Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی که در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: توسعه داخلی سازی در صنایع ساخت تجهیزات پتروشیمی یکی از پایگاه‌ها و بنیان‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه نهضت ساخت داخل است که به دست سربازان جبهه اقتصادی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: همچنین مقام معظم رهبری در زمینه استقلال صنعتی می‌فرمایند«یکی از شرایط توسعه کشور، استقلال صنعتی است. ما باید بتوانیم در همه زمینه‌های صنعتی بر پای خودمان بایستیم، به فکر خودمان تکیه کنیم؛ توانائی‌های خودمان را به کار بگیریم».
صادقی نیارکی گفت: بنابراین زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی، صنایع تکمیلی و تبدیلی یکی از مزیت‌های اصلی کشور در مسیر توسعه صنعتی محسوب می‌شود؛ لذا توجه به تعمیق ساخت داخل و افزایش ضریب خوداتکایی در این صنعت در راستای تحقق استقلال صنعتی امری ضروری است.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت افزود: صنایع ماشین سازی و تجهیزات، موتور محرک کل صنایع کشور بوده و دارای ارزش افزوده بالایی است. تجهیزات و ماشین آلات خطوط تولید همه صنایع کشور وابسته به این صنعت پیشران و راهبردی است و این شاخه از صنعت معیاری برای تشخیص رتبه صنعتی کشور‌ها محسوب شده فلذا توسعه این صنعت در کشور اهمیت راهبردی دارد.
او افزود: هم اکنون حدود ۳۵۰۰ واحد فعال ماشین سازی و ساخت تجهیزات و همچنین کارگاه کوچک صنعتی با توان تولید بیش از یک میلیون تن در سال در کشور مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی بودجه‌ ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی برای حفط ماشین آلات ساخت داخل

صادقی نیارکی گفت: توسعه و تعمیق ساخت داخل یکی از برنامه‌های ۷ گانه وزارت صمت در امسال است که خوشبختانه در صنایع مهم و راهبردی دستاورد‌های خوبی به همراه داشته است و تاکنون در راستای توسعه داخلی سازی نمایشگاه فرصت‌های رونق تولید با شناسایی بیش از ۲ هزار نیاز صنعتی، ۲ نیز تخصصی تعمیق ساخت داخل در قطعات خودرو با هدف کاهش وابستگی ارزی به ارزش ۱۷۵ میلیون یورو برگزار شده است.
او افزود: امروز شاهد برگزاری مراسم امضای تفاهم نامه داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی با ارزش ۶۰ میلیون یورو هستیم. این تفاهم نامه بین شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت و ۲ شرکت بزرگ ماشین سازی اراک و شرکت صنایع آذر آب برای ساخت تجهیزات ثابت پتروشیمی کیان و دهلران منعقد می‌شود که توسعه داخلی سازی در این پروژه مشترک برای تجهیزات پتروشیمی دهلرا بیش از ۶۲ درصد و برای پتروشیمی کیان ۵۵ درصد هدف گذاری شده است.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: در صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی هم اکنون ۱۸ طرح بالغ بر ۹ میلیارد یورو در حال اجراست که به طور متوسط ۶۰ درصد ماشین آلات و تجهیزات آن‌ها توسط سازندگان ایرانی تامین می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد