Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:56:16 GMT

هر هفته یک نفر در جاده مرگ جان باخته است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۲۵۱۳

هر هفته یک نفر در جاده مرگ جان باخته است

از محور ساوه همدان به عنوان جاده مرگ تعبیر می‌شود، در واقع حجم بالای آمار تصادفات و تلفات انسانی در این محور پرتردد و سانحه‌ساز کشور موجب شده است که قصه خونرنگ تصادف در این شاهراه مواصلاتی تکرار شده و عنوان "جاده مرگ" را برای آن تثبیت کند.

با این وجود متاسفانه اراده چندانی برای پیشگیری از بروز سوانح رانندگی مرگبار در این محور در میان متولیان وجود ندارد و همچنان محور قدیم ساوه همدان و البته اتوبان ساوه همدان در صدر آمار تصادفات جاده‌ای استان مرکزی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، از محور ساوه‌ همدان بارها به عنوان رکورددار تصادفات در میان محورهای استان مرکزی یاد شده است تا جایی که مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفته بود "براساس برررسی‌های بعمل آمده محور اراک - سلفچگان و سه محور قدیم ساوه – همدان، ساوه – سلفچگان و ساوه – تهران به عنوان محورهای پرتردد و پرتصادف استان مرکزی شناسایی شده‌اند و محور ساوه – همدان رتبه نخست تصادفات را به خود اختصاص داده است".

وی در خصوص علت عمده وقوع تصادفات در این محورها نیز گفته بود: "سه عامل انسانی، جاده و خودرو از جمله عوامل وقوع تصادفات هستند که در این محورها بنا بر اعلام پلیس راه، علت عمده تصادفات، عامل انسانی است که در نتیجه برخورد رخ به رخ یا اصطلاحا شاخ ‌به ‌شاخ خودروها رخ می‌دهد".

متاسفانه همواره شاهد وقوع تصادفات مرگباری در محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه بویژه آزادراه ساوه‌همدان و جاده قدیم این محور هستیم و افراد زیادی در حوادث رانندگی این محورها مصدوم شده و تعدادی نیز جان خود را از دست می‌دهند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان ساوه با اعلام آمار سوانح جاده‌ای در محور ساوه همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه تعداد ماموریت‌های صورت گرفته توسط اورژانس ۱۱۵ ساوه در محور قدیم ساوه به همدان ۹۷ مورد و در اتوبان ساوه همدان موسوم به راه کربلا ۲۷۲ مورد بوده است.

احمدعلی امینی افزود: متاسفانه در این مدت ۹ نفر در جاده قدیم ساوه به همدان و ۲۰ نفر در اتوبان ساوه‌همدان جان خود را از دست داده‌اند، همچنین ۱۵۳ نفر در محور قدیم و ۳۸۰ نفر در اتوبان به دلیل وقوع سوانح رانندگی مصدوم و به مراکز درمانی اعزام شدند و در مجموع ۴۳ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی بیان کرد: همچنین واژگونی تانکر حامل سوخت در آزادراه ساوه به همدان و برخورد آن با دو خودرو در ۲۶ مهرماه سال جاری سبب وقوع آتش سوزی شد و دو کشته و سه مجروح برجای گذاشت.

امینی همچنین از وقوع یک تصادف مرگبار در محور قدیم ساوه در آخرین روز مهرماه سال جاری خبر داد و افزود: با حضور عوامل اورژانس مشاهده شد که یک کامیون با یک خودروی L90  برخورد کرده است. در این حادثه متاسفانه سه نفر در دم جان خود را از دست دادند و دو نفر مصدوم شدند.

به گزارش ایسنا، با وجود احداث آزادراه ساوه ـ همدان نه تنها آمار تلفات جاده‌ای در این مسیر کاهش نیافت بلکه آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در این آزادراه در صدر آمار کشته‌های سایر محورهای استان مرکزی قرار دارد.

محور قدیم ساوه به همدان نیز یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان است. افتتاح این آزادراه نیز کاهش چشمگیری در آمار تصادفات در این محور را بدنبال نداشته است. شهروندان این شهرستان و مسافرین عبوری بارها تقاضای تسریع در تعریض این محور را داشته‌اند، اما هیچگاه تعهد مسئولان در این خصوص عملی نشد.

 مردم همچنان امیدوارند وزارت راه و شهرسازی خواسته به حق آنان را اجابت کرده و با نظر مساعد دستور تعریض این محور را صادر کند.

خبرگزاری ایسنا بارها به طور مشروح به این موضوع پرداخته و دغدغه مردم و نظرات و اقدامات مسئولان را برای کاهش آمار قربانیان در این محور پرس و جو کرده است.

همچنان باید منتظر ماند و به نظاره نشست که تا چه زمان جان مردم و مسافرین این محور برای مسئولان مهم است و چه وقت می‌خواهند اقدامی عملی برای کاهش آمار داغدار شدن خانوارها در این محور انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصادفات جاده ای محور ساوه همدان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید

به گزارش تابناک، آنطور که معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفته، از بین همه اتوبان‌های تهران، ۳ بزرگراه دارای بیشترین تصادفات رانندگی مرگبار هستند. از منحرف‌شدن ماشین‌های سنگین بگیر تا شاخ به شاخ‌شدن سواری‌ها و به ‌هم خوردن تعادل موتوری‌ها.

یکی از این بزرگراه‌ها، بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است که از شمال شرق تا شمال غرب تهران را پوشش می‌دهد؛ به همین دلیل هم این مسیر ویژگی‌های خاص خودش را دارد، بیشترین آمار تصادفات فوتی در تهران مربوط به همین مسیر است و ۹درصد از کل فوتی‌های تصادفات رانندگی در پایتخت در این بزرگراه اتفاق می‌افتد.

بعد از آن بزرگراه امام علی(ع) است که ۶درصد از کل فوتی‌های تصادفات را به ‌خود اختصاص داده. بزرگراه امام علی(ع) یک بزرگراه شمالی جنوبی است و به‌خاطر شیبی که دارد باعث تشدید سرعت موتورسواران می‌شود و همین، تصادفات بسیاری را رقم می‌زند.

 
رتبه سوم بیشترین تصادفات نیز به بزرگراه شهید همت اختصاص دارد. در این بزرگراه هم که از شرق به غرب کشیده شده، ۳ درصد از کل تصادفات فوتی شهر تهران رخ می‌دهد. البته همیشه هم عامل تصادفات ماشین‌ها نیستند و موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده که تصمیم می‌گیرند از وسط اتوبان عبور کنند هم سهم قابل توجهی در این زمینه دارند.

خوشبختانه پلیس به‌ دنبال کاهش آمار قربانیان تصادفات رانندگی است و علاوه بر اینکه به مردم توصیه می‌کند به قوانین و مقررات رانندگی احترام بگذارند، با استفاده از تیم‌های کنترل سرعت، تیم‌های نامحسوس و ... مدیریت سرعت و ترافیک و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی را هم در دستور کار دارد.

دیگر خبرها

  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته