Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:24:53 GMT

آسیب به دانشگاه‌ها از اهداف دشمنان انقلاب است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۰۵۰۱

آسیب به دانشگاه‌ها از اهداف دشمنان انقلاب است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین روز سه‌شنبه در نشست کارگروه توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه اعتیاد استان قزوین افزود: برنامه‌ریزی و رصد در حوزه اعتیاد باید با هدف پیشگیری و تمرکز روی جوانان دنبال شود.

منوچهر حبیبی با بیان اینکه باید کمیته‌ای ویژه با موضوع پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر برای دانشگاه‌ها تاسیس شود،اظهار داشت: امروزه دانشگاه‌ها در معرض آسیب مواد مخدر هستند که عمده خطرات در این حوزه مربوط به دانشجویان میهمان و غیربومی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اسم رمز آسیب‌های اجتماعی را مواد مخدر دانست و گفت: اگر همه دستگاه‌ها وظایف خود را در مقابله با مواد مخدر و اعتیاد به درستی انجام دهند، میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.

حبیبی با بیان اینکه مقابله با مواد مخدر باید از نوع نرم باشد و برخورد سخت در حوزه قاچاق مواد مخدر به تنهایی جوابگو نیست، اضافه کرد: اقدام سختی که اکنون در مرزها دنبال می‌شود، نتوانسته آنطور که باید از افزایش این مواد افیونی به کشور جلوگیری کند.



این مسئول در ادامه سخنان خود به دامنه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اعتیاد پرداخت و گفت: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اعتیاد باید در بخش آموزش و پرورش افزایش یابند و اقدامات خودشان را در این رابطه با حساسیت زیاد دنبال کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: نباید برنامه‌ریزی در حوزه سمن‌ها به شکلی باشد که برخی از شهرستان‌ها همانند آوج از نعمت این نهادهای مردمی محروم بمانند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین به هزینه بالای حامل‌های انرژی در سازمان‌های مردم نهاد ترک اعتیاد اشاره کرد و یادآور شد: هزینه اشتراک آب، برق و گاز در این مراکز باید به صورت آموزشی یا خانگی محاسبه شود و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است که در خصوص اشتغال معتادان بهبودیافته این مراکز ساماندهی تلاش کند.


منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر سازمان های مردم نهاد استان قزوین اعتیاد دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان

سردار  علی اکبر جاویدان  فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت : با دریافت خبری توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان مبنی بر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارند از طریق محور‌های مواصلاتی استان محموله‌ای را از بندرعباس به سمت خمیر انتقال دهند، به سرعت چندین تیم اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمیر به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی از هماهنگی‌های درون و برون سازمانی برای اجرا دقیق و هدفمند عملیات خبر داد و افزود: پس از چند ساعت کار اطلاعاتی، سرانجام یک دستگاه خودروی پژو توسط مأموران شناسایی و تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گفت: راننده خودرو و سرنشین با بی توجهی به دستورات پلیس از محل متواری که پس از طی مسافتی با شلیک چند تیر هوایی و لاستیک عقب، خودرور متوقف و سرنشین آن دستگیر و در بازرسی از آن ۱۴۷ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در عملیاتی دیگر نیز مأموران انتظامی شهرستان جاسک با اشراف اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را که با یک دستگاه موتورسیکلت قصد حمل مواد مخدر از تنگه راگب و گذراندن از پشت ایست و بازرسی (بونجی) را داشت با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و شلیک چندتیر هوایی دستگیر و ضمن توقیف موتورسیکلت در بازرسی از آن، مقدار ۹۸ کیلوگرم حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری دو متهم و پیگیری جهت دستگیری دیگر متهم خودروی پژو، گفت: در این دو عملیات ۲۴۵ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک و حشیش کشف شد.

 سردار جاویدان در پایان ضمن هشدار در خصوص آثار سوء اعتیاد در جامعه، از شهروندان خواست تا ضمن تعامل با پلیس در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ و سامانه ۱۲۸ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان