Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،پرستو رستمی فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان، در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره بیماری‌های متابولیک و اولین همایش علوم پایه در بیماری‌های ارثی، گفت: یکی از شایع‌ترین علل مراجعه به پزشکان فوق تخصص غدد کودکان، بلوغ زودرس است.

او با عنوان این مطلب که بلوغ زودرس به صورت شروع بلوغ در دختران کمتر از ۸ سال و پسران کمتر از ۹ سال تعریف می‌شود، افزود: شروع بلوغ در سنین بالاتر، فوق طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره بیماری‌های متابولیک و اولین همایش علوم پایه در بیماری‌های ارثی، گفت: امروزه سن شروع بلوغ به خصوص در دختران سیاه پوست پایین آمده است که علت آن به طور کامل شناخته نشده است.

رستمی با عنوان این مطلب که بلوغ زودرس در دختران شایع‌تر از پسران است، ادامه داد: در بررسی‌هایی که توسط پزشک انجام می‌شود در اکثر موارد علت خاصی برای بلوغ زودرس در دختران شناسایی نمی‌شود که آن را بلوغ زودرس «ایدیوپاتیک» می‌نامند. در مقابل بلوغ زودرس در پسران جدی‌تر است و در اکثر موارد یک علت زمینه‌ای شناسایی می‌شود.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان، تاکید کرد: بسیاری از والدین با نگرانی جهت بررسی بلوغ کودک خود که حتی در سن طبیعی رخ داده است، به پزشک مراجعه می‌کنند و گاهی درخواست درمان نیز دارند، باید متذکر شد که بسیاری از این بلوغ‌ها به درمان نیازی ندارد و والدین باید به اطمینانی که پزشکان به آن‌ها می‌دهد، توجه کنند، چون درمان بی دلیل برای کودک عوارض خواهد داشت و شروع بلوغ در سن بالاتر از سنین فوق طبیعی است.

پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانید

او با عنوان این مطلب که بلوغ زودرس در دختران منجر به کوتاهی قد در بزرگسالی می‌شود، افزود: در صورت ایجاد بلوغ زودرس، والدین باید جهت بررسی بیشتر به پزشکان فوق تخصص غدد کودکان مراجعه کنند.

دوازدهمین کنگره بیماری‌های متابولیک و اولین همایش علوم پایه در بیماری‌های ارثی از ۱۵ تا ۱۷ آبان ۹۸ در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

سن شروع بلوغ پایین آمده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • شایع ترین نوع سرطان در استان