Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در ابتدای این جلسه از دادگاه احمد دستگردی وکیل مدافع متهم فلاحتیان در جایگاه قرار گرفت و گفت: آنچه به عنوان استناد در کیفرخواست آمده اقرار دیگر متهمان و اظهارات آنان است حتی وکیل شاکی نیز به اقرار دیگر متهمان اشاره می‌کند که شایسته نیست شاکی به اقرار موکل بنده استناد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری اظهار داشت: شاکی باید پرداخت و واریز را استخراج کرده و به دادگاه ارائه کند، همچنین باید دلایل محکمه‌پسند ادعای خود را ثابت کند.

قاضی موحد خطاب به وکیل متهم فلاحتیان گفت: برخی از نکات باید گفته شود در ابتدا گفتم که اگر دارایی یا املاکی از سوی موکل شما وجود دارد آن را اعلام کنید که شما گفتید این اموال توقیف هستند که من نیز در پاسخ به شما گفتم ما نامه می‌دهیم تا رفع توقیف شود.

وکیل متهم فلاحتیان گفت: بنده نامه آورده‌ام و ثبت شعبه هم شده و به بانک هم رفته است اما شکات که می‌گویند ارز را می‌خواهیم باید بگویم که اموال توقیف شده است.

قاضی موحد گفت: ایشان چند سال فرصت داشتند قبل از ورود دستگاه قضایی وقت داشتند که اقدام کنند اما شما درباره اقدام موکل خود صحبت کنید و بگویید که چرا در آن زمان برای تسویه حساب اقدام نکردند.

وکیل مدافع متهم فلاحتیان اظهار داشت: اینکه ارقام تبدیل می‌شود برای این است که سود روی آن حساب می‌شود.

رئیس دادگاه گفت: منظور ما قبل از تعقیب قضایی است ما قبل از تعقیب قضایی هیچ اقدامی را ندیدیم در حالی که ایشان چند سال فرصت داشتند.

دستگردی پاسخ داد: وقتی بخشنامه قبول نمی‌کند من چه کار کنم.

رئیس دادگاه از وکیل متهم فلاحتیان پرسید: موکل شما چقدر به بانک ملت بدهکار است؟

دستگردی پاسخ داد: اگر تبدیل ارزی را قبول کنیم ۲۶۰ میلیارد تومان و اگر تبدیل را نپذیریم ۱۹۶ میلیون درهم که باید سودهای آن هم در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: ادعای ما این است که ۲۰۱ میلیون درهم به حساب امانی بانک پارسیان واریز شده است و آن متعلق به تسهیلاتی است که به ما ارائه داده‌اند و مابقی آن باقی می‌ماند که در حساب ما مانده است.

وکیل مدافع متهم فلاحتیان ضمن درخواست حکم برائت نسبت به موکل خود، گفت: اینکه گفته شود قصد این افراد ضربه به نظام بوده و نسبت به آن علم داشته‌اند این مسائل وجود ندارد.

در ادامه جلسه دادگاه علی عربی، مدیرعامل شرکت پارسیس کیش در جایگاه حاضر شد و با اشاره به اظهارات وکیل مدافع متهم فلاحتیان گفت: آن ۱۱۰ میلیون درهم که درباره آن بحث شده است مصوبه هیات مدیره نداشته لازم است بگویم طلب‌کاری این شرکت بدون جریمه شش میلیارد دلار و با جریمه حدود ۹ میلیارد دلار است.

وی افزود: بعد از جلسه دوم دادگاه دو ملک را معرفی کردند و ما نیز کارشناسی کردیم و حاضریم آن را بپذیریم اما توقیف است.

قاضی موحد عنوان کرد: ما همکاری خواهیم کرد.  

مدیرعامل شرکت پارسیس کیش با اشاره به وصول دیگر مطالبات این شرکت گفت: یک چک اماراتی و همچنین سهام گذاشته بودند و بنده اقدام کردم و سهام را تبدیل به پول کردم و جمع آن ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که وصول کردیم اما ملکی که به عنوان وثیقه گذاشته‌اند در زعفرانیه است و در رهن بانک ملت است.

قاضی موحد از وی پرسید: پول‌های پرداخت شده را به چه کسی داده‌اید؟

عربی پاسخ داد: ما فکر می‌کردیم می‌توانیم به راحتی این موارد را استخراج کنیم اما دیدیم که نمی‌توانیم ردگیری کنیم ما ورودی‌ها و خروجی‌ها را داریم اما اینکه به چه کسی واریز شده متهمان باید آن را روشن کنند.

