Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این بخش‌ها بزودی پس از نصب تجهیزات لازم به بهره برداری می‌رسد اظهار داشت: وسایل و تجهیزات پزشکی مورد نیاز و لازم بخش اورژانس و بخش زایشگاه بیمارستان بوعلی تحویل گرفته شده است.

ایوب غلامی اضافه کرد: ساختمان اورژانس و ساختمان زایشگاه بیمارستان بوعلی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث شده اند و اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی ساخت این ساختمان‌ها از محل اعتبارات ملی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: بخش اورژانس شامل ۱۸ تخت و زایشگاه نیز شامل ۱۱ تخت LDR  است و تجهیزات و وسایل این ساختمان ها توسط دانشگاه علوم پزشکی خریداری و تامین شده است.

غلامی افزود: باتوجه به اینکه جمعیت شهرستان مریوان باتوجه به مرزی بودن آن روز به روز افزایش پیدا می‌کند و تنها ۲ بیمارستان در سطح این شهرستان فعال است که افتتاح و راه اندازی بخش اورژانس و زایشگاه بیمارستان بوعلی که نسبت به بیمارستان فجر بیمارستان جدیدتری است، یک ضرورت و نیاز است.

وی اضافه کرد: در طی یک ماه گذشته یکدستگاه آمبولانس ویژه نوزادان و یکدستگاه آمبولانس از محل اعتبارات ملی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان برای تجهیز پایگاه بهداشت و درمان شهر برده رشه به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان مریوان اضافه شده است.

غلامی با بیان اینکه دستگاه رادیولوژی دیجیتال به زودی در بیمارستان فجر نیز نصب و به بهره‌برداری می رسد، گفت: این دستگاه قطعا باعث رضایتمندی و تسریع در امورات مراجعین می شود، ضمن اینکه دستگاه اکسیژن ساز و ساکشن این بیمارستان نصب، راه اندازی و تجهیز شده است.

وی از آغاز عملیات ساخت پروژه مرحله اول پایگاه فوریت‌های شهر جدید چناره (ویله) خبر داد و افزود: در نیمه دوم آبان ماه سال جاری فاز اول ساختمان فوریت بین جاده ای شهر برده رشه با صرف اعتبار ۲ میلیارد ریال افتتاح و به بهره بردری می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان یادآور شد: مجوز استقرار فوریت های پزشکی شهر برده رشه نیز صادر شده است که به زودی فوریت های پزشکی این شهر در پایگاه فوریت آن استقرار خواهد یافت.

غلامی با بیان اینکه ۴۶  متخصص در در حوزه های مختلف سلامت و درمان این شهرستان فعالیت می کنند، یادآور شد: تا پایان سالجاری سه متخصص قلب، ارتوپدی و مغز و اعصاب و همچنین پنج پزشک عمومی به حوزه درمان وسلامت شهرستان مریوان اضافه خواهند شد.

وی اضافه کرد: بیمارستان فجر که بیمارستان قدیمی تر است دارای ۱۰۰ تخت و بیمارستان بوعلی نیز دارای ۱۳۴ تخت درمانی بوده که به نسبت جمعیت شهرستان، مریوان نیازمند افزایش تختهای بیمارستانی است.

در شهرستان مریوان در بخش دولتی ۱۴ مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی، ۱۷ پایگاه سلامت، ۲ بیمارستان، سه مرکز فوریت‌های پزشکی، پنج آزمایشگاه روستایی و شهری و یک مرکز تجمیعی دندانپزشکی شهری  فعال است، این شهرستان با جمعیت ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتر غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان علوم پزشکی اورژانس بیمارستان تکمیل زیرساخت ها بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هوایی نوزاد دلیجانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: صبح روز گذشته ۶ اردیبهشت با توجه به وضعیت پزشکی نوزادی که چند ساعت از تولدش گذشته بود و به دنبال درخواست بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان مبنی بر نیاز به انتقال هوایی این نوزاد به بیمارستان امیرکبیر اراک، این بیمار به همراه متخصص اطفال توسط بالگرد اورژانس هوایی استان مرکزی در کمترین زمان ممکن از دلیجان به اراک منتقل شد.

دیگر خبرها

  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم