Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران یکی از شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودسر وابسته به پارک علم و فناوری گیلان، برای اولین بار در کشور موفق به تولید مصالح ساختمانی از پسماند زباله شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ عادل رنجی رئیس مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودسر در این خصوص گفت : یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد این شهرستان موفق شد به صورت پایلوت از پسماند زباله ،مصالح تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات شهرستان رودسر در سال‌های اخیر دفن پسماند زباله بوده است، گفت: از این طریق می‌توان امیدوار بود مشکل پسماند زباله تا حد قابل توجهی حل شود.

رنجی، خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی این شرکت در قالب جدول، بلوک، گنگ، موزاییک و غیره می باشد که در آینده نزدیک وارد بازار مصارف ساختمانی خواهد شد.

گفتنی است میزان پسماند زباله شهرستان رودسر روزانه حدود ۲۰ تن می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید: نخستین همایش اصول خود اشتغالی برپایه کسب و کار مجازی در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود بررسی مشکلات پارک های علم و فناوری کشور در قشم

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جدول رشد زباله علم و فناوری مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فاروق سلیمانی گفت: کارگاه‌های آموزشی مدیریت پسماند در راستای اجرایی نمودن طرح تفکیک از مبدا در سطح شهر و مدارس برگزار شد.

وضعیت زباله سطح شهر و معضلات موجود، کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبدا و بازیافت و پلاستیک برای دانش آموزان از جمله مباحثی بود که در این کارگاه‌های آموزشی ارائه شد و دانش آموزان با راهکار‌های حفظ محیط زیست و جداسازی زباله‌ها آشنا شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: روزانه بیش از ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰ درصد آن، زباله خشک می‌باشد که در صورت انجام تفکیک از مبدا قابل بازیافت می‌باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد