Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی صمیمیان  مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: در زمان حاضر ۱۳۷ خانه بهداشت و ۲۶ مرکز جامع خدمات سلامت در روستا‌های استان موجود است و در روستا‌هایی که زیرساخت بهداشتی و درمانی وجود ندارد، پزشک به منظور تامین نیاز روستاییان ۲ تا سه بار در هفته به این روستا‌ها اعزام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او با بیان اینکه برخی روستا‌های استان مانند خیرآباد در حدود چهار هزار خانوار دارد که از زیرساخت بهداشتی و درمانی برخوردار است، افزود: بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان سمنان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان  ادامه داد: ۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستا و آبادی استان سمنان زندگی می‌کنند که از این تعداد ۳۰۸ روستای استان برخوردار از شورای اسلامی است.

صمیمیان تصریح کرد: مرکز‌های جامع خدمات سلامت در روستا‌های استان سمنان، خدماتی مانند خدمات آزمایشگاهی، داروخانه، تزریقات و درمانگاهی ارائه می‌دهد.

او با بیان اینکه روستا‌ها موتور تولید و تامین کننده مواد اولیه و غذای کشور به شمار می‌روند، بیان کرد: توسعه و تقویت شبکه بهداشت و درمان در روستا‌های استان سمنان از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان ابراز داشت: در تامین زیرساخت مانند گاز در روستا‌های استان سمنان یک اراده جمعی شکل گرفت و با تلاش دستگاه‌های اجرایی و رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه روستاها، اکنون حدود ۲۵۷ روستای استان بهره‌مند از گاز طبیعی است.

صمیمیان افزود:  ضریب نفوذ گاز در خانوار روستایی از ۷۱درصد به ۸۷ درصد افزایش یافته است.

استان سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی و ۲۵۷ دهیاری است.

انتهای پیام / م

ضریب نفوذ گاز در خانوار روستایی از ۷۱درصد به ۸۷ درصد افزایش یافته است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست