Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@18:26:35 GMT

طرح جامع پدافندغیرعامل استان فارس تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۱۶۲۶

طرح جامع پدافندغیرعامل استان فارس تدوین می‌شود

در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان فارس به تدوین طرح جامع استان اشاره شد که با همکاری دانشگاه شیراز در حال تدوین است. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، پیش از ظهر امروز شورای پدافند غیرعامل استان فارس با حضور معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور و استاندار فارس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور مردم در انتخابات پیش‌رو نقشه دشمن را بی‌اثر می‌کند

سردار غلامعلی حیدری، معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور در این جلسه با اشاره به طرح جامع پدافند غیرعامل استان فارس که از سوی مسئولان استانی مطرح شد، اظهار داشت: این طرح باید آسیب‌شناسی شود و برای برنامه‌ریزی حتما نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق است.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از زیر ساخت‌ها، صیانت از مردم و جلوگیری از تهدیدها سه محور مهم در پدافند غیرعامل است، گفت: در یک سال اخیر شاهد تهدیدهای مختلف آمریکا در زمینه‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی، سایبری و غیره هستیم و به همین منظور 300 شبکه فارسی‌زبان در خارج از کشور راه‌اندازی شده است.

حیدری با بیان اینکه با هوشیاری و همکاری مردم تلاش‌های دشمن تاکنون موفق نبوده است، افزود: ورود دشمن در عرصه نظامی با شکار پهباد آمریکایی ناموفق ماند و این موضوع ضربه زیادی به آنها زد.

مانور پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات در خراسان جنوبی برگزار می‌شوداستاندار قزوین: جانمایی مطلوب تاسیسات در رونق پدافند غیرعامل اثرگذار استقزوین| رویکردهای پدافند غیرعامل در جامعه تبیین شود

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه دشمن تلاش کرده مشکلات مختلفی برای مردم ایجاد کند، بیان کرد: دشمن تلاش دارد در عرصه‌های مختلف میان مردم و مسئولان شکاف ایجاد کند که یکی از این عرصه‌ها انتخابات پیش‌رو است و حضور پررنگ مردم در این انتخابات نقشه دشمن را نقش بر آب می‌کند.

دستگاه‌های اجرایی فارس اهتمام بیشتری به پدافندغیرعامل داشته باشند

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز در این نشست از تدوین طرح جامع پدافندغیرعامل استان فارس سخن گفت و اظهار داشت: با این طرح امکان ارزیابی فعالیت‌ها بیش از گذشته میسر می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در استان فارس گفت: پدافند غیرعامل هم در زمان حال و هم آینده اثرگذار است و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند اما این به معنای انجام اقدام خاص و ویژه نیست بلکه اگر قوانین به درستی اجرا شود، پدافندغیرعامل نیز انجام شده است.

رحیمی با اشاره به شناسایی 3 هزار مورد در پدافند غیرعامل افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید توجه بیشتری به انجام و اجرای پدافند غیرعامل داشته باشند که از جمله آنها می‌توان به آبرسانی و خطوط انتقال آب اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برخی از زیرساخت‌های استان فرسوده است، تصریح کرد: باید در این زمینه اهتمام بیشتری وجود داشته باشند چراکه این امر می‌تواند زمینه‌ساز تهدید باشد. 

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان فارس 

سید احمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه پدافندغیرعامل یکی از نکات امنیتی کشور است، بیان کرد: در هفته پدافند غیرعامل رزمایش‌های مختلف توسط دستگاه‌ها اجرا و از مراکز حساس شهری بازدید می‌شود.

وی درباره طرح جامع پدافند غیرعامل استان عنوان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل است با همکاری دانشگاه شیراز در حال تدوین است اما تکمیل آن نیازمند اعتبار و بودجه است.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: این استان به‌واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

سیدمحمدرضا هاشمی امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور جانشین سازمان‌ پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین استانی حساس در بخش پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: سمنان واحدهای تولیدی مواد غذایی و واحدهای صنعتی بسیاری دارد که مرتبط با سلامت مردم است و باید مراقبت‌ها در این زمینه در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود. 

هاشمی بیان کرد: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق و فاز ۳ و ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی که به‌تازگی با حضور رئیس جمهوری بهره‌برداری شد، از دیگر مواردی است که می‌طلبد تمهیدات و ساز و کارهای پدافند غیرعامل در آنها به‌درستی اجرایی شود.

وی حفاظت و حراست از این تاسیسات را مهم دانست و گفت: باید به بحث پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های مهم توجه ویژه‌تری شود. 

استاندار سمنان ادامه داد: پراکندگی روستاها، وجود راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی متعدد و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ پدافند غیرعامل برجسته‌تر می‌کند. 

وی بیان کرد: در بحث انتخابات سال گذشته با اقدامات انجام‌شده و تمهیدات اندیشیده‌شده پدافندی، ضمن محافظت از زیرساخت‌ها، در اولین لحظات برگزاری انتخابات، ارتباط تمام شعبات اخذ رأی برقرار و روند رای‌گیری انتخابات بدون تاخیر آغاز شد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: باید در مدت تعیین‌شده و در راستای اجرای مطلوب مراقبت‌های پدافند غیرعامل حداقل ۳۰ درصد خبازی‌های استان، دوگانه‌سوز شوند.

استاندار سمنان گفت: تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در استان و تقویت پایش تصویری در جای جای استان از دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور