Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:50:43 GMT

۹ هزار نخبه شاهد و ایثارگر در کشور شناسایی شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۲۷۲۹

۹ هزار نخبه شاهد و ایثارگر در کشور شناسایی شده است

عادل مهری روز سه‌شنبه در همایش تجلیل از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان کردستان اظهار داشت: مرکز نخبگان و دانش پژوهان شاهد و ایثارگر کشور از دهه ۷۰ و برای تقویت بنیه‌های علمی ایثارگران و شناسایی نخبگان جامعه ایثارگری در کشور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این مرکز از همان ابتدا بدنبال شناسایی و تقویت توانایی‌های نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بود و تاکنون نیز در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و موفق به شناسایی ۹ هزار نخبه شاهد و ایثارگر جانباز، آزاده و خانواده شهدا در سطح کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور اضافه کرد: این تعداد نخبه شاهد و ایثارگر با دارا بودن یکی از شاخص‌های نخبگی از جمله چاپ مقالات معتبر، شرکت در کنگره‌های بین المللی، تالیف کتاب، اختراع و کسب رتبه‌های برتر بدون سهمیه عضو مرکز شده اند.

وی افزود: مرکز دانش پژوهان بدنبال ظرفیت سازی و شناسایی ظرفیت‎‌ها است و در این زمینه ایجاد مرکز رشد برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها  کلید خورده است و در آینده نزدیک فعال می‌شود.

مهری اظهار داشت: با هماهنگی حوزه اقتصادی مرکز نخبگان و دانش پژوهان، مقدمات ارائه وام سفر به نخبگانی که علاقمند به شرکت در همایش‌های علمی خارج از کشور هستند درحال نهایی شدن است.

 وی یادآور شد: درحوزه بین المللی حدود چهار تشکل علمی در حوزه شیمیایی فعالیت دارند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آذر و دی امسال رای شرکت در یک کنفرانس بین المللی به کشور هلند اعزام خواهند شد.

رییس مرکزدانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر کشور یادآورشد: هم اکنون در مجموع ۱۱۹ تشکل رسمی حوزه ایثارگری در کشور فعال است که ۲ مورد آن شامل تشکل نخبگان و جمعیت شاهد و ایثارگر در استان کردستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه اعضای مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بازوان اجرایی خوبی برای بنیاد شهید به شمار می‌روند، افزود: سیاست بنیاد شهید این است که از ظرفیت های ایثارگران در حوزه های مختلف استفاده کند و با جدیت در این حوزه تلاش می‌شود.

در ادامه این آیین تعدادی از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان کردستان تجلیل شدند.

در حال حاضر حدود ۱۲۰ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر کردستان جزو نخبگان و سرآمدان هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان نخبگان سنندج بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمیرالله حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اداره امور مدارس سمای واحد بابل اظهار کرد: این مدارس دارای ظرفیت مناسب برای افزایش دانش‌آموزشی بر مبنی سیاست‌های معاونت مهارت و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی است که با توجه به امکانات موجود و همکاری انجمن اولیا توان افزایش جمعیت دانش‌آموزی را دارد.

وی افزود:‌ با توجه به هوشمندسازی مدارس سما، تجهیزات و امکانات دانشگاه، همدلی و اتحاد و وفاق کارکنان مدارس سما مردم به سما اعتماد کردند، باید به این اعتماد مردم پاسخ مثبت بدهیم و جمعیت دانش‌آموزشی را افزایش دهیم. معلمان و مدیران در تعالی و شکوفایی دانش آموزان نقش بسزایی دارند، نخبه پروری در سما ضروری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: در راستای اهداف دانشگاه و گام دوم ملی دانشگاه و سند تحول این واحد دانشگاهی در حوزه مدارس سما و علوم تربیتی طبق سیاست‌های دانشگاه حرکت می‌کند. مدیران و معلمان مدارس سما باید برنامه محور باشند، هم‌اندیشی و همفکری مسئولان مدارس با خانواده‌ها سبب تقویت علمی و آموزشی دانش‌آموزان می‌شود.

حسینی تأکید کرد:‌ شهرستان بابل یکی از شهر‌های پرجمعیت استان بوده و دارای ظرفیت دانش‌آموزشی بالای است، مدیران و معلمان با نهادینه کردن دستاورد‌های علمی، فرهنگی و امکانات مدارس سما واحد بابل در جذب حداکثری تلاش مضاعف کنند.

به گزارش آنا، در این مراسم با قدردانی از تلاش بابک حسین زاد و مهدی بیگلری‌‎فیروز به‌عنوان مدیرکل اداره امور مدارس سمای واحد بابل معرفی شد. بیکلری پیش از این رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل را به عهده داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور