Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:50:30 GMT

زمین برای ساخت مدرسه در البرز نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۷۴۹۸

زمین برای ساخت مدرسه در البرز نیست

محمدرضا اسپرورین شامگاه دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش البرز افزود: مسوولان استان برای گرفتن ۲۰ میلیارد بودجه باید بارها به پایتخت  رفت و آمد و رایزنی کنند اما اکنون  ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کلاس درس در البرز به همت والا و نگاه معنوی و ملی خیران مدرسه ساز وجود دارد اما زمین موجود نیست.

وی خاطرنشان کرد: البرز در بخش فضای آموزشی بحرانی ترین استان کشور است و سالانه نیاز به ساخت ۴۰۰ کلاس درس جدید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به همت خیرین مدرسه ساز  ۱۶ فضای آموزشی از آغاز سال تحصیلی جدید تاکنون در البرز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، یادآور شد: سالانه حداقل  ۱۲ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی این استان اضافه میشود لذا برای تامین کلاس های درس نیاز به واگذاری زمین برای ساخت مدارس خیرساز داریم.

رشد جمعیت دانش آموزی و سیل مهاجرت به البرز نیاز به نگاه ویژه مدیران دستگاه های اجرایی برای تامین زمین برای ساخت مدارس در این استان از جمله در نواحی ۴ گانه آموزش و پرورش کرج دارد.

51 مدرسه خالی در جاده چالوس

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز البرز ادامه داد: در جاده چالوس از ۶۳ مدرسه ، ۵۱ مدرسه بدون استفاده مانده است که می تواند در بخش گردشگری حداقل برای فرهنگیان کشور مورد استفاده قرار گیرد.

اسپرورین تصریح کرد: ارزش این مدارس ۱۵۰ میلیارد تومان است که می توان شرایط استفاده بهینه از این فضاهای آموزشی را بوجود آورد.

وی با بیان اینکه انبوه سازان در البرز توجهی به ساخت فضاهای آموزشی در شهرک های مسکونی نداشته اند، اضافه کرد: در شهرک مسکونی سپهر در کرج ۱۸۰۰ واحد مسکونی ساخته شده است در حالی که فضای آموزشی برای آن پیش بینی نشده است.

وی اعنوان کرد: با همت شهرداری برای ساخت فضای آموزشی در این مجموعه ۲ هزار و ۵۰۰ متر زمین اختصاص یافته که این میزان حدود یک بیستم نیاز برای ساخت مدرسه در این شهرک مسکونی پر جمعیت است.

وی تاکید کرد: خیرین مدرسه ساز کنار دولت هستند اما لازم است از خیران نیک‌اندیش تکریم شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز در ۲ هزار و ۹۰۰ کد مدرسه دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز خیرین مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران

فاطمی استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان یزد با اشاره به اینکه با سه نوع شرط برای خانه دار شدن کارگران تدابیری اندیشیده شده است، گفت: کارگرانی که زمین دارند ولی آورده اولیه، برای شروع ساخت و ساز ندارند مقرر شده تا تسهیلاتی در اختیار آنها قرار گیرد تا به محض پیدا کردن تمکن مالی شروع به ساخت مسکن کنند.

وی افزود: کارگرانی هم که شرایط ساخت را دارند، ولی زمین ندارند که برای این افراد هم مقرر شده تا زمین طرح نهضت ملی مسکن در قالب مسکن کارگری به آنها تعلق بگیرد و کار ساخت نیز برای آنها صورت گیرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: برای کارگرانی هم که دارای زمین هستند و نیاز به تسهیلات دارند مقرر شده همان تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در اختیارشان قرار گیرد تا شروع به ساخت کنند.

 استاندار با اشاره به اینکه بزودی فرایند اجرایی تهیه و واگذاری و ساخت مسکن کارگری در استان یزد اعلام می‌شود، افزود: قرار است در کارگروهی با حضور معاونت عمرانی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خانه کارگر جمع بندی‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم همه کارگران واجد شرایط مسکن کارگری را ساماندهی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان
  • ساخت کمپ تمرینی برای تیم فوتبال نساجی در قائمشهر
  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