در این هنگام وکیل متهم فلاحتیان قصد داشت صحبتی را بیان کند که با واکنش قاضی مواجه شد و قاضی به او گفت: حق دفاع و استماع برای شاکی و متهم محفوظ است و تا آخرین کلامی که بحث داشته باشند صحبت‌های آ‌نان را می‌شنویم و فرصت به آنها می‌دهیم.

در ادامه جلسه دادگاه رسول قهرمانی نماینده دادستان به دستور قاضی در جایگاه قرار گرفت و با اشاره به اظهارات وکیل مدافع متهم فلاحتیان اظهار داشت: ایشان وعده داده بودند که اسنادی را ارائه خواهند داد ما خواستیم که سه مورد سند را بیاورند یکی از آنها این بود که از ایشان خواستیم آن ۱۱۰ میلیون درهم که مدیران در بانک پارسیان برگشت داده‌اند اسناد را بیاورند. دومین مورد خواستیم تشریفات اینکه حساب امانی شده را ارائه دهند همچنین در مورد سوم نیز خواستیم اسناد حسابرسی را بیاورند.

نماینده دادستان ادامه داد: ایشان دو زونکن را به من نشان دادند که یکی از آنها خاطرات است و دومی هم اسناد حسابداری برخی شرکت‌ها و هیچ یک از آن موارد را نیاورده‌اند.

قهرمانی گفت: همین الان اسناد را بیاورید تا من آن را به خبرنگاران بدهم که عکس بگیرند.

این مقام قضایی تصریح کرد: اینکه حساب امانی بوده شاید خیلی‌ها آن را ادعا کنند اما امانی بودن باید مستند و قانونی باشد آیا می‌شود ارز مملکت را به کسی بدهید که هیچ مقررات تشریفاتی در آن رعایت نشده باشد.

وی با اشاره به دیگر اظهارات وکیل مدافع متهم فلاحتیان گفت: ایشان گفتند اظهارات اشخاص و اقاریر آنها به عنوان مستندات در کیفرخواست قرار گرفته است اما آیا این سخن از سوی شما پسندیده است. بنده اقاریر و اظهارات را ارائه دادم اما محوریت با سندهای مالی است. هر چه که بنده اعلام کردم سند مالی دارد کدامیک از اظهارات بنده بر اساس اقاریر یا اظهارات اشخاص بوده بگویید تا بنده سند آن را ارائه دهم.

نماینده دادستان یادآور شد: بخشی از اظهارات آقای وکیل مبتنی بر محاسبه بدهی و بازپرداخت است شما حق الوکاله گرفته‌اید که از اتهام دفاع کنید اینکه ایشان چقدر رد مال کرده مسموع است اما محوریت ندارد.

قهرمانی گفت: بنده اعلام کردم که نظریه کارشناسی بر دو محور است یکی قرارداد فلاحتیان با بانک و یکی هم اصول بانک مرکزی. آقای وکیل در جلسه گذشته اعلام کردند این حساب امانی بوده و پول‌هایی که به حساب فلاحتیان آمده امانی بوده است اما امروز گفتند که قسط‌اش را پرداخت می‌کردند و ناگهان پرونده کیفری می‌شود اما اگر امانی بوده به صورت قسطی پرداخت می‌کردند.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دیواندری دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود

به گزارش همشهری‌آنلاین، این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به آدرس https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده در حال پخش است.

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدا با تشکر از سخنگویان پیشین عدلیه گفت: آقایان میرمحمد صادقی، الهام و مرحوم کریمی راد، جمشیدی، حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای، اسماعیلی، خداییان و ستایشی مراتب تقدیر و تشکر خود را ابراز می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از جنبه‌هایی که اعطای این مسئولیت خیر به بنده را سپرد ناشی از این نگاه راهبردی رئیس قوه قضاییه در اهمیت به مقوله پیشگیری از وقوع جرم و ضرورت حذف زمینه‌های ایجاد جرم، قبل از وقوع آن با همکاری مردم و به ویژه از طریق کمک رسانه‌ها به عنوان رکن جدید حاکمیتی در دنیای جدید مورد توجه قرار دادند، بوده است که برای ما تعیین کننده است.

