Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان دوشنبه (دیروز) و قبل از پایان ضرب الاجل ۷۲ ساعته خود از تریبون کاخ «بعبدا» تصویب طرح نجات ۲۴ بندی خود را اعلام کرد.

اخبار بین‌الملل- این طرح شهروندان معترض لبنانی در خیابان‌ها و نیز اقتصاددانان را راضی نمی‌کند. «گاربیس ایرادیان» اقتصاددان ارشد بخش غرب آسیا و شمال آفریقای موسسه مالی بین المللی (IIF) در این زمینه گفت: معترضان در خیابان از طرح اصلاحی که دولت لبنان آن را تصویب کرده، راضی نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طرف‌های کمک‌کننده به لبنان در کنفرانس «سیدر» مانند بانک جهانی، بانک سرمایه‌گذاری اروپایی و کشورهای مشارکت‌کننده در این کنفرانس را راضی نخواهد کرد زیرا آنها خواستار اصلاحات ساختاری هستند.

ایرادیان ادامه داد: نقطه ضعف اقدامات اتخاذ شده در طرح اصلاحی آن است که برای یک بار است و درآمدهای ضمن بودجه فقط برای یک بار (سال ۲۰۲۰) لحاظ شده به همین دلیل این سوال پیش می‌آید که این درآمدها در سال‌های آینده یعنی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ چگونه تأمین می‌شود تا کسری بودجه را حل کند.

در ادامه این گزارش آمده، موضوع مثبتی که در این طرح دیده می‌شود کاهش کسری بودجه ۲۰۲۰ تا حد ۰.۶۳ درصد است اما باز نقطه ضعفی که در این باره وجود دارد این است که برای عملی شدن این موضوع کاملا بر روی بانک‌ها تکیه شده است. سوال این است که آیا الحریری می‌تواند موافقت بانک‌ها برای تأمین این هزینه را تضمین کند؟

الجمهوریه ادامه داد، سوال دوم این است که آیا بانک ها در وضعیت فعلی از عهده این مشارکت شبه اجباری سه میلیارد دلاری برمی‌آیند، مشارکتی که حدود ۴۰۰ میلیون دلار دیگر به آن افزوده می‌شود و مجموع آن در یک سال به سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار می‌رسد. بانک‌های متوسط و کوچک قادر به این مشارکت نیستند و مسؤولیت تنها بر عهده بانک‌های بزرگ است.

در پایان این گزارش آمده، در مورد بندهای باقی مانده طرح نجات نیز ابهام‌های زیادی وجود دارد. سوالاتی درباره چگونگی لغو هزینه سرمایه‌گذاری، چگونگی کاهش بودجه‌های شوراهای جنوب، بازسازی و توسعه و صندوق مهاجران تا سقف ۷۰ درصد پیش می‌آید به همین دلیل باید طرح‌هایی که به دنبال این کاهش هزینه لغو می‌شوند، مشخص شود. جز اینکه بودجه‌های قبلی ساختگی بوده‌‌اند و تمام این بودجه‌های برای برق و آب و زباله مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت بودجه کسری بودجه دلار کاهش هزینه لبنان سعد الحریری نخست وزیر لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بازیگر معروف آمریکایی از فلسطین +ویدئو

این هنرمند از آزادی بیان در آمریکا و اینکه حرف‌زدن درباره ماجرای غزه می‌تواند معیشت معترضان را نابود و باعث از دست‌دادن دوستان و خانواده‌شان شود، سخن گفت.

ساراندون با وجود همه این شرایط نه‌تنها به جمعیت‌های میلیونی حامی فلسطین افتخار می‌کند بلکه دیگران را هم تشویق می‌کند که به جمع معترضان بپیوندند.

دیگر خبرها

  • حمایت بازیگر معروف آمریکایی از فلسطین +ویدئو
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند