Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فیلمبرداری فیلم سینمایی «درخت گردو» پنجمین ساخته محمدحسین مهدویان امروز برای ضبط سکانس‌های هلیکوپتر به پایگاه شکاری غرب تهران رسید. تاریخ انتشار: 11:39 - 30 مهر 1398 - کد خبر: ۵۶۰۹۴۳

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلمبرداری فیلم سینمایی «درخت گردو» پنجمین ساخته محمدحسین مهدویان امروز برای ضبط سکانس‌های جنگی به غرب تهران رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس مهدویان و گروه تولید درخت گردو امروز در پایگاه نظامی واقع در غرب تهران مشغول ضبط سکانس هلیکوپتر خواهند شد، پیش از این فیلمبرداری این اثر در شهر ارومیه آغاز شده بود. 

چندی پیش «مینا ساداتی» بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان سومین بازیگر قطعی به فیلم سینمایی «درخت گردو» تازه‌ترین ساخته محمدحسین مهدویان پیوست. 

درخت گردو نخستین تجربه همکاری مینا ساداتی با مهدویان به شمار می‌رود، انتخاب ساداتی برای این فیلم بار دیگر نشان از تغییر در ترکیب بازیگران مهدویان دارد، کارگردانی که در چهار فیلم قبلی خود از بازیگران نسبتاً یکسانی استفاده کرده بود. 

پیش تولید فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی در حالی به روزهای پایانی نزدیک می شود که به تازگی مینا ساداتی به گروه بازیگران فیلم اضافه شده تا ایفاگر نقشی متفاوت در فیلم باشد.

پیش از این همکاری نخست پیمان معادی و محمدحسین مهدویان نیز در این فیلم قطعی شده بود. مهدویان در فیلم جدید خود تغییرات فراوانی داشته و انتخاب معادی برای بازیگر نقش اول مرد نشان دهنده تغییر در شیوه انتخاب بازیگر این کارگردان است. حضور مهران مدیری دیگر بازیگر سینما در فیلم درخت گردو ترکیب تازه و جالب فیلم کارگردان ماجرای نیمروز را کامل کرده است. 

شنیده می‌شود که فیلم جدید مهدویان علاوه بر معادی از حضور چهره های پرتعدادی برخوردار بوده و نوعی فیلم درخت گردو پر بازیگرترین کار مهدویان در پنجمین تجربه وی در عرصه کارگردانی است. 

محمدحسین مهدویان کارگردان جوان اما موفق سینمای ایران چندی پیش با انتشار عکسی از آغاز تولید پنجمین اثر سینمایی خود با نام "درخت گردو" خبر داد.

مهدویان همواره در آثار قبلی خود به مسائل و اتفاقات جذابی پرداخته و به نوعی امضاء مضمونی برای آثارش پیدا کرده و در فیلم "درخت گردو" هم بار دیگر سراغ واقعه ای معاصر یعنی "بمباران شیمیایی سردشت" رفته است. 

محمدحسین مهدویان بعد از ساخت فیلم "ماجرای نیمروز" که در جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به‌دست آورد، سال پیش دومین نسخه از این اثر سینمایی را به جشنواره فجر رساند.

مهدویان بدون شک یکی از استعدادهای درخشان سینمای ایران در سالیان اخیر محسوب می شود که فارغ از نقدهای تخصصی و غیر تخصصی به هیچ وجه نمی‌توان تاثیر وی را در چهار سال گذشته سینما کتمان کرد. کارگردانی که به خوبی با سینمای مستند آشنایی داشته و حال سبکی تلفیقی از مستند و سینما از خود به جا گذاشته است.

محمدحسین مهدویان پس از موفقیت‌های بسیاری که برای ساخت ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز کسب کرد به سراغ فیلمنامه لاتاری رفت. فیلمی که هر چند در جشنواره فیلم فجر نتوانست به موفقیت برسد، اما در بخش فروش یکی از پرفروشترین آثار سال ۱۳۹۷ لقب گرفت.

وی بعد از شکست نسبی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بار دیگر به سراغ سبک اصلی خود یعنی آثار مستند سینمایی رفت و توانست بار دیگر در ماجرای نیمروز تجربه موفقیت آمیز خود را تکرار کند، هرچند این فیلم همچون نسخه اول اثر مورد اقبال رسانه ها قرار نگرفت.

مهدویان هم اکنون ماجرای نیمروز ۲ را در صف اکران می‌بیند، این فیلم از مهرماه اکران خود را آغاز خواهد کرد. هادی حجازی‌فر، بهنوش طباطبایی، محسن کیایی، هستی مهدوی‌، حسین مهری، مهدی زمین‌پرداز، امیر احمد قزوینی و با حضور جواد عزتی بازیگران اصلی قسمت دوم ماجرای نیمروز هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمدحسین مهدویان اخبار سینما سینمای ایران اخبار سینمای ایران فیلم درخت گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار

تهران، شیراز، مشهد و کرج پرفروش‌ترین سینماهای کشور در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی مؤسسه سینماشهر، پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد و بر این اساس ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینماها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

بر اساس این گزارش، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان، پردیس «هنر شهر آفتاب» شیراز با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان، پردیس سینمایی «مگامال» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هدیش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هویزه» مشهد با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ملت» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان، پردیس سینمایی «بام نیایش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان و پردیس سینمایی «اکومال» کرج با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان به ترتیب در رتبه‌های اول تا دهم جدول سینماهای پرفروش کشور در فروردین ماه قرار گرفتند.

کد خبر 747574

دیگر خبرها

  • (ویدئو) این سکانس از افعی تهران، داغ خیلی‌ها را تازه کرد
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • بررسی ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • تصاویر ماهواره‌ای از رادار پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • ببینید | نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