Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:52:16 GMT

نشر قدیانی دو کتاب از شیخی را چاپ می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۱۵۱۳

نشر قدیانی دو کتاب از شیخی را چاپ می‌کند

مژگان شیخی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:‌­­­­‌­­­‌ دو کتاب توسط نشر قدیانی در دست چاپ دارم که عنوان یکی از آنها «تاج گل، خروس شاعر» است که رمانی برای کودک و خردسال است.

وی ادامه داد: هدفم از نگارش این کتاب این بود که وقتی کودکی با مشکل یا معلولیتی مواجه می‌شود،‌بتواند از سایر قابلیت‌هایش برای جبران آن،استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شیخی این کتاب قرار است در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال آینده به چاپ برسد.

نویسنده کتاب «مسافر هشتم»‌گفت: کتاب دوم، بازآفرینی ۱۴۴ حکایت از ادبیات کهن است که قرار است در چهار جلد به چاپ برسد. این کتاب برای کودکان و نوجوانان مقطع دبستان نگارش شده است.

وی افزود:‌ هدفم از نگارش این کتاب، نشان دادن وسعت ادبیات کهن کشورمان است. در این مجموعه سعی کرده‌ام به غیر از کتاب‌های معروفی مثل شاهنامه و ... از کتاب‌های غیرمعروفی که کودکان آنها را کمتر خوانده‌اند مثل غزالی‌نامه، فرج بعد از شدت و... بیاورم.

مژگان شیخی در پایان افزود: ‌این کتاب حاوی حکایت‌های آموزنده‌ای است و تا پایان امسال به چاپ می‌رسد.

مژگان شیخی متولد سال ۱۳۴۱ و دارای مدرک مترجمی زبان انگلیسی است. وی از سال ۶۳ کار نوشتن را با داستان «بلبل نوک طلا و باغ آرزوها» آغاز کرد. شیخی هم در زمینه ادبیات کودکان و هم ادبیات بزرگسالان فعالیت داشته است و تاکنون بیش از ۱۵۰ عنوان از کتاب‌هایش به چاپ رسیده است.‌ از آثار او در زمینه ادبیات کودک می‌توان به «زندگی حضرت یوسف»، «تابستان و غاز سفید»، «دستی برای دوستی» و «گلی در سرزمین زمستان‌ها» و «۳۶۵ قصه برای ۳۶۵ روز سال» اشاره کرد.

کد خبر 4753200

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات قدیانی شاهنامه کتاب و کتابخوانی کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب ترجمه ادبیات جهان اربعین حسینی اربعین 98 ادبیات نمایشگاه کتاب فرانکفورت رایزنی فرهنگی جایزه ادبی گردشگری میراث فرهنگی انقلاب اسلامی ایران تجدید چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط میان نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر و تشویق کتاب‌خوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی اضافه کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 749759

دیگر خبرها

  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • نکوداشت محمدرضا سنگری در دزفول
  • معلم علمدار مبارزه با جهل و معمار هویت کشور است
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • بحران ادبیات داریم