Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:04:46 GMT

آغاز برداشت مرکبات از باغات استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۰۷۰۰

آغاز برداشت مرکبات از باغات استان کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت مرکبات از باغات استان با برداشت لیموشیرین قصرشیرین خبر داد.

 رضا زارعی در گفت و گو با ایسنا، سطح باغات مرکبات استان کرمانشاه را 1308 هکتار اعلام کرد و افزود: بخش زیادی از باغات مرکبات استان در مرحله باروری هستند و میزان کمی از آنها نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی با بیان اینکه لیموترش با 423 هکتار و پرتقال با 366 هکتار به ترتیب بیشترین سطح باغات مرکبات استان را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در استان کرمانشاه حدود 160 هکتار باغ لیموشیرین داریم.

 به گفته‌ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، کمترین باغات مرکبات استان به باغات گریپ‌فروت با سطح 30 هکتار اختصاص دارد.

زارعی سپس با اشاره به متفاوت بودن عملکرد باغات مرکبات استان، گفت: متوسط عملکرد باغات پرتقال 14 تن در هکتار، باغات لیموترش هشت تن در هکتار  و باغات لیموشیرین 10 تن در هکتار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد: امسال حدود شش هزار تن مرکبات از باغات استان کرمانشاه برداشت شود.

زارعی با بیان اینکه عمده باغات مرکبات استان در شهرستان قصرشیرین  هستند، گفت: در شهرستانهای سرپلذهاب و گیلانغرب هم به میزان محدود باغات مرکبات داریم.

وی در ادامه لیموشیرین تولیدی در استان کرمانشاه را جزو محصولات با بازارپسندی بالا عنوان کرد و افزود: لیموشیرین تولیدی در باغات مرکبات شهرستان قصرشیرین از نظر عطر، طعم و مزه کم‌نظیر و جزو بهترین محصولات تولیدی کشور به شمار می‌رود.

زارعی با اشاره به آغاز برداشت مرکبات در استان کرمانشاه با برداشت لیموشیرین، گفت: برداشت مرکبات در استان تا اواخر آذر ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برداشت مرکبات ليمو شيرين قصر شیرین كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مجتبی خیام نکویی افزود: میانگین برداشت گندم آبی از هر هکتار ۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است که اگر به این میزان یک تن اضافه شود تولید گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور  افزود:  برداشت گندم دیم از ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است که اگر این مقدار به ۲ تن افزایش یابد مجموع تولید گندم دیم هشت میلیون تن خواهد شد.
به گفته خیام نکویی، نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن و برای صنف و صنعت یک و نیم میلیون تن است که در مجموع نیاز کشور به گندم ۱۳ و نیم میلیون تن است.
خیام نکویی گفت: از مجموع ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در کشور ۷۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند که هفت درصد را شامل می‌شود و این تعداد باید به ۲۰ درصد برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد