Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به نام گذاری سال جاری به سال رونق تولید، مقرر شد که با سازوکاری یکی از اصلی ترین چالش های مودیان مالیاتی تحت عنوان «جرائم مالیاتی» رفع شود. 

در این راستا مطابق با بخشنامه ای که رئیس سازمان امور مالیاتی در اواسط تابستان ابلاغ کرد، اعلام شد که همه مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی غیردولتی که تا پایان مهر (امروز) نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی اقدام کنند ۱۰۰ درصد جرایم مالیاتی آنها بخشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع روند کار به این صورت است که هر مودی که بدهی قطعی شده دارد، می‌تواند تا ساعت ۲۰ امروز به ادارات مالیاتی مراجعه و اصل و جرایم غیرقابل بخشودگی مالیاتی خود را پرداخت کند که در این صورت، سایر جرایمی که قابلیت بخشودگی دارند به صورت کامل بخشیده می‌شوند.

همچنین برحسب تناسب تاخیر تا پایان سال به ازای هر یک ماه برای بخش های تولیدی ۲ درصد و برای سایر بخش‌ها چهار درصد از بخشودگی جرایم مالیاتی کم خواهد شد؛ ضمن اینکه میزان بخشودگی جرایم اسفندماه برای واحدهای تولیدی ۹۰ درصد و سایر واحدها ۸۰ درصد اختصاص یافته است.

طبق گفته رئیس کل سازمان امور مالیاتی، کل بدهی مودیان مالیاتی۳۰ هزار میلیارد تومان و جرایم آنان ۶۰ هزار میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر با استفاده از این فرصت، ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی خود را پرداخت کرده و از بخشودگی هشت هزار میلیارد تومانی جرایم بهره‌مند شده اند.

گفتنی است؛ این بخشنامه در سال‌های بعد تکرار نخواهد شد و فقط مختص سال جاری است، بنابراین چنانچه پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شد، این امکان در سال آینده فراهم نخواهد شد و هر مؤدی که این ماه بدهی مالیاتی خود را پرداخت نکند، ضرر کرده است و جزو مودیان بدحساب محسوب خواهد شد.

کد خبر 4753308 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: مالیات سازمان امور مالیاتی مودیان مالیاتی جرایم مالیاتی اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی قیمت یورو مالیات تولید نفت دلار تعرفه واردات گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • قانون امباپه چیست: خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند