Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@02:31:37 GMT

پلوسی علیه ترامپ سند رو کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۳۲۶۳

دفتر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سندی را منتشر کرده که به اعتقاد دموکرات‌ها مستدل‌ترین مدرک ارائه شده تا کنون در تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ درباره اعمال فشار او بر دولت اوکراین به هدف تخریب کردن رقیب انتخاباتی بالقوه خود یعنی جو بایدن است.

به گزارش «تابناک» و به نوشته پایگاه هیل، در این سند چهار صفحه‌ای منتشر شده از سوی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به نوعی چگونگی پرونده‌سازی دموکرات‌ها برای تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سند آمده است: دونالد ترامپ به سوگند ریاست جمهوری خود و به امنیت ملی کشور ما و یکپارچگی فرآیند انتخابات ما تنها به منظور کسب منافع شخصی سیاسی خیانت کرده است.

این سند توضیحات خود را در قالب سه دسته بندی شامل عناوین "تغییرات"، " کمپین فشار" و "سرپوش گذاری" مطرح کرده است. در این سند ابتدا به متن مربوط به گفت‌وگوی تلفنی جنجالی دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در تاریخ ۲۵ ژوئیه گذشته که از سوی کاخ سفید انتشار یافت اشاره می‌شود. ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی به زلنسکی گفت، کاری خواهد کرد که رودی جولیانی، وکیل شخصی‌اش و ویلیام بار، دادستان کل آمریکا به عمق حجم انبوهی از صحبت‌ها درباره معاملات تجاری هانتر بایدن پسر جو بایدن نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات پی ببرند.

سند منتشر شده از سوی نانسی پلوسی همچنین به پیامک‌هایی که از سوی کرت وولکر، فرستاده سابق آمریکا به اوکراین در اختیار کمیته‌های تحقیق‌کننده در مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط با استیضاح ترامپ قرار گرفت، استناد می‌کند. این پیامک‌ها حاوی صحبت‌های چند دیپلمات درباره تلاش‌های دولت آمریکا به هدف اعمال فشار بر رئیس جمهور اوکراین برای تحقیقات علیه پسر بایدن بوده و به عنوان مدرک دست زدن به یک "کمپین فشار" در نظر گرفته شده است.

ویلیام تیلِر، کاردار آمریکا در اوکراین، در این پیامک‌های ردوبدل شده عنوان کرده است: من فکر می‌کنم این دیوانگی است که کمک‌های امنیتی به یک کشور را در راستای کمک به یک کمپین سیاسی (اشاره به اقدام دولت آمریکا برای فشار وارد کردن بر اوکراین با جلوگیری از اعطای کمک نظامی به این کشور) مسدود کنیم.

تیلِر قرار است امروز سه شنبه در برابر کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا شهادت دهد.

سند منتشر شده از سوی پلوسی در ادامه نتیجه می‌گیرد که یک عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا در شکایت خود از محتوای گفت‌وگوی ترامپ با زلنسکی، مطالبی را مطرح کرده که می‌توان این شکایت را به عنوان سند و مدرک سرپوش گذاشتن‌های مقام‌های کاخ سفید در از دسترس خارج کردن اسناد مربوط به گفت‌وگوی تلفنی ۲۵ ژوئیه در نظر گرفت.

مقام‌های کاخ سفید متن مربوط به این گفت‌وگوی تلفنی را به یک سیستم الکترونیکی حفاظت شده دیگر منتقل کردند تا به جز برخی مقام‌های مجاز کس دیگری به آن دسترسی نداشته باشد.

پلوسی چندین ماه با مساله تحقیقات برای استیضاح ترامپ مخالفت می‌کرد، اما بعد از شکایت این عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا از ترامپ، آغاز تحقیقات مقدماتی را در ارتباط با این استیضاح اعلام کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز روح الله زم آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده تابناک ترامپ پلوسی کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز روح الله زم آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که در هفته‌های اخیر ایالات متحده به طور مخفیانه تسلیحات دوربردی را به اوکراین برای استفاده علیه روسیه ارسال کرده است - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رویترز به نقل از این مقام آگاه گزارش داد که آمریکا در هفته‌های اخیر به طور مخفیانه موشک‌های دوربرد ATACMS به اوکراین برای استفاده علیه روسیه داده است. 

به گفته این مقام آمریکایی، این موشک‌ها در بسته کمک نظامی 300 میلیون دلاری به اوکراین که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در 12 مارس تصویب کرد، وجود داشت.

وی در ادامه افزود: این موشک‌ها برای اولین بار در ساعات اولیه 17 آوریل علیه یک فرودگاه روسیه در کریمه که حدود 165 کیلومتر از خطوط مقدم اوکراین فاصله داشت، پرتاب شد.

تحولات اوکراین| عواقب ارسال موشک‌های دوربرد غربی به اوکراین

ارسال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) با برد تا 300 کیلومتر موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن بحث می‌شد هرچند موشک‌های با برد متوسط در سپتامبر سال گذشته به اوکراین عرضه شده بود.

پنتاگون در ابتدا با استقرار موشک‌های دوربرد مخالف بود، زیرا می‌ترسید که از دست دادن موشک‌ها از انبار آمریکا به آمادگی نظامی خود واشنگتن آسیب برساند. همچنین نگرانی هایی وجود داشت که اوکراین از آنها برای حمله به اهدافی در عمق روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست