این مسئله را درک کرد که کل دنیا در مقابل جلوگیری دشمن صهیونیستی از عبور هزاران کامیون حامل کمک‌های بشر دوستانه از گذرگاه رفح، تسلیم شده است؟ چرا جامعه جهانی در مواجهه با رژیم اشغالگر صهیونیستی و همدستانش در غزه شکست خورد و اجازه داد اوضاع انسانی این منطقه بدتر شده و جنایات علیه اهالی این منطقه تکرار شود؟ 
  دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا از 18 آوریل فعالیت‌هایی اعتراض آمیز را در محوطه این دانشگاه آغاز کرده و به ادامه سرمایه‌گذای‌های این دانشگاه در شرکت‌های حامی رژیم اشغالگر و نسل‌کشی در غزه اعتراض کردند. در جریان این اعتراضات 108 نفر از دانشجویان به دست نیروهای امنیتی و پلیس بازداشت شدند. 
با کشیده شدن تظاهرات دانشجویان در حمایت از فلسطین به دیگر دانشگاه‌های مهم و شناخته‌شده آمریکا، مسئولان دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها برای متوقف کردن دانشجویان از نیروهای پلیس کمک خواستند، که بر اساس گزارش واشنگتن پست، در نتیجه آن طی 10 روز اخیر بیش از 900 دانشجو و استاد بازداشت شده‌اند. از زمان شروع حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه، فعالیت‌های اعتراض‌آمیزی در حمایت از فلسطین در بسیاری از کشورهای غربی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!