جهانگیر اضافه کرد: قوه قضاییه به عنوان کانون پیگیری و تحقق عدالت و احقاق حقوق مردم و حل و فصل دعاوی و رفع تظلمات و مبارزه با مظاهر فساد و پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حسن اجرای قوانین براساس قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی و سایر قوانین، وظایف سنگینی دارد که به ما سپرده شده است. تبیین این وظیفه سنگین و شناساندن حجم عظیم این وظایف مستلزم اطلاع رسانی دقیق و پاسخگویی به افکار عمومی برای استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی در کنار دستگاه قضایی است.

سخنگوی قوه قضاییه با تبریک روز کارگر و روز معلم گفت: کارگران به عنوان بازوان اصلی تولید کشور نقش مهمی در حوزه اقتصاد و سازندگی کشور ایفا کرده‌اند و می‌کنند و امسال نیز شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم است این نقش بیش از پیش پر رنگ شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جهانگیر گفت: ما در قوه قضاییه تلاش کنیم تا وسیله تسهیل فعالیت این عزیزان را در حدی که شان آن‌ها رعایت شود را در جامعه فراهم کنیم.

در ادامه سخنگوی قوه قضاییه با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: یکی از موضوعاتی که در هفته‌های گذشته با آن در دستگاه قضایی روبه‌رو بودیم و به نوعی می‌تواند سر منشا همه فعالیت‌ها و ماموریت‌ها و سیاست‌ها باشد بحث نسخه جدید سند تحول و تعالی قوه قضاییه بود که از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شد.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

تشکیل پرونده با موضوع آزمون وکالت مرکز وکلا در دادسرای کارکنان دولت

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده آزمون وکالت مرکز وکلا گفت: سازمان سنجش مدعی است ما حفاظت لازم را به عمل آوردیم؛ پرونده‌ای در این خصوص در دادسرای کارکنان دولت تشکیل شده که در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

جهانگیر در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: درخواست عفو «بابک زنجانی» از سوی دادگستری استان تهران مطرح و با تائید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

پیامد نهایی اجرای سند تحول دسترسی به عدالت و رضایت‌مندی مردم است

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: در حوزه پیشگیری از جرایم و دعاوی با چالش‌هایی از جمله تزلزل در روابط حقوقی اشخاص روبرو هستیم. ناکافی بودن بعضی از تبعات ارتکاب جرم یا مسائل دیگر که زمینه شکل‌گیری جرایم را ایجاد می‌کرد که تراکم پرونده ها و تعدد شکایات در سیستم قضایی را به دنبال داشت. بحث هوشمندسازی شروط قراردادی و تقویت خدمات دفاتر اسناد رسمی و خدمات حقوقی هوشمند از جمله فرایندهایی است که در سند تحول قضایی پیش بینی شده است. در سند تحول به بحث مقابله با فساد و کارآمدی توجه ویژه‌ای شده است. در این سند تلاش شده به نحوی ماموریت‌های لازم پیش‌بینی شود که پیامد نهایی اجرای سند دسترسی به عدالت مورد نظر و رضایت‌مندی مردم باشد.

در خصوص پرونده باغ ازگل افرادی احضار شدند

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری گفت: در خصوص باغ ازگل پس‌ از گزارش و اظهارات حاج آقای صدیقی پرونده‌ قضایی تشکیل و افرادی احضار شدند و از آنها تحقیقات به عمل آمده و استعلامات لازم‌ از مراجع ذیربط از جمله‌ سازمان‌ ثبت‌ انجام شده‌ و اظهارات سردفتر ثبت شده و پرونده در حال تکمیل است.

در خصوص چای دبش هم از همان ابتدا پرونده‌ قضایی تشکیل شده و بازپرس پرونده‌ تحقیقات کاملی انجام‌ داده‌ و برخی افراد از جمله‌ صاحب‌ چای بازداشت و با قرار وثیقه‌ آزاد شدند. پرونده‌ در حال‌ تکمیل بود که موضوع جدیدی کشف شد و تحقیقات تکمیلی در حال‌ انجام‌ است.

دستگاه قضایی در رابطه با پرونده‌های مورد اشاره‌ تحت‌ هیچ گونه‌ فشاری نبوده‌ و رسیدگی به آنها مثل‌ سایر پرونده‌ها در حال‌ انجام است.

کد خبر 848315 منبع: میزان برچسب‌ها خبر ویژه قوه قضائیه بابک زنجانی فساد

دیگر خبرها

  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل